Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Filleting, men jeg spør likevel: Jeg har en sjef som jeg har jobbet en god del sammen med opp gjennom årene, så vi kjenner hverandre ganske godt. Men der er noe (en bagatell) jeg av og til stusser litt over: I faglige sammenhenger der vi er sammen med andre pleier han ofte å si eksplisitt til de andre hvor flink, smart og intelligent jeg er. Uten at noen har spurt eller at det er naturlig å si noe om folks inteligens. Det er jo sikkert vel og bra, men det er nesten så det føles som om han for det første ikke regner med at de andre tror at jeg er noe særlig smart, og at han derfor må fortelle dem at jeg faktisk er det. Og for det andre er det som om han må si det for å overbevise seg selv også, litt sånn som da sønnen min var redd for en hund, og hele tiden måtte gjenta det vi hadde sagt "Hunden ITTE fali", mens han så på oss for å få bekreftelse. Er dere ikke litt enig? Anonymkode: 8ebe4...fb0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Jeg tenker ikke slik. Lurer litt på hva du jobber med? Er det lavtlønnet yrke eller høyere utdannet yrke? Anonymkode: f3d11...882
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker ikke slik. Lurer litt på hva du jobber med? Er det lavtlønnet yrke eller høyere utdannet yrke? Anonymkode: f3d11...882 Høyere. Anonymkode: 8ebe4...fb0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Jeg ville heller trodd han er stolt av å ha deg som ansatt og verdsetter dine gode kvaliteter. Anonymkode: abf11...daa
prekæs Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Jeg tenker at han er stolt av deg og gjerne vil i deg komplimenter om det så andre hører det. Egentlig en god ting, siden det er nok av ledere som gjerne tar æren for andres dyktighet selv. Det er mye verre.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Hehe, det er blitt komplett umulig å ikke støte folk plutselig. Selv komplimenter blir gransket. Anonymkode: 500da...d9e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Så utrolig lett noen skal bli krenket da... Anonymkode: f1845...e00
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Hi her. Ja, jeg får ta det positivt da. Jeg ser poenget til de som snakket om lett-krenkethet (skjerper meg!) Anonymkode: 8ebe4...fb0
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Jeg synes ikke du spør dumt og forstår at du stusser HI. Regnes du for å være svært pen lurer jeg på? Anonymkode: 6eb42...d30
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Det er da ingen fornærmelse av deg. Hvis det som ble sagt, var ironisk ment, hadde du nok ikke vært itvil, og en sjef ville vel holdt seg for god til å fornærme deg med så mange andre til stede. Men dersom du er den eneste av de vedkommende jobber sammen med som blir fremhevet på denne måten, så er det jo en del andre som kan bli både fornærmet og skuffet, kanskje. Eller så legger vedkommende an på deg, ved å smigre deg slik. Anonymkode: d9aa1...eb2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 At en sjef gir positiv omtale er jo stort sett bare positivt. Hvis han har et minimum av sosial kompetanse. For mye smiger blir fort litt kunstig. Min leder var utrolig begeistret for en student vi hadde. Han var så rosende i omtalen at jeg tror mange lurte på om dette kun handlet om faglig beundring... men sjefen vår er litt spesiell, dyktig, men sosialt klønete Anonymkode: a9d3c...b0b
aanonym Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 Jeg blir bare flau når jeg får ros. Er en kompwtent, høyt utdannet, voksen dame som har jobbet mange år i en høyere stilling innenfor mitt spesialfelt. Trenger ikke ros og smisk.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er da ingen fornærmelse av deg. Hvis det som ble sagt, var ironisk ment, hadde du nok ikke vært itvil, og en sjef ville vel holdt seg for god til å fornærme deg med så mange andre til stede. Men dersom du er den eneste av de vedkommende jobber sammen med som blir fremhevet på denne måten, så er det jo en del andre som kan bli både fornærmet og skuffet, kanskje. Eller så legger vedkommende an på deg, ved å smigre deg slik. Anonymkode: d9aa1...eb2 Jeg tenkte ikke at det var ironisk ment, men heller at hun som hun selv skriver på et vis ser ut som hun ikke er kompetent nok og at han derfor føler for å forklare alle og enhver hvor flink hun er (hun kan være ung, svært pen eller annet) Anonymkode: 6eb42...d30
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenkte ikke at det var ironisk ment, men heller at hun som hun selv skriver på et vis ser ut som hun ikke er kompetent nok og at han derfor føler for å forklare alle og enhver hvor flink hun er (hun kan være ung, svært pen eller annet) Anonymkode: 6eb42...d30 Hi er Jeg er ikke ung, men blir vel regnet for å være svært pen (å nei, så innbilskt sagt, men har hørt det mange ganger, bl.a. karakteristikker som "smellvakker", at jeg var alle guttenes drømmedame som de aldri våget å nærme seg i studietiden osv). Har ikke streifet meg at det kan være grunnen, men man vet aldri. Anonymkode: 8ebe4...fb0
MerraSomGår Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 Haha, en gøyal observasjon. Jeg hadde også en sjef en stund som var lignende som din. Hun fortalt ofte et eller annet om en person hver gang i møter eller i andre sammenkomster. Det virket som om hun lærte seg en ting å fortelle om hver og en som hun dro frem når hun skulle presentere denne for andre eller i møter. Om meg sa hun «Lene, ja, hun har så rik mann» 😂 Noe som ikke stemmer veldig godt men litt. Jeg vet at hun hadde en ting hun sa om en annen, som var feil, type «Gudrun, hun har jobbet så lenge med depresjon» men så hadde hun jobbet med angst. Og ethvert forsøk på å korrigere det, gikk ikke inn. Så kanskje sjefen din er på samme måte, og din merkelapp er «innmari dyktig» :-) Det stemmer helt sikkert 😄
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 Dette er ikke en fornærmelse. Anonymkode: dd682...55f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi er Jeg er ikke ung, men blir vel regnet for å være svært pen (å nei, så innbilskt sagt, men har hørt det mange ganger, bl.a. karakteristikker som "smellvakker", at jeg var alle guttenes drømmedame som de aldri våget å nærme seg i studietiden osv). Har ikke streifet meg at det kan være grunnen, men man vet aldri. Anonymkode: 8ebe4...fb0 Tenkte meg det. Anonymkode: 6eb42...d30
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 1 time siden, mirakela skrev: Haha, en gøyal observasjon. Jeg hadde også en sjef en stund som var lignende som din. Hun fortalt ofte et eller annet om en person hver gang i møter eller i andre sammenkomster. Det virket som om hun lærte seg en ting å fortelle om hver og en som hun dro frem når hun skulle presentere denne for andre eller i møter. Om meg sa hun «Lene, ja, hun har så rik mann» 😂 Noe som ikke stemmer veldig godt men litt. Jeg vet at hun hadde en ting hun sa om en annen, som var feil, type «Gudrun, hun har jobbet så lenge med depresjon» men så hadde hun jobbet med angst. Og ethvert forsøk på å korrigere det, gikk ikke inn. Så kanskje sjefen din er på samme måte, og din merkelapp er «innmari dyktig» :-) Det stemmer helt sikkert 😄 Herregud, den sjefen din aner jo ikke hva taushetsplikt er..! Og ellers er ikke dette sammenliknbart. Anonymkode: 6eb42...d30
MerraSomGår Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud, den sjefen din aner jo ikke hva taushetsplikt er..! Og ellers er ikke dette sammenliknbart. Anonymkode: 6eb42...d30 Hehe, tror du misforstår. Vedkommende har ikke slitt med depresjon. Vi jobber med forskning innen depresjon, og angst-feltet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå