GÃ¥ til innhold

Er dette en sunn vektnedgang, og "som forventet"..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.januar begynte jeg "et nytt og bedre liv"..🙈😂..med færre og sunnere kalorier og mer bevegelse. Bedre helse er utvilsomt hovedmålet, for matvanene har vært heller tvilsomme de siste månedene før 2018. Samtidig er selvsagt tap både av cm og kg velkomne!! Status pr idag er nedgang på ca 7 cm i midjemål (JEG er iallfall sjokkert!) og 2-3 kg på vekta. 

Er dette en nedgang på der jevne, og som er sunn og i et tempo som gjør at jeg kan forvente ca samme tempoet fremover, samt klare å holde vekta "lettere" når jeg kommer ned dit jeg ønsker å være? Har iallfall hørt at det etter en "for rask" vektnedgang kan være vanskeligere å holde vekta nede i ettertid...!? 

Anonymkode: 66706...563

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil si - 2-3 kg på vekta er helt fint. Ikke for raskt og ikke sakte. Nå har utgangspunktet litt å si, er du ekstremt overvektig så kan du gå ned enda litt raskere nå i starten, men har du kun 10-15 kg å ta av kan du fint gå ned bare 2 kg i mnd og. En halv i uka anbefales vel de fleste som ikke er ekstremt overvektige. Altså kun et underskudd på 500 kcal om dagen.

Få i deg nok mat, tren jevnlig og fortsett å bruke målebånd fremfor vekt. :) 

Anonymkode: 1a33e...6d2

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er vel hva man vil definere som i grenseland mellom normalvektig og lett overvektig, men ser visstnok lettere ut enn hva vekta tilsier. Har lyst til å ned et par klesstørrelser, hva enn dét måtte innebære i kilo og cm ;-) 

-Ts-

Anonymkode: 66706...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...