Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Jeg har en sønn som har bodd mest med faren siden han var 11 år og ser at han blir mer og mer lik han personlig. Liker det ikke for han har fått en del av tingene jeg ikke likte med han. Hva gjør jeg? Mange gode og så klart. Anonymkode: 099b5...f30
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Det er vel ikke så mye mer å gjøre enn å bare stille opp for sønnen din? Man blir jo påvirket av miljøet man er i, og i tillegg spiller arv en stor rolle. Hvis det dreier seg om holdninger eller oppførsel må du vise din (bedre?) side til. Du må må se sønnen din for den han er. Ikke faren. Anonymkode: 74036...a72
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Takk for svar. Ja, det er litt holdninger og oppførsel jeg tenker på. Ser veldig mye av faren i han. Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan. Anonymkode: 099b5...f30
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Ja, det er litt holdninger og oppførsel jeg tenker på. Ser veldig mye av faren i han. Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan. Anonymkode: 099b5...f30 Du prøver å innprente dine verdier i ham de gangene disse to "tankesystemene" kræsjer. Anonymkode: 15482...aa8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #5 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du prøver å innprente dine verdier i ham de gangene disse to "tankesystemene" kræsjer. Anonymkode: 15482...aa8 Hva mener du? Anonymkode: 099b5...f30
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #6 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du? Anonymkode: 099b5...f30 Tja. Et tenkt eksempel: Hvis jeg syns min eksmann er en forstokka og fordomsfull mann, som sitter og ser på Dagsrevyen og roper "jævla tulling" eller "typisk innvandrere!" hele tida, og hvis jeg alltid har grøsset på ryggen av dette. Og så opplever jeg at 11-åringen sitter og kjefter på samme måte, og repeterer pappas holdninger. Da tenker jeg at det er en situasjon der mitt verdisyn og fars verdisyn ikke rimer. Og midt i den kræsjer sitter barnet. Da er det at jeg selvsagt skal gå inn og flagge mine holdninger her, og vise barnet et alternativ. Ellee hvis far har tendens til å døyve følelser med mat, og dytter godteri i barnet hver gang det viser tegn til tristhet, trøtthet, trass, sinne eller annet ubehag. Da er det jo dobbelt så verdifullt at jeg velger motsatt taktikk, og i stedet tilbyr trøst, kos, samtale og nærhet. Anonymkode: 15482...aa8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 Ja, det er dettte jeg prøver å gjøre komme inn med alternativer løsninger på ting. Anonymkode: 099b5...f30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå