balubahopp Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Håper jeg kan få saklige svar med forslag til hva vi kan gjøre. Er ikke interessert i å høre om dere synes det var en dårlig ide å bli gravid. Jeg er ferdig utdannet i mai 2018. Samboeren min skal begynne 3-årig studium august 2018. Vi vet mest sannsynlig hvor han kommer inn, altså hvor vi skal bo. Men det kan hende at snittet øker, og da må vi flytte en annen plass. Derfor er det risikabelt for meg å skaffe jobb nå, og i sommer er det for sent for mitt yrke. Da må jeg evt. jobbe med noe annet som ikke krever utdanning. Nå har jeg er deltidsjobb med ca. 40 000 i året + studielån. Kan far få noe ekstra stipend og i tillegg studere, altså ikke være noe hjemme med barnet? Hva er min beste mulighet? Få meg fast jobb i sommer, melde meg opp til f.eks. et nettstudie. Eller har jeg jobbet nok for å få foreldrepenger? Utgjør lånet jeg har fått utbetalt grunnlag for å få foreldrepenger?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Skaff deg jobb. Far får forsørgerstipend. Så får dere heller pendle i helger før å være sammen. Når babyen kommer skal du uansett i perm så kan du bo med får da. Har du fast jobb når du går i perm blir det heller ikke hull i cven din. Å skaffe deg jobb så snart som mulig er best for fremtiden. Anonymkode: 7a389...a80
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Enig i å skaffe jobb Anonymkode: c6a59...72a