Gå til innhold

Kan dere anbefale en ok tlf tik 14-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den må tåle mer enn én støyt, være ikke altfor dyr, men samtidig ha et ok nivå av lagring og funksjoner.

Benytter samtidig anledningen til å spørre hva som er vanlig å investere i tlf til den aldersgruppen. Hva skal til for at hun ikke skal være heeeelt 'outsider'? Vi har en liten disput her ;D

Ellers tar hun en del bilder, sitter en del på youtube, insta og snap, netflix, ms office, mm.

Anonymkode: 5a437...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var 14 hadde jeg iPhone, det er 10 år siden. Regner med det ikke har blitt mindre populært med årene. Jeg har fremdeles iPhone 😅👍🏼

Trenger ikke å kjøpe den nyeste og beste. iPhone 6 får du til en OK penge. 

Ellers har du noen OK modeller fra Samsung, f.eks. Galaxy A5. Dette er egentlig akkurat samme mobil som de andre galaxy modellene, eneste er at «alt» er litt dårligere. Litt dårligere skjermoppløsning, litt dårligere ytelse, lagring osv. Ellers er den overraskende bra, min bestemor har denne 😊 

Anonymkode: 9dc54...fe9

Skrevet

IPhone 7..

Anonymkode: ac26c...4fd

Skrevet

Ser ei over nevner at du kan få IPhone 6 til en ok penge.Jeg fant den på Obs til 5290kr.Her hadde det ikke vært aktuelt.Det er jo helt vilt!

Anonymkode: 1eece...700

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser ei over nevner at du kan få IPhone 6 til en ok penge.Jeg fant den på Obs til 5290kr.Her hadde det ikke vært aktuelt.Det er jo helt vilt!

Anonymkode: 1eece...700

Jeg la jo med link til spiser sine sider hvor den koster 3700kr? Synes det er en OK penge for en iPhone som er nokså lik de nyeste i 2017/18.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg la jo med link til spiser sine sider hvor den koster 3700kr? Synes det er en OK penge for en iPhone som er nokså lik de nyeste i 2017/18.

Skulle stå POWER* sine sider.

Skrevet

Du kan få en brukt iphone6 til 2500. 😊

Anonymkode: 591c9...562

Skrevet

Min 14 åringen har en iPhone 6. Den er ikke ny altså. Han arvet sin fars telefon da faren fikk ny på jobb. 

Han hadde en iPhone 5s (min gamle) men der knuste han skjermen. Han ville da gjerne ha en ny iPhone 7 men det var selvsagt helt uaktuelt. Ikje hadde han penger til å kjøpe seg noe selv heller....

jeg har inntrykk av at de fleste her arver foreldrenes avlagte telefoner eller kjøper brukte telefoner. 

Anonymkode: ab1a1...3e3

Skrevet

Nei nei Samsung s 6 😃 Den har tålt ALT , hatt i flere år. 

Anonymkode: 9767d...af6

Skrevet

Har hun ikke noen mening selv om hvilken telefon hun ønsker seg?

Jenta mi (nå 14) var veldig klar på at det var iPhone 7 som var greia for et drøyt år siden. 

Vi syntes den var for dyr. Men med julegaver og bursdagsgaver fra familie og at hun jobbet selv, fikk hun telefonen hun ønsket seg. Den har vært helt utmerket for henne. Det at hun har måttet «bruke opp gaver» og jobbe for den, bidrar nok til at hun er litt mer forsiktig med telefonen også. 

Anonymkode: 46079...c74

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men 32 GB er ikke mye lagring. Bør være minst 64 GB, så Jan hun lagre en del bilder, videoer, musikk, podkaster og apper. 

Anonymkode: 156d7...e74

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men 32 GB er ikke mye lagring. Bør være minst 64 GB, så Jan hun lagre en del bilder, videoer, musikk, podkaster og apper. 

Anonymkode: 156d7...e74

Jeg har 16 GB på min iphone 5s så 32 GB burde holde i massevis for en unge som ikke har råd til å kjøpe selv

Anonymkode: 74613...44a

Skrevet

Både 14 åringen og 16 åringen her i huset har iphone 6s, 64 GB.

Det er det de fleste har, selv om noen selvfølgelig har 7'eren også.

Har også en 11-åring som har iphone 5s, det er den de fleste vennene hennes har.

Ingen av mine barn har fått telefon sånn helt uten videre på en vanlig tirsdag, de har vært med og spleiset litt selv også har det vært jule- eller bursdagsgave.

Fordelen med å gå opp til 7 er at den er vanntett, men 6'eren holder fint til mine barn sitt bruk. Vi har fire barn og derfor en utviden innboforsikring som dekker alt av pc, nettbrett og mobilulykker, veldig greit. Har selvfølgelig også deksler og beskyttelse på skjermen.

Anonymkode: d86a7...577

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...