Gå til innhold

Dere som må forholde dere til personer dere ikke liker..

Anbefalte innlegg

Gjest Bomsi ❤
Skrevet (endret)

Endret av Bomsi ❤
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke vanskelig.... smiler pent og har en normal høflig samtale..... "hvordan går det med deg da?" osv.... og når personen legger ut om noe jeg ikke liker eller synes er teit så sier jeg "hm" som svar og nikker. Prøver å få samtalen over på noe annet. Også tar jeg selvsagt ikke kontakt utover det jeg må. 

Det bør ikke være et problem...

Anonymkode: a3515...2c0

Skrevet

Men jeg ønsker ikke å være falsk på noen som helst måte. Helst ikke nikke damtykkende eller stille spørsmål jeg ikke lurer på. Å være høflig er greit,  men stå å smile når man ikke mener å smile liksom? 

Bare noen tanker rundt dette. Er selfølgelig opptatt av å oppføre meg bra og de skal ikke ha noe å "ta" meg på.

Anonymkode: 43f88...4c1

Skrevet

Det er grunnleggende høflighet å kunne smile "når man ikke mener å smile liksom", og "stille spørsmål man ikke lurer på".

Skrevet

Er det barnefar som er problemet? Skjønner deg i så tilfelle og øver meg ukentlig på det samme. Det skal grove overtredelser til for at man kan tillate seg å ikke være normalt vennlig i den kontaktflate verden krever av dere. Enten dere er kolleger, fraskilte eller en annen relasjon. 

Anonymkode: 34510...5ae

Skrevet

Det er helt umulig å like alle, vi er jo forskjellige, og innimellom må man forholde seg til mennesker man direkte misliker også.

Det er helt normal høflighet å likevel kunne smile og oppføre seg bra, man må ikke demonstrere og vise med kroppsspråk at man ikke liker et menneske.

Vi mennesker lever i flokk, derfor har vi visse sosiale koder, skikk og bruk, normal høflighet osv som vi må forholde oss til i kontakt med andre mennesker, også de vil ikke har sansen for, de vil ikke liker og de vi virkelig misliker.

Så ikke heng deg så opp i hva du tenker og mener om mennsket, bare oppfør deg anstendig uansett om det er et familiemedlem, en kollega eller en nabo. Man hilser, man møter blikket, man sier hei og slenger til og med på et god helg, håper du har det bra osv av og til, fordi det er normal folkeskikk å gjøre det.

Anonymkode: 0c5a5...0b5

Skrevet (endret)

Det er, som luten sier, grunnleggende høflig å holde masken selv hvis man ikke nødvendigvis liker folk.  They go low, we go high. Eller på norsk, gode miner til slett spill. 

Sagt på en annen måte, suck it up.

Endret av amandine
Skrevet

Nemlig. Det er jo sånn at vi alle må forholde oss til folk vi ikke har valgt selv, det er en del av det å leve i et samfunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...