Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #1 Skrevet 3. februar 2018 Møtte tråkke på vekta i dag . Opp 40kg på 5,5 år. Jeg har lyst til å hoppe ut av vinduet. Anonymkode: 12849...31a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #2 Skrevet 3. februar 2018 Du er fin som du er! Det er vi alle! Sender mange klemmer, dette går bra! Anonymkode: 295f7...8a8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #3 Skrevet 3. februar 2018 Tenk da at du skal bruke de neste 5,5 årene for å gå ned de 40 kiloene. Og om de kommer av før, så flott. Ingen grunn til å hoppe ut av vinduet, du har gjort en viktig erkjennelse i dag, og da er det bare å brette opp ermene og bestemme deg for å gjøre de livsstilsendringen som må til med kosthold og aktivitet. Dette greier du, bare tenk gode tanker om deg selv, ros deg selv for alle positive endringer du gjør og for at du holder fokus på målet der fremme. Lykke til Anonymkode: 66fbe...8ad
MerraSomGår Skrevet 3. februar 2018 #4 Skrevet 3. februar 2018 Å være litt feit er ikke det verste i livet! Du lever like godt med ekstra kilo som uten. Vær glad for alle gode ting og la deg ikke påvirke av alle normer som forteller deg hvordan du burde være. Du er nydelig akkurat slik som du er 😄
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 27 minutter siden, mirakela skrev: Å være litt feit er ikke det verste i livet! Du lever like godt med ekstra kilo som uten. Vær glad for alle gode ting og la deg ikke påvirke av alle normer som forteller deg hvordan du burde være. Du er nydelig akkurat slik som du er 😄 Å være mer enn 40 kilo overvektig er ikke å være "litt feit". Og nei, på sikt vil man ikke leve "like godt" med så mange kilo ekstra. Så stor overvekt gir en stor økning i risiko for å få en hel mengde livsstilssykdommer og -plager. Noen kan man leve greit med, andre absolutt ikke. At Hi har innsett at hun har pådratt seg så stor overvekt er positivt, for da kan hun gjøre livsstilsendringer som gjør at hun kan være friskest mulig lengst mulig, og ikke pådra seg unødvendige sykdommer og plager. Det å være fornøyd med seg selv som person er noe alle bør strebe etter å være, det vil også gjøre det lettere å gå ned til en vekt som ikke er helsefarlig. I den prosessen er det, som jeg skrev over, viktig å snakke positivt til seg selv og rose seg selv og nyte livet. Anonymkode: 66fbe...8ad
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 31 minutter siden, mirakela skrev: Å være litt feit er ikke det verste i livet! Du lever like godt med ekstra kilo som uten. Vær glad for alle gode ting og la deg ikke påvirke av alle normer som forteller deg hvordan du burde være. Du er nydelig akkurat slik som du er 😄 Hvis man ser bort fra slitasjegikt, leddproblemer, økt risiko for hjertesykdom og kreft ... Og økt risiko for komplikasjoner hvis man plutselig trenger en operasjon. Anonymkode: 25b5c...f3a
MerraSomGår Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis man ser bort fra slitasjegikt, leddproblemer, økt risiko for hjertesykdom og kreft ... Og økt risiko for komplikasjoner hvis man plutselig trenger en operasjon. Anonymkode: 25b5c...f3a Ja, men det verste må vel uansett være å tenke at man vil hoppe ut vinduet på bakgrunn av den bagatellen fedme egentlig er!! Greit, det er ikke optimalt men da trenger man støtte mer enn «endelig så fant du ut at du burde gjøre noe».
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 5 minutter siden, mirakela skrev: Ja, men det verste må vel uansett være å tenke at man vil hoppe ut vinduet på bakgrunn av den bagatellen fedme egentlig er!! Greit, det er ikke optimalt men da trenger man støtte mer enn «endelig så fant du ut at du burde gjøre noe». Bagatell med 40kg overvekt?? Du tuller, og det er super støtte i å anerkjenne hennes oppdagelse om at noe må gjøres. Anonymkode: 22d78...e09
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 Hei HI, velkommen i klubben. Drit i kranglebøttene over her. Mitt beste tips: fjern sukker. Alt hvitt sukker. Du vil tape et kilo i uka den første måneden, og senere 1/2 kg i uka. Men da må du ikke jukse! (Frisk frukt er lov.) Anonymkode: 519a9...5ed
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 40 kg overvekt er mye. Du har brukt 5,5 år på å legge på deg. Tenk i første omgang at dette er nok! Hvilke vaner har du i livet ditt som har ført deg dit du er? Hvilken tror du at er den ene som er viktigst å begynne å jobbe med? Jeg har gått ned 25 kg på 3 år. Nå har jeg holdt vekten i 4. For meg ble det viktigste å spise meg helt mett til måltidene (nok fett i kosten), slutte med mellommåltider (ingen epler og gulrøtter i vesken) og ha en lang nok faste om natten (12-16 timer). Kjenn din fiende! Lær deg om insulin og insulinresistance, og bli kjent med hvordan det påvirker kroppen. (Søk gjerne på YouTube, etter Mark Hyman. Han henter meg tilbake igjen når jeg er på vei på villstrå) Lykke til! Anonymkode: a6efa...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå