Gå til innhold

Er det mindre karbohydrater i knekkebrød vs brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 55932...97a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja

Anonymkode: e9d9e...4fc

Skrevet

Jeg gikk ned i vekt da jeg sluttet med knekkebrød og begynte med brød hehe. 

Anonymkode: dd38a...5f0

Skrevet

Ja, i hjemmelagde knekkebrød, særlig de jeg lager.

Anonymkode: abfc2...da4

Skrevet

Det kommer an på brødtypene og hvordan du regner.

Anonymkode: 8504b...1d9

Skrevet

Det må du sjekke på pakken for de ulike brødene og ulike knekkebrødene. Begge deler kan være kaloribomber. 

Skrevet

Mindre karbohydrater kan det være i knekkebrød hvor div frø er hovedingrediens. Men de er også veldig kaloririke. Skal du ned i vekt hjelper det ikke at fettet du spiser er sunt (som i vitaminer etc). Du må likevel ned i mengde fett og da er ikke de knekkebrødene noe heldig.

Anonymkode: 42985...972

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mindre karbohydrater kan det være i knekkebrød hvor div frø er hovedingrediens. Men de er også veldig kaloririke. Skal du ned i vekt hjelper det ikke at fettet du spiser er sunt (som i vitaminer etc). Du må likevel ned i mengde fett og da er ikke de knekkebrødene noe heldig.

Anonymkode: 42985...972

Man må ikke ned i fettmengde for å slanke seg, men karbohydratmengde. 

Fett er essensielt for hormoner, metthetsfølelse, forbrenning etc. Fett gir jevn energi og jevnt blodsukker, i motsetning til om man spiser karbohydrater alene. 

Vekta mi er konstant og jeg teller aldri kalorier. Spiser når jeg er sulten , stopper når jeg er mett. Kan eks fint gå 5-7 timer uten mat. 

Imidlertid finnes det ingen standardisert suksessoppskrift som passer for alle. Det jeg spiser i år som fungerer, fungerer ikke nødvendigvis til neste år. Alt er veldig komplekst. 

Anonymkode: abfc2...da4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...