Gå til innhold

Var jeg urimelig eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter hadde bursdag i helgen. Hun ble 17 år. Hun har en del venninner fra rundtforbi, deriblant en venninne som måtte ta bussen og måtte hentes på busstasjonen med bil og hjem til oss. Det ordnet vi selvsagt. Tar ca 30 min en vei. Jeg snakket med moren hennes angående busstidene siden jenta selv har en tendens til å ta alt på sparket. Hun hadde vanskelig for å svare min datter på når tid hun kom på stasjonen. Jeg måtte som sagt til slutt spørre moren, for å få et svar. Dette, fordi jeg hadde fullt opp selv på lørdag, og visste jeg måtte iberegne tid til å hente også. Planen var at de skulle være hjemme alene og at vi skulle komme hjem dagen etter. Dette visste moren også.

Jeg fikk svar på dette, men dagen etter kom en kontramelding om at hun tok en senere buss. Ok, jeg svarte at jeg uansett skulle få det til. Jeg fikk bare slå sammen flere ting. Det var på ingen tidspunkt spørsmål om hvordan hun skulle komme seg tilbake til busstasjonen igjen, da hun skulle reise dagen etter. Jeg sa ingenting og moren sa ingenting. Nettopp dette anså jeg for så vidt heller ikke som mitt ansvar, da jeg selv har hentet min datter hjemme hos dem mange ganger. Når hun har tatt bussen, har hun gått til dem selv om dette tar litt tid. Men det er nå greit.

Dagen etter fikk jeg telefon fra min datter med spørsmål om når tid vi var hjemme for venninnen måtte jo fraktes til busstasjonen til et visst klokkeslett. Jeg sa at det ikke passet for oss, for vi kom ikke hjem før senere. Hun fikk beskjed om å forhøre seg med noen andre (som hun kjenner i nærheten av oss) eller med foreldrene sine. Hun fikk ordnet seg etter hvert, og jeg sendte moren en beskjed om at vi ikke kom hjem før sent, så fikk vi ikke kjørt henne til bussen. Men at de hadde sørget for at det hadde ordnet seg. Ikke et svar! Hun er alltid så kjapp med å svare, men denne har jeg ikke fått noe svar på. Og jeg kan se at hun har lest den.

Det får meg til å tenke på om jeg var urimelig? Vet at det var dårlig planlegging. Men dette er veldig typisk for dem. De tar alt på sparket og ofte blir det slik at ting blir endret på, og at avtaler blir brutt. Kjenner jeg blir lei av det, derfor spurte jeg ikke om returen.
Hva synes dere, er dette noe å eventuelt bli sur for?

Anonymkode: 9949d...a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke du var urimelig. Dere hentet henne dagen før, dere lot henne overnatte og dere var opptatt dagen etterpå. Hun er nesten myndig, og det er helt greit av deg å anta at de da ordner seg selv, enten hun eller foreldrene, når hun skal hjem igjen.,

Anonymkode: 98a0d...1f7

Skrevet

Du har gjort ditt og var fleksibel når ho kort tid i forkant endra tidspunkt for når ho ville bli henta. Dei har ikkje spurt, du har ikkje tilbydd. Dei kan ikkje ta for gitt at du kjører jenta til bussen. Og SPESIELT ikkje når det ikkje er en vane at dei alltid kjører og henter deres datter til bussen og omvendt. Skal dei kunne forvente noke må dei yte tilsvarende tilbake. 

Anonymkode: a1a89...590

Skrevet

Jenta er 17, hun må da klare å ta ansvar for å finne ut hvem som kjører når og hvor. 

Er de sure så er det deres eget problem.

Anonymkode: 1d3af...cb8

Skrevet

Store barn tar ansvar. Du har gjort ditt og mer til.

Skrevet

Takk for svar :-) Har fremdeles ikke hørt noe fra moren da, men men. Det går bra ;-)

HI

Anonymkode: 9949d...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...