Gå til innhold

Hvordan kommer jeg meg til lege/behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nyoperert i beinet, ble en ganske omfattende operasjon som gjør at jeg ikke kan bevege meg noe særlig. Spesielt ikke utenfor husets fire vegger. I følge legen som opererte meg var det viktig at jeg kom i gang med fysioterapi så raskt som mulig, og jeg fikk henvisning til dette. Mitt spørsmål er vel mer hvordan skal jeg komme meg til fysioterapeuten?
Jeg har ikke råd til å ta taxi frem og tilbake flere ganger i uken, og ikke kommer jeg meg på bussen. Kjøre bil er uaktuelt da jeg har så store smerter at de eneste smertestillende jeg tar en merket med røde trekanter. I tillegg e det ikke forsvarlig for meg å kjøre bil når jeg har så lite rørlighet i kroppen, er virkelig ikke trafikksikker slik kroppen min er nå.
 Har man mulighet til å få noe slik dekket? En form for pasientreise til behandlingssted?

Anonymkode: a0d86...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google pasientreiser, og gå inn på deres nettsider. 

Anonymkode: b92ae...138

Skrevet

Kommunale fysioterapeuter kommer (noen plasser i alle fall) på hjemmebesøk. Etabler kontakt med fysioterapeut og forhør deg der hva som gjelder i din kommune.

Anonymkode: 92466...d36

Skrevet

Takk! Skal sjekke ut litt :)
HI

Skrevet

Jeg regner med at legen med å si så raskt som mulig ikke mener du skal starte nå som du er i den tilstanden du beskriver., men om en til to uker når du kan ta bussen eller kjøre selv.

Anonymkode: a6019...3ee

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med at legen med å si så raskt som mulig ikke mener du skal starte nå som du er i den tilstanden du beskriver., men om en til to uker når du kan ta bussen eller kjøre selv.

I følge legen skulle jeg starte med fysio med en gang, ikke vente en uke eller to :/ 

HI

Skrevet

Da jeg, etter en kneskade, måtte ha fysioterapi, fikk jeg taxi. Fysioterapeut skrev ut rekvisisjon. Måtte betale egenandel. Dette er noen år siden, så det kan være endringer selvsagt.

Anonymkode: a4b53...f36

Skrevet
14 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er helt standard å starte med fysio rett etter operasjon, det er vanligvis ikke noe man vil vente med.

Anonymkode: 92466...d36

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøre selv med nyoperert bein?

Anonymkode: f0399...893

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge legen skulle jeg starte med fysio med en gang, ikke vente en uke eller to :/ 

HI

Vil tro fysioterapeuten skriver ut drosjerekvisisjon, sånn at du bare betaler egenandel. Uansett så må du ta kontakt med fysioterapeut med en gang, ofte ventetid

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil tro fysioterapeuten skriver ut drosjerekvisisjon, sånn at du bare betaler egenandel. Uansett så må du ta kontakt med fysioterapeut med en gang, ofte ventetid

Takk :)

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøre selv med nyoperert bein?

Hi må selføleglig selv vurdere når hun er kjøreklar. Ingen av oss vet hvilken opperasjon hun har tatt.

Da jeg ble opperert i kneet klarte jeg ikke starte behandling hos fysio før etter ca.1,5 uker. Var der dagen etter oppersajonen (mannen tok fri fra jobb og kjørte meg til og fra) og det jeg skulle og klarte var å bevege meg så mye som mulig hjemme med og uten krykker.

Skrevet

Hos meg har de forlenget akillessenen ved å gå inn i knehasen, i tillegg til å ha meislet av noe bein i selve foten, så bilkjøring vil ikke være aktuelt på en god stund :) 

HI

Skrevet

Din fysio skal bestille pasientreise til deg til og fra timen. Er en egenandel selvsagt, så det er ikke gratis. Men det er verdt det, for det er viktig å komme igang tidlig. Bare si til din fysio at du må ha pasientreise. 

Skrevet

Tror du har rett til å få dekket både behandling og reiser . Da jeg ble utsatt for en ulykke og fikk knusningskader i beina, så skulle jeg starte behandling 8 uker etter operasjon. Jeg fikk dekket taxi til og fra fysioterapeut, fikk spesialtaxi /buss som hadde stor plass til knekte bein, så hør med lege/fysio hvordan reglene er i forhold til transport til og fra . 

Anonymkode: c53b4...81d

Skrevet

Nei du har ikke lengre rett til gratis behandling hos fysioterapaut ved operasjon(nye regler) og ja jeg vet det sikkert fordi jeg har hatt opersjon selv hvor jeg måtte ha optrening etterpå men rekvisjon på taxi har du rett til.

Anonymkode: e987d...8bf

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei du har ikke lengre rett til gratis behandling hos fysioterapaut ved operasjon(nye regler) og ja jeg vet det sikkert fordi jeg har hatt opersjon selv hvor jeg måtte ha optrening etterpå men rekvisjon på taxi har du rett til.

Anonymkode: e987d...8bf

Det stemmer alle må nå betale egenandeler opp til frikort 2.

Skrevet

takk for informasjonen :)
Har fått bestilt meg time til fysioterapi, betaler egenandel der (det hadde jeg også regnet med)
De har en løsning hvor de bestiller drosje som kommer og henter meg på døren og kjører meg hjem igjen når behandlingstimen er over. Betaler egenandel også her, men siden jeg bor et stykke unna behandlingsstedet blir det mye rimeligere enn å betale drosje ut av egen lomme :)
HI

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer alle må nå betale egenandeler opp til frikort 2.

Ok, lenge siden jeg knuste beina, så på den tiden fikk man behandling dekket, men dette har tydeligvis forandret seg med tiden :) 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, lenge siden jeg knuste beina, så på den tiden fikk man behandling dekket, men dette har tydeligvis forandret seg med tiden :) 

Ja. Og nå kommer også dette frikortet automatisk i posten når man har nådd grensen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...