Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Hvor lang tid tok det fra dere ble henvist til dere fikk operasjon, og hvor i landet bor dere? Virker som det er lang ventetid overalt! Har en frøken på 4 år som så vidt sover om natten pga snorking, tung pust og pustestopp. Dette resulterer i null energi på dagtid, har et barn som brått har begynt å sovne både her og der. Men redd vi ikke blir prioritert da hun ikke har hatt mer enn et par infeksjoner i mandlene. Legen sa at mandlene var digre, med masse mandelpropper på.. Anonymkode: aff47...b2b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Jeg husker ikke hva de sa at ventetiden var, ganske lang tror jeg. Jenta var veldig plaget, hyppige infeksjoner med høy feber og klarte tilslutt nesten ikke å svelge maten. Fikk henvisning i oktober og jeg ringte inntakskontoret og spurte om vi kunne bli oppringt ved avbestilling, det ble vi og hun ble operert etter 1,5 uke. Vestre viken Drammen. Anbefaler deg å ringe og spørre, ikke uvanlig at det finnes en ledig tid tidligere dersom man spør, det blir jo alltid forandringer og ikke alltid de har fått fylt opp timebøker og operasjonsprogram. Anonymkode: 1cef2...3d2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Ble henvist i november, var på samtale i desember og han ble operert i februar. Nå er dette 3 år siden da, men det kommer jo an på alvorligheten. De har sine frister å forholde seg til og syns du det er for lenge å vente så kan du benytte deg av fritt sykehusvalg. Min ble operert da han var halvannet år gammel, og hadde til da hatt 9 kurer med antibiotika på 10 mnd. Og det var bare de gangene vi dro til legen... Anonymkode: 99f7f...201
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg husker ikke hva de sa at ventetiden var, ganske lang tror jeg. Jenta var veldig plaget, hyppige infeksjoner med høy feber og klarte tilslutt nesten ikke å svelge maten. Fikk henvisning i oktober og jeg ringte inntakskontoret og spurte om vi kunne bli oppringt ved avbestilling, det ble vi og hun ble operert etter 1,5 uke. Vestre viken Drammen. Anbefaler deg å ringe og spørre, ikke uvanlig at det finnes en ledig tid tidligere dersom man spør, det blir jo alltid forandringer og ikke alltid de har fått fylt opp timebøker og operasjonsprogram. Anonymkode: 1cef2...3d2 Oi, det gikk jammen fort! Så heldige dere var. Har ringt til to sykehus og sagt at vi gjerne kommer på kort varsel. Men må ha konsultasjon før vi får time til operasjon, og det er visst på poliklinikken det tar tid å få time. Tror det var rundt 6 mnd ventetid her krysser fingrene for at de får noen avbestillinger. Anonymkode: aff47...b2b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ble henvist i november, var på samtale i desember og han ble operert i februar. Nå er dette 3 år siden da, men det kommer jo an på alvorligheten. De har sine frister å forholde seg til og syns du det er for lenge å vente så kan du benytte deg av fritt sykehusvalg. Min ble operert da han var halvannet år gammel, og hadde til da hatt 9 kurer med antibiotika på 10 mnd. Og det var bare de gangene vi dro til legen... Anonymkode: 99f7f...201 Ja, skjønner at det kommer an på alvorlighetsgrad, men vanskelig å vite hva de tenker om min jente. Jeg syns jo det er alvorlig, men aner ikke hva de ser etter. Her har det kun vært 3 antibiotikakurer, men er plaget med pustestopp og snorking da, som gjør at hun ikke fungerer på dagtid. Har kontaktet et sykehus til, så håper på litt fortgang. Anonymkode: aff47...b2b
Mamma_til_2 Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 (endret) Ring på sykehuset og få de til og sette dere på listen av de som blir ringt opp på 24t varsel, om de får noen avbestiller det kan gå fort da. Så gir du beskjed om dette på jobb så de vet at plutselig må du dra på sykehuset med kr. Jeg gjorde det og det tok 14 dager så var hun operert. Endret 3. februar 2018 av Mamma_til_2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 13 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Ring på sykehuset og få de til og sette dere på listen av de som blir ringt opp på 24t varsel, om de får noen avbestiller det kan gå fort da. Så gir du beskjed om dette på jobb så de vet at plutselig må du dra på sykehuset med kr. Jeg gjorde det og det tok 14 dager så var hun operert. Takk for tipset! Anonymkode: aff47...b2b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 Private har kortere venteliste. Vi bor i nord. Anonymkode: 0c11f...970
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Fikk time hos ønh en uke etter henvisning. Operasjonsdato fikk vi få dager etter ønh pga alvorlighetsgrad. Så han ble operert halvannen uke etter vi hadde vært hos fastlegen. De enorme mandlene hindret tilstrekkelig oksygen og han hadde store svelgproblemer. Mat ble sittende fast, så ved måltid var vi alltid forberedt på førstehjelp og hadde alltid mobil klar i tilfelle det ble nødvendig å ringe 113. Han var/er aldri syk. Har vel hatt en halsinfeksjon i hele sitt liv. Anonymkode: ec929...89d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Vi ble henvist i mars, fikk time hos spesialist i april. Henvisning til sykehuset ble sendt. Så var vi på konsultasjon på sykehuset i juli og han ble operert i januar. Altså 10 måneder etter første legebesøk. Dette er Akershus/Østfold. Anonymkode: 21bee...5e1
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 Henvist fra privat ØNH-lege til sykehus i starten av juni. Poliklinsk kontroll i slutten av juni og operasjon første uke av august. St. Olavs. Ingen AB-kurer, men hyppige, lange pustestopp på natt, sovnet ute i lek i bhg pga dårlig søvnkvalitet. Så og si fullstendig blokkerte luftveier pga store, harde mandler. Som de andre sier: Ring sykehuset og si at dere kan komme på kort varsel ved avbestillinger. Anonymkode: f651c...4c0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 14 dager. Privat klinikk (Asker ØNH), betalte kun egenandel. Dr nicklasson er annerkjent og flink. (Hvis dere bor i området) Anonymkode: 71198...83a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 14 dager. Privat klinikk (Asker ØNH), betalte kun egenandel. Dr nicklasson er annerkjent og flink. (Hvis dere bor i området) Anonymkode: 71198...83a Takk for tipset! Vi bor bare en time unna Asker. Er det lenge siden deres ble operert der? Ber jeg bare legen min om å sende henvisningen dit? Anonymkode: aff47...b2b
litekreativtbrukernavn Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for tipset! Vi bor bare en time unna Asker. Er det lenge siden deres ble operert der? Ber jeg bare legen min om å sende henvisningen dit? Anonymkode: aff47...b2b Bare hyggelig. Vi bor i Drammen selv. Legger ved link til nettsiden deres ( http://asker-onh.no/ ) Han ble operert der første gang for ca 3,5år siden (når han var 2år), dren i begge ører og falsk mandel (adenoid). Så når han var 3år (som er grensen utenfor sykehus) opererte de bort mandlene og satte nye dren. Fått god oppfølging, og var senest i sommer på siste sjekk og utvidet hørselstest. Enten legen, eller du sender den selv, så får du time av de til konsultasjon hos legen. Men når konsultasjon er unnagjort så setter man opp time til oprasjon samme dag (oftest innen 14 dager) ( skriver med nick i tilfelle du vil sende PM med spørsmål )
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 5 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Bare hyggelig. Vi bor i Drammen selv. Legger ved link til nettsiden deres ( http://asker-onh.no/ ) Han ble operert der første gang for ca 3,5år siden (når han var 2år), dren i begge ører og falsk mandel (adenoid). Så når han var 3år (som er grensen utenfor sykehus) opererte de bort mandlene og satte nye dren. Fått god oppfølging, og var senest i sommer på siste sjekk og utvidet hørselstest. Enten legen, eller du sender den selv, så får du time av de til konsultasjon hos legen. Men når konsultasjon er unnagjort så setter man opp time til oprasjon samme dag (oftest innen 14 dager) ( skriver med nick i tilfelle du vil sende PM med spørsmål ) Det hørtes jo veldig bra ut! vi skal til en barnelege på onsdag (egentlig for å utrede allergi), men da får jeg henne til å sende en henvisning dit da på sykehuset her jeg bor (østfold), var det først 10 uker ventetid på konsultasjon og deretter 24 uker på operasjon. Det er alt for lenge syns jeg! Anonymkode: aff47...b2b
litekreativtbrukernavn Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes jo veldig bra ut! vi skal til en barnelege på onsdag (egentlig for å utrede allergi), men da får jeg henne til å sende en henvisning dit da på sykehuset her jeg bor (østfold), var det først 10 uker ventetid på konsultasjon og deretter 24 uker på operasjon. Det er alt for lenge syns jeg! Anonymkode: aff47...b2b Ja, det var lang ventetid.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #17 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det hørtes jo veldig bra ut! vi skal til en barnelege på onsdag (egentlig for å utrede allergi), men da får jeg henne til å sende en henvisning dit da på sykehuset her jeg bor (østfold), var det først 10 uker ventetid på konsultasjon og deretter 24 uker på operasjon. Det er alt for lenge syns jeg! Anonymkode: aff47...b2b Fristene er bare veiledende. De som er alvorlig plaget kommer inn raskere. Anonymkode: 8c21c...86a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #18 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, litekreativtbrukernavn skrev: Ja, det var lang ventetid. Leste for et par dager siden at det er en ønh lege i Asker med veldig dårlig rykte, men da regner jeg ikke med at det er noen av de som jobber på den klinikken Anonymkode: aff47...b2b
litekreativtbrukernavn Skrevet 4. februar 2018 #19 Skrevet 4. februar 2018 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Leste for et par dager siden at det er en ønh lege i Asker med veldig dårlig rykte, men da regner jeg ikke med at det er noen av de som jobber på den klinikken Anonymkode: aff47...b2b Nei, det er flere ønh leger i Asker. Det er et på Høvik (bærum) vi var hos først (første dren oprasjon), og dit skal vi aldri igjen. Dr Nicklasson er ikke ukjent (i positiv forstand), og hans sønn er ønh lege på Drammen sh. og en av veldig få (leger) som faktisk har satt seg ordentlig inn i stramt tungebånd problematikk Bl.a.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #20 Skrevet 4. februar 2018 59 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Nei, det er flere ønh leger i Asker. Det er et på Høvik (bærum) vi var hos først (første dren oprasjon), og dit skal vi aldri igjen. Dr Nicklasson er ikke ukjent (i positiv forstand), og hans sønn er ønh lege på Drammen sh. og en av veldig få (leger) som faktisk har satt seg ordentlig inn i stramt tungebånd problematikk Bl.a. Det høres jo veldig lovende ut. Er så skummelt når det er snakk om de små som skal opereres. Greit å føle at man er i trygge hender da, er jo ikke så greit for de å få sagt i fra heller. Anonymkode: aff47...b2b
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2018 #21 Skrevet 13. februar 2018 På 4.2.2018 den 11.58, litekreativtbrukernavn skrev: Nei, det er flere ønh leger i Asker. Det er et på Høvik (bærum) vi var hos først (første dren oprasjon), og dit skal vi aldri igjen. Dr Nicklasson er ikke ukjent (i positiv forstand), og hans sønn er ønh lege på Drammen sh. og en av veldig få (leger) som faktisk har satt seg ordentlig inn i stramt tungebånd problematikk Bl.a. Tusen takk for kjempegodt tips! Vi har nå fått operasjon om under to uker! Anonymkode: aff47...b2b
litekreativtbrukernavn Skrevet 13. februar 2018 #22 Skrevet 13. februar 2018 Så godt å høre! 😊 Masse lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå