Gå til innhold

Prolaps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt prolaps i ryggen? Og har blitt helt bra, eller som kan fortelle litt om hvor lang tid det varte, osv?

Anonymkode: 5cd94...6b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er operert for prolaps to ganger pga lammelser. Er helt fin i dag!

Anonymkode: d66e3...765

Skrevet

Jeg fikk prolaps nederst i ryggen i begynnelsen av september.

Helt forferdelig vondt og mistet kraft og følelse i beinet. 

Har gått til kiropraktor 2 ganger i uka, og i desember kunne jeg så smått begynne å trene igjen.

Har ikke vondt lengre. Men er veldig stiv i ryggen på morgenen, litt nummen følelse i beinet og halter fortsatt litt. Kan ikke trene med samme intensitet som før, og klarer ikke å gå opp på tå på venstre fot.

Så 5 mnd så langt..

Anonymkode: 5ddea...6a7

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk prolaps nederst i ryggen i begynnelsen av september.

Helt forferdelig vondt og mistet kraft og følelse i beinet. 

Har gått til kiropraktor 2 ganger i uka, og i desember kunne jeg så smått begynne å trene igjen.

Har ikke vondt lengre. Men er veldig stiv i ryggen på morgenen, litt nummen følelse i beinet og halter fortsatt litt. Kan ikke trene med samme intensitet som før, og klarer ikke å gå opp på tå på venstre fot.

Så 5 mnd så langt..

Åi! Det var lenge! Hvordan har du blitt bedre? Fysio? Kiropraktor? Bare ved tid gradvis....? Har du vært sykemeldt?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åi! Det var lenge! Hvordan har du blitt bedre? Fysio? Kiropraktor? Bare ved tid gradvis....? Har du vært sykemeldt?

Kiropraktor 2 ganger i uka.

Jeg har ikke vært sykemeldt men har hatt mulighet til mye hjemmekontor.

Jeg jobbet også med å forelese i akuttfasen, og der var visst litt dumt. Tygde paralgin forte og kjørte på som vanlig.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kiropraktor 2 ganger i uka.

Jeg har ikke vært sykemeldt men har hatt mulighet til mye hjemmekontor.

Jeg jobbet også med å forelese i akuttfasen, og der var visst litt dumt. Tygde paralgin forte og kjørte på som vanlig.

Jeg hadde ikke vært i stand til å jobbe den første måneden dersom jeg hadde et fysisk krevende yrke

Skrevet

Min samboer ble operert i februar for to år siden. Han er enda ikke helt fin i ryggen. Helt avhengig av trening for å klare stillesittende timer...

Anonymkode: 7b72a...180

Skrevet

Prolaps er helt vanlig. Omtrent halvparten av alle førtigåringer som ikke sliter med ryggen har likevel en prolaps. Av dem som har smerter blir nesten alle bra av seg selv og enda fler med behandling.

Anonymkode: 77cd0...220

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...