Gå til innhold

Hvorfor har noen rier så lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen som hadde rier i 75 timer.

Hva er grunnen til at noen har rier så ufattelig lenge?

Gjennomsnittlig førstegangsfødsel varer i 8-10 timer. 

Anonymkode: 58131...ea2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de sier st en gjennomsnittlig fødsel varer i 8-10 timer mener de aktiv fødsel. Man kan godt ha regelmessige rier i latensfasen og. Med min nr 1 hadde jeg rier i 21 timer, aktiv fødsel var 15.5 time.

Med nr 2 hadde jeg rier i 28 timer, men aktiv fødsel var 71 minutter.

Skrevet

Rier og fødsel er 2 forskjellige ting. Når man sier at en førstegangsfødsel varer 8-10 timer er dette fra 3-4 cm og etablerte regelmessige rier. Mange bruker lang tid på å komme igang med fødsel. 

Anonymkode: 9d849...fcb

Skrevet

Jeg hadde rier i 3 og ett halvt døgn (igangsetting) men kun 50 min aktiv fødsel. At man har rier betyr ikke at man er i fødsel så hvor lenge noen hadde rier sier lite om hvor lenge fødselen egentlig varte.

Anonymkode: a1b9a...249

Skrevet

Jeg hadde 58 timer. Mine rier klarte aldri å åpne mer enn 4 cm åpning på egen hånd, men de ville vente så lenge som mulig for å se om det skulle skje. To døgn etter vannavgang satte de til slutt drypp. Og klippet meg etter ca. 40 min med pressrier fr å få ut ungen fortere på slutten siden hjerterytmen til ungen var faretruende lav. Det viste seg at det da også var avføring i fostervannet.

Skummel fødsel og jeg er glad ungen overlevde.

Med nr.2 tok det 12 timer og de sa det var som en normal førstegangsfødsel.

Anonymkode: bfe3b...bb5

Skrevet

Med min første hadde jeg rier i 36 timer, men fødsel regnes først fra ca 4 cm åpning og/eller regelmessige rier hver 5.-10. minutt, så fødselen min varte "bare" i 23 timer. Men kroppen min var treg da, fødselen startet selv om ungen lå veldig høyt og ikke hadde sunket ned, og jeg var helt umoden med det som i følge legen som tok ultralyd var en unormalt lang livmortapp så sent i svangerskapet, så mye av tiden for min del gikk nok til modning og åpning der nede. Endte likevel med at siste 7 timene av fødselen var på riestimulerende drypp (hadde regelmessige rier med liten fremgang) og ble til slutt klippet opp og ungen hentet ut med sugekopp (fremdeles lå ungen såpass høyt at de var usikker på om de fikk festet sugekoppen, men ville prøve det før de evt sendte meg til keisersnitt).

Det er rett og slett noen som har kropper som har litt tungt for det når det kommer til effektive fødsler.

Andre fødsel hadde jeg rier i 25 timer, men bare 16 timer aktiv fødsel, så da gikk det mye fortere men fremdeles litt tregere enn gjennomsnittet.

Anonymkode: 21cf5...ff1

Skrevet
21 timer siden, Mumua skrev:

Når de sier st en gjennomsnittlig fødsel varer i 8-10 timer mener de aktiv fødsel. Man kan godt ha regelmessige rier i latensfasen og. Med min nr 1 hadde jeg rier i 21 timer, aktiv fødsel var 15.5 time.

Med nr 2 hadde jeg rier i 28 timer, men aktiv fødsel var 71 minutter.

Aktiv fødsel er jo fra du er 4 cm eller til du har regelmessige rier?

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rier og fødsel er 2 forskjellige ting. Når man sier at en førstegangsfødsel varer 8-10 timer er dette fra 3-4 cm og etablerte regelmessige rier. Mange bruker lang tid på å komme igang med fødsel. 

Anonymkode: 9d849...fcb

Venninna mi si hun hadde rier i 75 timer, men det kan vel ikke være effektive rier?

Jeg hadde kraftige regelmessige rier fra første stund og babyen ble født 4 timer etter riene startet. Hvor lenge var jeg da i aktiv fødsel?

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aktiv fødsel er jo fra du er 4 cm eller til du har regelmessige rier?

Jeg hadde rier hver 3 minutt fra første stund, men null åpning. Man må ha regelmessige rier og 4 cm åpning for å være i aktiv fødsel. Jeg fikk inn på fødestua da jeg kom til 3 cm fordi jeg var utslitt og hadde så vondt. Fra da til han var ute tok det 71 minutter. Hadde da null opphold mellom riene de siste 40 min. 

Skrevet

Jeg hadde rier i ca 6 timer og aktiv fødsel i 37 min da jeg fikk første. De to neste er styrtfødsler, så jeg trekker snittet ned

Anonymkode: e97ed...020

Skrevet

Min søster var i aktiv fødsel i 2,5 døgn og hadde rier hvert 5-6 minutt i 2,5 døgn. Kom inn på sykehuset og hadde da 5 cm åpning. Åpnet seg ikke noe mer så ble hastekeisersnitt 2,5 døgn senere.

Anonymkode: b2886...67f

Skrevet

Aktiv fødsel er fra 3-4 cm åpning.

Fra 4cm til 10 cm skal det ta ca 10 timer.

Og pressrier fra 10cm til barnet er ute, skal ta ca 1 time, ikke mer.

Anonymkode: 30e75...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...