Gå til innhold

Null intiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff. Jeg er så lei meg. Mannen og jeg har vært sammen i 5år. Det siste året har hans interesse for sex med meg sunket til null. Jeg snorker, så han velger hver kveld å legge seg på et annet rom. Jeg føler meg såå avvist. Hver natt blir jeg liggende og gruble og tenke. Hadde min beste venninne fortalt noe tilsvarende vet jeg ikke hva jeg ville rådet henne til. Trolig å gå. 

For to uker siden kvinnet jeg meg opp og snakket med ham om det. Jeg fortalte ham hvor avvist jeg følte meg og hvor nedverdigende det er å be om nærhet. Han sier at han også savner sex og at det er mange grunner + at det vil endre seg når et par viktige ting i våre liv nå faller på plass. Jeg kjenner at det går utover selvtilliten min. Før har jeg elsket sex og eksperimentert mye. Jeg elsker ham, men dette tærer meg opp... hva i alle dager skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 200ab...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at vi snakket sammen har ingenting skjedd. Joda, jeg kan ta intiativ, men det frister ikke når kan avslutter når vi kysser og aldri tar intiativ.

Skrevet

Etter at vi snakket sammen har ingenting skjedd. Joda, jeg kan ta intiativ, men det frister ikke når kan avslutter når vi kysser og aldri tar intiativ.

Skrevet

Dytt

Gjest Marge Simpson
Skrevet

Hva er så viktig at det må falle på plass først da? Hvis det er sykdom så kan det være forståelig. 

Har du tatt initiativ til sex tidligere på kvelden? Du må ikke vente til leggetid. Ta det opp en gang til. Dere må rett og slett kommunisere bedre. Og gjerne ikke på kvelden når du allerede føler deg avvist. Fortell hva du ønsker og ser for deg i forholdet og spør hva han ønsker og ser for seg. Hva med parterapi?

Har selv en mann som snorker. Bruker sov-i-ro og det demper noe av støyet. 

Skrevet

Har det akkurat som deg hi.

vi har vært sammen lenge, men etterhvert så følte jeg at når vi hadde sex så var det alltid jeg som tok initiativ.

Prøvde å ikke ta noe som helst initiativ til intimitet i 4 uker for å se om det kom noen reaksjon, men det virket nesten som han var helt tilfreds med livet uten sex.

Jeg føler meg nesten som en overgriper når jeg en sjelden gang tar initiativet og vi kysser, klemmer og har sex. Etterhvert har lysten på sex med han og følelsene for han svunnet gradvis hen.

Når jeg kysser han i hverdagen prøver han bare å få det unnagjort så han kan fortsette å rydde kjøkkenet eller hva han måtte holde på med.

Jeg vurderer seriøst å skille meg, men hensynet til barna holder meg igjen.

Anonymkode: 14eee...bb8

Skrevet

Levde sånn i 4 år. Måtte gjøre det slutt.

Anonymkode: d482c...3d1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det akkurat som deg hi.

vi har vært sammen lenge, men etterhvert så følte jeg at når vi hadde sex så var det alltid jeg som tok initiativ.

Prøvde å ikke ta noe som helst initiativ til intimitet i 4 uker for å se om det kom noen reaksjon, men det virket nesten som han var helt tilfreds med livet uten sex.

Jeg føler meg nesten som en overgriper når jeg en sjelden gang tar initiativet og vi kysser, klemmer og har sex. Etterhvert har lysten på sex med han og følelsene for han svunnet gradvis hen.

Når jeg kysser han i hverdagen prøver han bare å få det unnagjort så han kan fortsette å rydde kjøkkenet eller hva han måtte holde på med.

Jeg vurderer seriøst å skille meg, men hensynet til barna holder meg igjen.

Anonymkode: 14eee...bb8

Samme her...

Blir pga barna

Anonymkode: 517ec...e3e

Skrevet

HI her!

Takk for svar! Jeg føler veldig med dere! Det er så vondt å føle seg avvist og nedverdigende å be om nærhet. Det er rett og slett skamfullt for meg. Jeg har snakket med mannen min og skjønt at det er flere grunner til at han trekker seg unna. Noen av dem kan vi gjøre noe med. Jeg var veldig tydelig på at dette er viktig for meg og vi har sammen bestemt at dette skal vi jobbe med. Etter gode tips fra en psykolog skal vi bla prøve å finne tilbake til å gjøre det godt til hverandre m feks massage, uten sex som mål. Foreløpig har jeg ikke sagt noe om «hvis ikke», men jeg sa til mannen at jeg er avhengig av nærhet i et forhold. Jeg elsker han og håper inderlig vi får det til!

Skrevet

Be om nærhet? Trodde det het: å ta initiativ?

Jeg synes det høres ut som du legger på hans skuldre å ta initiativ? Hvorfor er ikke det like mye ditt ansvar? Hvorfor sier du at når du tar initiativ er det nedverdigende fordi du må «be om nærhet»?

Jeg tror du må jobbe litt med tankegangen din her. 

Anonymkode: 3d84e...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...