Gå til innhold

Fra barneavdeling til voksenavdeling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen erfaringer med overgangen fra barneavdeling til voksenavdeling? Jeg har liksom aldri tenkt på at det blir aktuelt... Vi har hatt lite kontakt med fastlegen, det har vært så enkelt å bare ringe rett til avdelingen hvis det er noe... Men sist gang vi var der begynte legen å diskutere overgangen til voksen, hva som måtte forberedes og at vi måtte begynne å få et forhold til fastlegen etterhvert, fordi det ikke bare var å ringe rett til avdelingen lenger. Og skjønner jo på en måte at de ikke kan følge oss til evig tid, det blir jo mer og mer "voksen"-problemstillinger som de ikke nødvendigvis jobber så mye med..Sliter allerede med at jeg ikke har rett på alt av informasjon, tror det kommer til å bli veldig vanskelig dette...

Anonymkode: 0e6d8...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammelt er barnet og hvor ofte er dere på sykehuset?

Anonymkode: d0fb4...72a

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammelt er barnet og hvor ofte er dere på sykehuset?

Rundt 16. Varierer veldig, i perioder klippekort, i andre perioder kun poliklinisk oppfølging.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rundt 16. Varierer veldig, i perioder klippekort, i andre perioder kun poliklinisk oppfølging.

Da er det nok snart på tide å begynne å bruke voksenavdelingen. Det blir jo en overgang, men sånn er det bare.

Skrevet

Men er det ikke barneavd helt til 18 år? Er sånn innen kreftavdavdelinen ivertfall. 

Anonymkode: 7c1b4...20d

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det ikke barneavd helt til 18 år? Er sånn innen kreftavdavdelinen ivertfall. 

Anonymkode: 7c1b4...20d

De fleste steder, men ikke alle. Det er 18 her, men de mener, og jeg ser jo poenget, at de siste årene frem mot 18 er en overgangsfase hvor barnet må begynne å ta mer ansvar selv...og at det er en dårlig ide at det ikke skal snakkes om... Jeg synes bare det er så vanskelig å tenke på at vi må gå via fastlegen, når vi alltid bare har kunnet ringe noen som kjenner situasjonen godt, og har tilgang til alt sykehuset har... Og at jeg ikke bare kan få all informasjonen lengre...

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

. Og at jeg ikke bare kan få all informasjonen lengre...

Skønner det er vanskelig for deg at barnet ditt blir eldre og snart myndig men du må starte og lære ungommen din og ta ansvar selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...