Engeln Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 (endret) Tide med oppvask. Virker til at alle her er så raske med å dømme, og det rare er at tråd mot tråd ser ut til å gå imot hverandre. Hva skjer?! Er de fleste her inne forsmådde grinebitere hvor man ønsker å bare ‘ta alle’ eller hva? i det ene øyeblikket kommer en mor med to forskjellige fedre pga en uheldig situasjon(utroskap, svik, løgn, osv), og dermed er kommet ut for en situasjon hvor hun potensielt vil ende opp med tre fedre skulle hun forplikte seg på nytt i livet(situasjonene rundt kan være så mange, feks at du selv er ung og kjæreste nr 3 også er ung og ønsker et eget barn). Her inne blir hun dømt nedom og hjem uansett og alt virker til årlig dømmekraft og jenta får ikke sagt noe før vi er der at hun burde meldes til bv. Så har vi moren som har barn med en mann, som viser seg å være utro og en drittsekk. Man får da beskjed om å; ‘få for gudsskyld ikke flere barn med denne mannen. Kom deg videre og Finn en ordentlig mann!! Da er plutselig denne personen nærme første scenario. Og da er det ønskelig at hi finner en ny å prøve på nytt med. Men når hun fjør det, havner hun nesten under første tilfellet her. Uansett bakgrunn.. Så har du tredje tilfellet.. hvor noen kommer å skriver på vegne av andre.. Hvor man forteller at noen har barn med så så mange forskjellige og det ene og andre.. DA får man plutselig beskjed om å passe egne saker, og ikke dømme andre. Dette er noe jeg har observert over en lang tid her inne, og jeg tenkte det nå var på tide å faktisk ta dette opp til debatt. Hva skjer med dette? Hvordan kan noen få så mye pes for at man har barn feks med flere forskjellige(feks ene barnefar stakk, andre døde, og tredje planlegger man et kjærlighetsbarn med. Og feks i et annet tilfelle har en dame to barn med samme mann som er voldelig og en psykopat. Da blir man ‘hengt’ for at man ikke så dette og valgte å få To barn med denne mannen, hvorfor hadde man ikke gått videre etter første og prøvd lykken på ny familie med verdig mann?! Men på andre siden igjen er det ‘alltid’ skam med flere barnefedre. Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen her, og tenkte derfor at jeg ønsket å lage en tråd om dette da jeg finner noen observasjoner ganske interessante. Beklager på forhånd alle skrivefeil jeg måtte ha her i innlegget, vet dette også fort kan provosere her inne 😅😄 men dere forstår sikkert, så bær over😉 og samtidig vil jeg bare påpeike at sikkert ikke alle tilfeller går hand i hand og noe er satt på spissen, det er mest bare for å kunne uttrykke:) Endret 5. februar 2018 av Engeln
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Det er dette som er DIB. Liker du det ikke så er det bare å logge av, DIB-dame... Anonymkode: ff372...c45
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Du vet at det ikke er de samme som svarer på alle trådene? Anonymkode: 0b2d4...b80
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Du vet - hvis du er kjent her - at veldig få svarer med nick. Hvor mange som svarer anonymt - og hvorfor - vet du ikke. Ikke alle mener det samme, og noen er skikkelig kokko. Der er svaret ditt. Det kunne du tenkt deg frem til ganske kjapt, tror jeg. Anonymkode: 9364f...a65
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Det er greia, forumet har alltid vært slik. En haug med troll som har kjipe liv. Anonymkode: db7fa...309
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Ikke nødvendigvis de samme som svarer i alle tråder. Og essensen her inne er å trykke folk ned. Det er en håndfull damer her inne som er ekstremt sure og muligens også mentalt ustabil. Jeg tror muligens disse er gjengangere i drittsvarene. Uansett, dette er ikke et sted du kan forvente støtte og bli løftet opp. Det kan se ut som ondskapen råder her til tider. Eller kanskje de fleste her bare har et heftig tilfelle av pms? Likvel er jeg her inne, galskapen er underholdende. Anonymkode: 511fe...3f4
Gjest Darwinia:-) Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 (endret) 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vet at det ikke er de samme som svarer på alle trådene? Anonymkode: 0b2d4...b80 Jo, hun vet nok det. Hvis du leser innlegget skikkelig vil du se at det hun lurer på er dette: Si at du har to innlegg. -HI nr. 1 kritiserer ei dame som har 3 barn med 3 fedre. 10 damer kaster seg over henne og ber henne passe sine egne saker. Det kan være mange gode grunner til at det er blitt slik. -HI nr. 2 ER ei dame med 3 barn med 3 fedre. 10 damer kaster seg over henne og forteller at hun er løs på tråden, tar dårlige valg for sine barn, burde steriliseres osv. Spørsmålet er da dette: hvorfor er ikke begge typen damer like mye tilstede i begge trådene? Hvorfor er det alltid overvekt av svar fra de som er negative. -Er du FOR kontantstøtte får du mest pepper. Er du MOT kontantstøtte får du også mest pepper. -Jobber du svart får du pepper og vil du melde ifra om svart arbeid får du pepper Hvorfor denne overvekten av negativitet? Uavhengig av hvilken side av saken du er på? Hvorfor er vi raskere til å legge inn et svar hvis vi er nagative til noe? Og hva sier det om oss som mennesker. Jeg tror at mange får utløp for frustrasjon på forumet hvor de kan være anonyme. Har sjefen vært kjip? Kjeft litt på forumet! Krangler ungene? Kjeft litt på forumet! Skal mannen ut med kompisene IGJEN? Kjeft litt på forumet! Fikk du ikke jobben du søkte på? Kjeft litt på forumet. Endret 5. februar 2018 av Darwinia:-)
