Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Plukker dere ALLTID opp bæsjen, og bruker dere nedbrytbare poser? Jeg plukker alltid opp bæsjen i urbane strøk. Men hvis hunden bæsjer langt oppe på fjellet, nedi en grøft der ingen skal gå el.lign, pleier jeg enten : 1. å la den ligge (hvis det er heeelt usannsynlig at et menneske kan komme til å tråkke på den), eller 2. å legge noen steiner og/eller mose oppå den, eller 3. å plukke den opp med noen store blader og kaste den inni en busk el.lign. Jeg tenker at den bæsjen forsvinner av seg selv etter noen få dager, og at det er best for miljøet å ikke plukke den opp med pose i sånne tilfeller. Ellers har jeg begynt å kun bruke biologisk nedbrytbare poser, for det føles virkelig, virkelig feil å kapsle bæsjen, som vil brytes ned fort og dessuten være gjødsel for naturen, inn i plast, slik at de vil være en plage for miljøet i all overskuelig fremtid. Hva tenker dere? Anonymkode: b691a...f0e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Plukker opp der det er til sjenanse. plukker ikke i skog og laaangt oppi grøfter. Hva slags poser vi bruke kom an på hva vi finner når vi trenger fler. Anonymkode: a88a2...319
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Tydelig mange hundeeiere som tror at møkka forsvinner av seg selv om det er snø ute.... nå som snøen er blitt litt borte her ligger det møkk overalt!!!!! Æsj.... Anonymkode: a8dac...be7
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Her i nabolaget er det en eller annen luring som plukker opp hundebæsjen i sort pose, knyter og kaster den fra seg (i grøfta, langs veien osv). 🙄 Da er det bedre å bare la det ligge, så skylles det bort ved neste regnskyll. Jæv.. latskap Anonymkode: 9cc08...c01
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tydelig mange hundeeiere som tror at møkka forsvinner av seg selv om det er snø ute.... nå som snøen er blitt litt borte her ligger det møkk overalt!!!!! Æsj.... Anonymkode: a8dac...be7 Ah, men det er da du veit det er vår, når det lukter hunde og kattedritt langs alle veiene 😂🙈 Her er det mest katter som driter i alle hagene...har så lust til å dra frem hagla, men vet jo at nabokatta ikke vet bedre, stakkars. Anonymkode: 9cc08...c01
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her i nabolaget er det en eller annen luring som plukker opp hundebæsjen i sort pose, knyter og kaster den fra seg (i grøfta, langs veien osv). 🙄 Da er det bedre å bare la det ligge, så skylles det bort ved neste regnskyll. Jæv.. latskap Anonymkode: 9cc08...c01 Ja, enig, det er det verste av alt. Jeg fatter ikke hvorfor noen gjør noe så dumt. Og det merkelige er jo at det er så mange som driver med det også. Anonymkode: b691a...f0e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Jeg tar det opp der folk ferdes, lar det ligge i skog og fjell med mindre det er på stier. Bruker vanligvis vanlige plast bæsjeposer. Når jeg går på ski med hunden og vet jeg skal samme vei tilbake setter jeg igjen posen på siden og tar den med på returen. Lar ellers aldri søpla flyte. Anonymkode: 8ecd2...85c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Der noen KAN tråkke i det bruker jeg nedbrytbare poser. Her jeg bor henger kommunen ut slike overalt. Veldig greit. Men hunden min pleier å gjemme seg skikkelig bort for å bæsje. Så ofte kommer jeg ikke til så jeg får plukket opp. Anonymkode: d169d...ffd
Himmel og hav Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Det er tydelig ute nå at mange tror dritten forsvinner veldig fort og av seg selv under snøen, og at mange mener 3 cm utenfor stien er "langt unna der folk går" Det gjør den ikke. En annen ting: Hva er greia med å henge drittposene opp i busker og trær? Er det demente hundeeiere som skal "ta den med på tilbakeveien" eller er det noen som tror at de nedbrytbare posene og dritten forsvinner raskere med god lufttilgang? Flere steder jeg går tur så henger det poser i trærne. Skikkelig kvalmt. Kan du ikke plukke opp og bære med deg dritten, så kjøp undulat isteden for hund.
Superdolly Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 4 timer siden, Himmel og hav skrev: Det er tydelig ute nå at mange tror dritten forsvinner veldig fort og av seg selv under snøen, og at mange mener 3 cm utenfor stien er "langt unna der folk går" Det gjør den ikke. En annen ting: Hva er greia med å henge drittposene opp i busker og trær? Er det demente hundeeiere som skal "ta den med på tilbakeveien" eller er det noen som tror at de nedbrytbare posene og dritten forsvinner raskere med god lufttilgang? Flere steder jeg går tur så henger det poser i trærne. Skikkelig kvalmt. Kan du ikke plukke opp og bære med deg dritten, så kjøp undulat isteden for hund. Jeg er enig. Jeg synes det er utrolig provoserende når hundeeiere ikke plukker opp etter bikkja si, men det er nesten enda mer provoserende at de pakke bæsjebleier plast og lar posen ligge. Her har jeg enda ikke sett poser hengt opp i trærne, men det er vel bare et tidsspørsmål. Jeg har snakket med hundeeiere som synes de er flinke når de plukker opp og slenger fra seg posen for da er det ingen som tråkker i det. Og forklaringen på at de slenger fra seg posen er at de synes det er ekkelt å bære på den. Hallo, noen hjemme? Hilsen hundeeier som gjerne godtar andres poser i min søppeldunk, men IKKE SLENGT I SKOGEN, GRØFTA ELLER HENGT OPP I TRÆR!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Jeg gjør som deg, HI. Anonymkode: aa333...99e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 6 timer siden, Himmel og hav skrev: Det er tydelig ute nå at mange tror dritten forsvinner veldig fort og av seg selv under snøen, og at mange mener 3 cm utenfor stien er "langt unna der folk går" Det gjør den ikke. En annen ting: Hva er greia med å henge drittposene opp i busker og trær? Er det demente hundeeiere som skal "ta den med på tilbakeveien" eller er det noen som tror at de nedbrytbare posene og dritten forsvinner raskere med god lufttilgang? Flere steder jeg går tur så henger det poser i trærne. Skikkelig kvalmt. Kan du ikke plukke opp og bære med deg dritten, så kjøp undulat isteden for hund. Det er sikkert et sånt bæsjetre! Alle hundeeiere kan delta og dekorere treet med dritt fra hunden. Anonymkode: 44295...61f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 Ta opp dritten i skogen også! Barnehagen var i skogen, og en fælt oppi hundebæsj. IKKE gøy! Anonymkode: 30ddd...363
soleia Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 Tosknaste eg ser, er hundeposar i plast som heng i trea, eller ligg fint plassert rundt om. Og dersom dei skulle plukkast opp på heimtur, så tek enkelte frykteleg lange turar. Forferdeleg naturgriseri, og eg skjønar ikkje kva som sirkulerar i skolten til desse individa. Då er det betre å bere skiten vekk frå der det ferdast folk, og gjerne dekke over den. Det beste er å ta med seg posen heim. Brukar ein verkeleg ikkje-nedbrytbar plast til hundeskit? Her er det iallefall potensiale til å redusere plastbruken.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 På vegne av alle foreldre som har barn som ikke alltid holder seg på gangstien, men gjerne fyker rundt i grøfter, og aller helst der man skulle tro det var nesten umulig å komme frem; vær så søte og plukk opp!🙏🏻 La barna få herje rundt og bruke kroppen. De trenger det like mye som bikjene. Anonymkode: 9e386...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå