Gå til innhold

hva tenker dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn som ikke er veldig glad i å være ute vinterstid. Jeg tenker med meg selv at det er forskjell på barn og jeg tvinger ikke mitt barn til å være ute så veldig ofte. Mitt barn bruker å ha besøk av venner og da sitter dem for det meste og leker på rommet noe jeg 

Anonymkode: 495fb...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble ikke færdig å skrive: noe jeg synes er helt greit, dette er vinterstid ikke sommer/høst/vår da er dem mye ut. Tingen er den at nabodama har flere barn på samme alder..og dem er/må være ute stortsett hele tiden. Så nå vil enkelt og greit ikke mitt barn dra på besøk til nabo barna mer fordi dem får aldri være inne når h*n er på besøk. Nå har også nabodama begynt å snakke til andre naboer om at ikke mitt barn vil være ute..og det må h*n pent finne seg i om h*n skal være på besøk. Ville dere andre ha nektet barna deres og besøket å være inne hver gang?

Skrevet

Barn trenger å være ute og leke fysisk, være i fysisk aktivitet. De er altfor stillesittende. Alltid ut hver dag.

Anonymkode: 97f8e...f87

Skrevet

Jeg gjør det samme. Jeg tenker at så lenge de faktisk leker og ikke sitter med ipad og lignende, så er det helt greit. ;) Jeg lar meg ikke styre av hva naboene mener, og heller ikke omvendt.

Hos ene naboen får de se på tv/ipad hele tiden når mitt barn er der. Jeg liker det ikke, men det er ikke min avgjørelse. Hos en annen får de aldri lov til å komme inn. Jeg synes det er litt sært, men det er heller ikke opp til meg. Barna kommer da hit for å være inne i stedet, og det er helt greit. :)

Mitt barn er forresten 6 år og går på sfo, hvor de er mye ute, så jeg tenker det er greit at han er inne når han kommer hjem (om vinteren). I helgene må han ut en liten tur hver dag, men ikke i timesvis, med mindre vi tar en tur i skogen alle sammen eller noe sånt.

Anonymkode: f9366...f95

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gjør det samme. Jeg tenker at så lenge de faktisk leker og ikke sitter med ipad og lignende, så er det helt greit. ;) Jeg lar meg ikke styre av hva naboene mener, og heller ikke omvendt.

Hos ene naboen får de se på tv/ipad hele tiden når mitt barn er der. Jeg liker det ikke, men det er ikke min avgjørelse. Hos en annen får de aldri lov til å komme inn. Jeg synes det er litt sært, men det er heller ikke opp til meg. Barna kommer da hit for å være inne i stedet, og det er helt greit. :)

Mitt barn er forresten 6 år og går på sfo, hvor de er mye ute, så jeg tenker det er greit at han er inne når han kommer hjem (om vinteren). I helgene må han ut en liten tur hver dag, men ikke i timesvis, med mindre vi tar en tur i skogen alle sammen eller noe sånt.

Anonymkode: f9366...f95

Mine tanker og, nå sitter ikke mitt barn eller besøket med ipad eller tv de er faktisk og leker med leker på rommet og jeg tenker det er helt ok 😊 jeg har aldri blandet meg opp i hva nabodama gjør eller ikke gjør men jeg ble litt overrasket når jeg snakket med en annen nabo og hun sier at mitt barn ikke vil være ute og hennes barn er utebarn og mitt barn er pent nødt til å finne seg i å være på utebesøk 😯 altså jeg tenker hun ikke trenger å konversere med andre naboer om mitt barn da. Jeg har lagt merke til at når mitt barn er på besøk hos andre så er dem inne å leker som oftest. Altså nabodama synes at det er trist at mitt barn ikke kommer på besøk til hennes barn lengre..men jeg tenker at man får jo som man bestiller..altså når man kommer på besøk til noen og aldri får være inne 😅

Skrevet

Selvsagt skal unger ut. Ungen din må sosialiseres med normale unger, og normale unger er ute, det er en selvfølge.

Anonymkode: b5d4e...87a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt skal unger ut. Ungen din må sosialiseres med normale unger, og normale unger er ute, det er en selvfølge.

Barn er forskjellige. Så besøket til ditt barn får ikke komme innfor døra hos dere? Er nemlig slik det er med denne saken..høres ikke normalt ut.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Barn er forskjellige. Så besøket til ditt barn får ikke komme innfor døra hos dere? Er nemlig slik det er med denne saken..høres ikke normalt ut.

Hvis det er utetid får de ikke komme inn, nei. Og mine unger er ute mye. Aker, bygger huler, går på ski, lager snøhytter og spiser medbrakt lunsj der, lager snølykter og snømenn og alt annet.

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ble ikke færdig å skrive: noe jeg synes er helt greit, dette er vinterstid ikke sommer/høst/vår da er dem mye ut. Tingen er den at nabodama har flere barn på samme alder..og dem er/må være ute stortsett hele tiden. Så nå vil enkelt og greit ikke mitt barn dra på besøk til nabo barna mer fordi dem får aldri være inne når h*n er på besøk. Nå har også nabodama begynt å snakke til andre naboer om at ikke mitt barn vil være ute..og det må h*n pent finne seg i om h*n skal være på besøk. Ville dere andre ha nektet barna deres og besøket å være inne hver gang?

Ja, hvis det var min oppdragerstil og mitt valg som forelder. Ditt barn har ikke noen bestemt "rett" til å være inne når h*n er på besøk eller er sammen med nabobarna. Sånt bestemmer da vertskapet. Vil h*n være inne: ja vel, gå hjem og vær inne alt du orker!

(Ditt barn går ellers glipp av en masse. Mine har rent på skøyter i flere timer i dag, topp moro i sol og bælfrost.) 

Anonymkode: e3525...62e

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns det er mindre normalt at du ikke lærer barnet ditt opp i normale vinteraktiviteter bare fordi h*n "ikke liker å være ute". Det er jo ingen barn som fra fødselen misliker å være ute.

Skrevet

Mine er ikke så mye ute. Det pga jeg må passe på de. Jeg orker ikke å være ute i timesvis

Anonymkode: 4c032...403

Skrevet

helt enig med deg , tvinger heller ikke min ut hvis han ikke vil, men har går i bhg og ute i 3-4 timer mandag-fredag, så koser vi oss inne på helga, synes jeg ikke andre har noe med det... men vår og sommer, da er vi ute hele tiden, og høsten hvis det ikke regner så mye

Anonymkode: c0a7b...cc7

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

helt enig med deg , tvinger heller ikke min ut hvis han ikke vil, men har går i bhg og ute i 3-4 timer mandag-fredag, så koser vi oss inne på helga, synes jeg ikke andre har noe med det... men vår og sommer, da er vi ute hele tiden, og høsten hvis det ikke regner så mye

Anonymkode: c0a7b...cc7

Samme med min, er jo ute hver dag på skolen 😊kan ikke skjønne at enkelte skal gå sånn til personangrep her inne..jeg respekterer andre sitt ønske om å ha barna ute alle dager i året i alt slags vær..dem om det 😀min får ihvertfall et valg noe jeg synes er kjempeviktig 

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når normalen for mine barn var å være ute ville jeg forventet det når de hadde besøk også. Besøket skulle ikke få ødelegge de gode vanene til mine barn.

Om de ville være inne kunne de dra dit det var vanlig. Det ville jeg ikke nektet dem. 

Kan du ikke be barnet ditt invitere dem hjem til dere noen ganger i uka så kan de leke der?

Anonymkode: a2710...a35

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme med min, er jo ute hver dag på skolen 😊kan ikke skjønne at enkelte skal gå sånn til personangrep her inne..jeg respekterer andre sitt ønske om å ha barna ute alle dager i året i alt slags vær..dem om det 😀min får ihvertfall et valg noe jeg synes er kjempeviktig 

Det er jo ikke et personangrep selv om noen sier at det du gjør er feil og at det er et dårlig valg. Du sitter jo selv og sier det samme om naboen....

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke et personangrep selv om noen sier at det du gjør er feil og at det er et dårlig valg. Du sitter jo selv og sier det samme om naboen....

Nei jeg sier ikke det om naboen..jeg sier at naboen ikke trenger og snakke om mitt barn til resten av bygda. Jeg blander meg ikke opp i om barna deres er ute til enhver tid. Tror du har misforstått hele innlegget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...