Gå til innhold

Fast ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt på en lederstilling i en bedrift hvor kommunen er ansvarlig for stillingen. Nå har jeg blitt kalt inn til intervju, så sitter å går igjennom papirer og diverse for å forberede meg. Ser da at denne sektoren holder stengt hele juli, og at ingen er på jobb denne mnd. Forhørte meg med noen som har litt kjennskap til denne arbeidsplassen, og hun sa der er fast ferie. Må jeg da bruke 4 av mine 5 ferieuker i juli hvert eneste år slik at jeg kun har den siste uka jeg kan bruke som jeg selv vil? Syntes ikke det hørtes så attraktivt ut..

Anonymkode: 53a00...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan sikker avspasere og jobbe inn igjen, viss du skal ha mer ferie, må jo høre med jobben om det. Personlig synes jeg du er heldig som vet at du får ferie i hele juli hvert år. Jeg vet ikke om jeg får noe i juli i min arb plass....

Anonymkode: fce78...f84

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har søkt på en lederstilling i en bedrift hvor kommunen er ansvarlig for stillingen. Nå har jeg blitt kalt inn til intervju, så sitter å går igjennom papirer og diverse for å forberede meg. Ser da at denne sektoren holder stengt hele juli, og at ingen er på jobb denne mnd. Forhørte meg med noen som har litt kjennskap til denne arbeidsplassen, og hun sa der er fast ferie. Må jeg da bruke 4 av mine 5 ferieuker i juli hvert eneste år slik at jeg kun har den siste uka jeg kan bruke som jeg selv vil? Syntes ikke det hørtes så attraktivt ut..

Ja, det må du da. Hvis det er absolutt hele juli, ikke 4 uker så bli det gjerne noen dager i tillegg. 4 uker og 2- 3 dager

Anonymkode: 865af...85d

Skrevet

Hmm da må jeg kanskje vurdere om jeg kan ta den jobben likevel. Er ikke fra norge, så jeg reiser en del til familie i utlandet. Veldig vanskelig da om jeg kun kan gjøre det en mnd i året.

Skrevet

Jeg jobber som leder i kommunen. Jeg må ta hele juli ut i ferie, men jeg jobber som leder overtid hver dag, så har jo oppspart uker med avspasering gjennom året.  Problemet er ikke feriedager og avspasering oppspart, men at som leder må jeg være til stede i jobb og får da ikke tatt ut all fere og avspasering, da jeg må være tilstede på jobb.

Anonymkode: 729ba...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...