Gå til innhold

6-åringen min er så tynn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har alltid vært tynn og til tider undervektig. Hun hadde mye problemer med refluks når hun var baby, men det er ikke et problem lenger. Nå spiser hun normalt, om enn ikke kjempemye, så normalt. 

Men, hun er så tynn. Nå har hun vært syk ei uke og er bare skinn og bein.

Hva kan jeg gjøre for å få henne litt opp i vekt? Hun liker ikke næringsdrikker.

Anonymkode: 466ed...3ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun har alltid vært tynn og til tider undervektig. Hun hadde mye problemer med refluks når hun var baby, men det er ikke et problem lenger. Nå spiser hun normalt, om enn ikke kjempemye, så normalt. 

Men, hun er så tynn. Nå har hun vært syk ei uke og er bare skinn og bein.

Hva kan jeg gjøre for å få henne litt opp i vekt? Hun liker ikke næringsdrikker.

Anonymkode: 466ed...3ca

På apoteket selger de næringspulver,  det er både smakfritt og luktfritt. https://www.vitusapotek.no/resource-complete-noytral-400-gram/p/984719?source=googleps&gclid=Cj0KCQiA2NXTBRDoARIsAJRIvLxeV-JXmcQE_XquQTtwQHxoSt--u9KkR6BRZT0z2fAG0LjfQEDfjhsaAsqCEALw_wcB

Skrevet

Snakk med lege/helsesøster. De aller fleste tynne barn er friske og raske, det er rett og slett ingen grunn til bekymring. Om legen mener barnet ditt er i denne kategorien slapper du av, enkelt og greit.

Anonymkode: 1a0b4...721

Skrevet

Hvis ungen er normalt aktiv, ikke er sløv mentalt, så er det ingen grunn til å anta at hun lider av noe som helst. Gi henne tid til å komme seg, og gi henne næringstett mat i den perioden. Jeg har selv en datter som tidvis er ubegripelig mager (etter sykdom) men det går deg til etter hvert..

Skrevet

Du må ikke sykeliggjøre at hun er tynn!!!

Hvis hun er frisk og normal ellers så lar du dette ligge! Du skal ikke fokusere på noe som ikke er et problem, du risikerer å lage et problem da.

Jeg har også en svært tynn seksåring, som bare er skinn og bein, som alltid slutter å spise når hun er syk, som har appetitt som en liten fugleunge, og som veier 3 kg mindre enn fireåringen vår. Men jeg var selv sånn som barn og vet at barn utvikler seg forskjellig. Jeg har ingen bekymringer eller fokus på det. 

La det ligge!

Anonymkode: 6fe25...4f2

Skrevet

Jeg kontaktet helsesøster på skolen og ba om en kontroll for å sjekke om vekttapet var akseptabelt eller for høyt. Fikk dermed ro i sjelen min. 😊

Anonymkode: 9125d...ff7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...