Yellow Brick Road Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Du er nok inne på noe der, Darwina. I tillegg tror jeg at det er en del anonyme her inne bare for å kverulere og lage bråk, de kan likegodt være gretne mannfolk på 65 som fnisete 14 år gamle jenter som leker seg. Ofte er jo endel innlegg som skrives, enten det er hovedinnlegg eller svar, misstenkelig like i skrivemåte også, så at en god del driver bare med tull, er her for å provosere eller få å få utløp for frustrasjoner i hverdagen ved å være kjiipe mot andre, er helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 4 timer siden, Darwinia:-) skrev: Jo, hun vet nok det. Hvis du leser innlegget skikkelig vil du se at det hun lurer på er dette: Si at du har to innlegg. -HI nr. 1 kritiserer ei dame som har 3 barn med 3 fedre. 10 damer kaster seg over henne og ber henne passe sine egne saker. Det kan være mange gode grunner til at det er blitt slik. -HI nr. 2 ER ei dame med 3 barn med 3 fedre. 10 damer kaster seg over henne og forteller at hun er løs på tråden, tar dårlige valg for sine barn, burde steriliseres osv. Spørsmålet er da dette: hvorfor er ikke begge typen damer like mye tilstede i begge trådene? Hvorfor er det alltid overvekt av svar fra de som er negative. -Er du FOR kontantstøtte får du mest pepper. Er du MOT kontantstøtte får du også mest pepper. -Jobber du svart får du pepper og vil du melde ifra om svart arbeid får du pepper Hvorfor denne overvekten av negativitet? Uavhengig av hvilken side av saken du er på? Hvorfor er vi raskere til å legge inn et svar hvis vi er nagative til noe? Og hva sier det om oss som mennesker. Jeg tror at mange får utløp for frustrasjon på forumet hvor de kan være anonyme. Har sjefen vært kjip? Kjeft litt på forumet! Krangler ungene? Kjeft litt på forumet! Skal mannen ut med kompisene IGJEN? Kjeft litt på forumet! Fikk du ikke jobben du søkte på? Kjeft litt på forumet. Jeg ville gjerne ha vært "like mye til stede i begge trådene", jeg altså. Men døgnet har bare 24 timer !😂😂😂 Svarer i de trådene som ligger øverst. Går ikke på klappjakt etter lignende temaer for å lage balanse. Anonymkode: 9963b...096
Gjest Darwinia:-) Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 (endret) 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville gjerne ha vært "like mye til stede i begge trådene", jeg altså. Men døgnet har bare 24 timer !😂😂😂 Svarer i de trådene som ligger øverst. Går ikke på klappjakt etter lignende temaer for å lage balanse. Anonymkode: 9963b...096 Det har jo INGENTING med antall timer i døgnet å gjøre! Uavhengig om folk BOR på forumet eller kun er her 10 min per dag, så burde man forvente en likere fordeling av positive og negative svar. Og du trenger jo ikke skape balanse ved å lete opp lignende temaer. Så lenge du (uavhengig av tema) kommenterer positiv like ofte som negativt så vil det jo bli balanse, totalt sett. Hvorfor tror DU at det er en overvekt av negative/spydige svar på forumet? Endret 5. februar 2018 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 1 time siden, Darwinia:-) skrev: Det har jo INGENTING med antall timer i døgnet å gjøre! Uavhengig om folk BOR på forumet eller kun er her 10 min per dag, så burde man forvente en likere fordeling av positive og negative svar. Og du trenger jo ikke skape balanse ved å lete opp lignende temaer. Så lenge du (uavhengig av tema) kommenterer positiv like ofte som negativt så vil det jo bli balanse, totalt sett. Hvorfor tror DU at det er en overvekt av negative/spydige svar på forumet? Fordi det fins en anonymknapp. Og jeg vet ikke helt hva du ser på som "negative svar" generelt. I starten av det første innlegget ditt høres det ut som om du mener "svar som motsier hovedinnlegget", men så dreier du det til å handle om negativitet generelt, og nå handler det plutselig om spydighet. For ordens skyld; å ikke gi sin tilslutning er ikke det samme som å være spydig. Å bli motsagt er ikke å bli krenket. Anonymkode: 9963b...096
Gjest Darwinia:-) Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fordi det fins en anonymknapp. Og jeg vet ikke helt hva du ser på som "negative svar" generelt. I starten av det første innlegget ditt høres det ut som om du mener "svar som motsier hovedinnlegget", men så dreier du det til å handle om negativitet generelt, og nå handler det plutselig om spydighet. For ordens skyld; å ikke gi sin tilslutning er ikke det samme som å være spydig. Å bli motsagt er ikke å bli krenket. Anonymkode: 9963b...096 Helt enig i at anonymknappen gjør det lettere for folk å være negativ, men hva er grunnen til at behovet for å ytre negative meninger er større enn behovet for å ytre positive meninger? Hvorfor folk er mer tilbøyelig til å ytre negative meninger enn positive meninger i utgangspunktet? Og med negative meninger mener jeg meninger som motsier hovedinnlegget generellt ( men selvfølgelig også meninger som går hakket lengre enn å bare "være uenig"). Jeg synes forumet ofte fremstår som en plass hvor folk går for å gi uttrykk for misnøye over andre mennesker valg og synes det er interessant å diskutere hvorfor det er slik.😊 Endret 5. februar 2018 av Darwinia:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå