Gå til innhold

Avfrysing av fryseboksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å benytte det kalde været til å avfryse fryseboksen, den er nemlig full av isbelegg.. Det vil gå greit å pakke matvarene i esker/bokser og sette utenfor? Så lenge det ikke blir plussgrader så vil det gå greit eller??

Anonymkode: 8a3ac...a32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare legg måten i en eske med teppe rundt så trenger du ikke sette dem ut en gang.

Sett kjeler og boller med varmt vann i fryseren så går avisingen fort.

Anonymkode: 887c3...e62

Skrevet

Det går også helt fint å bare sette det ved siden av fryseboksen den tiden det tar.

Ta ut støpselet på fryseboksen, sett flere bøtter med varmt vann ned i fryseboksen og lukk lokket. etter 40-60 min kan du rengjøre boksen og sette i støpselet igjen.

Anonymkode: 58558...789

Skrevet

Litt artig med denne tråden, for dette er min lørdagsaktivitet😊 Maten står på verandaen i baljer med lokk, noe gammel mat er gått i søpla, og målet er (atter en gang😉) å lage et nytt system inni der som funker.. Tar ut støpselet, setter inn ei bøtte med varmt vann og venter. Det er lurt å la det stå åpent over natta etter at man har vasket, slik at det får luftet seg skikkelig. Og arbeidet er verst før man har startet altså😂😉

Anonymkode: 05257...95e

Skrevet

Ja, dette har jeg lurt på lenge! 

Hva gjør dere med alt vannet som smelter? Gulvet mitt tåler ikke store mengder vann, det tåler faktisk ikke litt engang. Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 5810a...b6f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dette har jeg lurt på lenge! 

Hva gjør dere med alt vannet som smelter? Gulvet mitt tåler ikke store mengder vann, det tåler faktisk ikke litt engang. Hvordan gjør dere det?

Hvorfor skulle vannet komme ut på gulvet? Jeg tar det opp med koppehåndklær eller håndklær

Anonymkode: b8162...d3e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle vannet komme ut på gulvet? Jeg tar det opp med koppehåndklær eller håndklær

Jo, det renner jo ut. Hvor skal det ellers ta veien?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør det jo ikke. Det er jo system for det, og så legger du håndklær og Ev en langpanne under foran så isklumper, og Ev vann da, kan renne/falle i det. 

Anonymkode: 526bd...e96

Skrevet

Da jeg gjorde det sist, rant det masse vann ut på gulvet etterhvert som isen smeltet. Mulig vi har forskjellig konstruerte frysere...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Renner ikke ut på min. Men du har kanskje en sånn propp i bunnen, da legger du jo bare noe under

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da jeg gjorde det sist, rant det masse vann ut på gulvet etterhvert som isen smeltet. Mulig vi har forskjellig konstruerte frysere...

Ikke la all isen smelte, ta den bort etterhvert som den begynner å løsne- En deigskrape fungerer fint til å vippe isen av veggene. Så tar du jo ikke ut proppen før du er klar til å ta bort vannet som kommer ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...