Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Men reagerer hvis jeg får i meg melkeprodukter (hovner opp i halsen, klør ikke.. kun halsen). Hvorfor det? Anonymkode: e56d7...e06
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Melkeallergi er en av de allergiene hvor blodprøver er svært lite pålitelige. Man kan ha utslag uten å reagere, og omvendt. Anonymkode: a2e0c...fc5
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Er du testet både for laktose og for melkeallergi (at du ikke tåler melkeprotein)? Mange leger tester kun laktose, og det blir jo håpløst hvis man egentlig har en melkeallergi. Jeg var over 30 år før jeg omsider fikk påvist melkeallergi. Var over 40 før det slo ut på laktose. Tilsynelatende eneste tegnet jeg hadde var at jeg ble tett i halsen. I senere år har jeg også fått andre symptomer, mageproblemer og det går rett på psyken også. Tar ca. et døgn etter jeg har fått i meg melk så blir jeg gjerne deprimert. Det er som hun over sier, mange som ikke tåler melk som likevel ikke slår ut på testene som brukes. Men det spiller egentlig ingen rolle, stol på kroppen din og unngå melkeprodukter, du får jo tydelig tegn på at du ikke skal ha det. Anonymkode: 15ce1...0d2
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Takk for svar. Jeg kan be dem teste melkeprotein. Men hva bruker jeg istedet da? Anonymkode: e56d7...e06
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Jeg tåler ikke melk, blir dårlig i magen omtrent umiddelbart, så unngår det etter beste evne. Ble testet på sykehuset, men de fant ingenting. Legen min sa at slike tester er litt upålitelige, og at det jo er jeg som kjenner kroppen min best, så om jeg merker at jeg blir dårlig av melk så BLIR jeg dårlig av melk, uavhengig av evt negative tester. Anonymkode: a8ec1...edd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Stoler ikke på testene der. Mitt ene barn kaster opp hver gang hun får i seg melkeprotein. Det kan være kun bittesmå mengder. Det er hver gang etter en til halvannen time etter inntak. Vi gir selvfølgelig ikke det til barnet mer nå, men det var heller ikke utslag på prøvene der. Vi har selvfølgelig prøvd ut mye annet, men ser ingen slik reaksjon som ved melk Anonymkode: 00446...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå