Gå til innhold

Da har jeg vel blitt svindlet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en genser på Finn. Det var vanskelig å få svar fra selger allerede fra jeg ville kjøpe den, hun var skikkelig treg å svare. 

Finn har sluttet med betalingsgaranti, så jeg måtte vippse. Har derfor navn og nummer. 1 uke etter hun skal ha sendt pakken, har den fortsatt ikke kommet fram. Hun sier hun sendte den på avtalt dag. Nå ser jeg at hun er utestengt på Finn... 

Er det noe jeg kan gjøre? Beløpet var ikke stort, men det er prinsippet. Det er så frekt. 

Anonymkode: 8caab...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppkrav neste gang 🙂

Anonymkode: b13b6...e53

Skrevet

Bor hun i nærheten ? Hva med å besøke henne?

Anonymkode: 93e7f...9ac

Skrevet

Nei, hun bor veldig langt unna 😕 

Hi

Skrevet

Du kan anmelde henne for svindel om ikke pakken kommer i løpet av neste uke.

Anonymkode: 86939...533

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan anmelde henne for svindel om ikke pakken kommer i løpet av neste uke.

Anonymkode: 86939...533

Ja, jeg kommer nok til å gjøre det. Anmelder jeg i mitt eller hennes politidistrikt? 

Hi 

Skrevet

Vil bare si at jeg kjøpte noe fra en kjøpsgruppe på Facebook. Pakken tok nesten tre uker fra hun sendte til den kom frem til meg. Trodde hun hadde svindlet meg. 

Men det med at hun er utestengelse fra finn var mystisk da. Lover ikke bra. 

Anonymkode: 39c5e...9b4

Skrevet

Send henne en sms at du politianmelder henne hvis pakken ikke dukker opp innen en uke. 

Anonymkode: c2df1...b11

Skrevet

Det er stor sannsynlighet at du har blir svindlet, men som en annen skriver, det hender pakker tar tid. Har vært borti en pakke som til 3 uker selv. Da sendte jeg pakken til pappa,så jeg vet når den ble sendt og når det kom frem. 

Anonymkode: e77cc...060

Skrevet

Du kan jo be om sporingsnummer på pakken, så kan du se om den er sendt. Og hvor den er.  

Skrevet

Når jeg sender ting på finn, tar jeg alltid bilde av den når den er inni pakken og når den sendes, dette er bare slik at den jeg sender til skal stole på meg og ikke få for seg at jeg har svindlet dersom pakken skulle ta lang tid fra den blir sendt til den blir motatt. Og dette kan du jo spørre om neste gang du skal kjøpe noe på finn. 

ps; jeg sender alltid disse bildene til de jeg sender til. 

Anonymkode: eb6d4...f3e

Skrevet

Kan jeg spør hvor hun bor (by/område)? Skal i rettsak ang en dame for svindel om en måned. Hun har operert aktivt i salgsgrupper på facebook, og har blitt utestengt fra 4-5 grupper bare de siste to-tre dagene. Minimal sjanse for at det er samne dame, men spør for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 65501...3dc

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spør hvor hun bor (by/område)? Skal i rettsak ang en dame for svindel om en måned. Hun har operert aktivt i salgsgrupper på facebook, og har blitt utestengt fra 4-5 grupper bare de siste to-tre dagene. Minimal sjanse for at det er samne dame, men spør for sikkerhetsskyld.

Vestfold. Kan det være samme? 

Hi 

Skrevet

Kjør en Vipps hvor du ber om penger fra henne. Legg også ved melding på Vipps om at dersom hun ikke aksepterer, så blir hun anmeldt for svindel

Anonymkode: 839d4...b7b

Skrevet

Har hun initialer M J?

Anonymkode: 60dbc...cff

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

Hvor i Vestfold? Jeg bor i Tønsberg, kan ringe på hos henne for deg jeg 😉🙈😂

Neida, tør ikke det altså.. skulle gjerne ha turt, men så mye gale mennesker 😯

Anonymkode: b9c28...0f6

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

Nei, da er det ikke samme person. Men dersom du tidligere har vippset, ville jeg gjort som noen foreslår her; sendt en vipps-melding ser du ber om pengene tilbake innen en viss dato, ellers anmelder du. Og for all del: ta screenshot av ALL kommunikasjon! Det har jeg levert politiet av alt som vi har skrevet til hverandre i min sak, utskrift fra nettbank osv. 

Husk at om beløpet hun skylder deg gjerne føles lite ut å kjempe og lage sak av, kan du stoppe henne fra å lure mange flere, dersom det er det hun driver med her. I mitt tilfelle viste det seg at hun er anmelt i nok minst 20 forhold, og pilitiet vsr vrldig glade for at vi tok kontakt.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi 

Vestfold??? Nå fikk jeg dårlig magefølelse....Tjøme?

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vestfold??? Nå fikk jeg dårlig magefølelse....Tjøme?

Hvorfor fikk du en dårlig magefølelse?

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor fikk du en dårlig magefølelse?

Fordi det er ei på Tjøme som har svindlet flere...vet hvem hun er

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er ei på Tjøme som har svindlet flere...vet hvem hun er

I Finn-annonsen stod det Tjøme, men 1881 sier noe annet (annet sted i Vestfold). Jeg har sendt henne en sms, men ikke fått svar. Flaut av henne å gjøre seg til kjeltring for småkroner. Hva er initialene på henne du tenker på da? 

Hi 

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hun initialer M J?

Anonymkode: 60dbc...cff

Nei. 

Hi 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...