Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #26 Skrevet 3. februar 2018 Schindlers liste Anonymkode: 54a35...3bc
Cat.68 Skrevet 3. februar 2018 #27 Skrevet 3. februar 2018 Et helt halvt år synes jeg var bra filmatisert.
Mumua Skrevet 3. februar 2018 #28 Skrevet 3. februar 2018 Skikkelig klisje, men jeg synes spis, elsk, lev var deilig både som bok og film. Har lyst til å spise meg feit, bli forelska og meditere på stranda hver gang. Leser enormt med bøker, men dette er en av de få feelgood-bøkene jeg har blitt glad i.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #29 Skrevet 3. februar 2018 En gatekatt ved navn Bob Anonymkode: ea0e3...e76
Gjest Skrekkøgla Skrevet 3. februar 2018 #30 Skrevet 3. februar 2018 I rosens navn- Umberto Eco tiltredes! jeg likte og en del av bøkene til John Grisham (The firm og The Pelican Brief) ikke filmatiserte, men Amin Maalouf skriver kjempebra! Både Leo Afrikaneren og Korstogene sett fra arabisk side. Og Samarkand! En annen som har spennende bøker er Wilbur Smith. Aner ikke om de er filmatiserte.
Mumua Skrevet 3. februar 2018 #31 Skrevet 3. februar 2018 Akkurat nå, Skrekkøgla skrev: I rosens navn- Umberto Eco tiltredes! jeg likte og en del av bøkene til John Grisham (The firm og The Pelican Brief) ikke filmatiserte, men Amin Maalouf skriver kjempebra! Både Leo Afrikaneren og Korstogene sett fra arabisk side. Og Samarkand! En annen som har spennende bøker er Wilbur Smith. Aner ikke om de er filmatiserte. Wilbur Smith er fantastisk. Har lest alle bøkene 4 ganger og har de på "biblioteket" mitt (loftstua). Er så glad i Taita!
Gjest Darwinia:-) Skrevet 3. februar 2018 #32 Skrevet 3. februar 2018 3 timer siden, Optatium skrev: Ikke at det er den beste boka jeg har lest, men det er en av de få hvor jeg har likt både bok og film: 100åringen som klatret ut gjennom vinduet. Og En mann ved navn Ove når jeg tenker meg om☺️ 100åringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant (boka) er FANTASTISK! Filmen er RÆVVA!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #33 Skrevet 3. februar 2018 Enig med Ringenes Herre. Den grønne mil. Følte jeg hadde sett filmen før da jeg så den, men hadde bare lest boken Anonymkode: e1a81...615
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #34 Skrevet 3. februar 2018 "Åndenes hus" av Isabelle Allende. Anonymkode: 30a2a...91a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #35 Skrevet 3. februar 2018 Roots av Alex Haley. Det var vel en TV serie. Har ikke sett serien, men boka er bra! Anonymkode: 4298d...66f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #36 Skrevet 3. februar 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg likte veldig bøkene Vann til elefantene og Historien om Pi. Begge er filmatiserte. Anonymkode: 682aa...ac3 Life of PI er en av de rareste filmene jeg har sett i mitt liv.. Historien er fin, men er det meningen at det skal se så falskt ut? Er så dårlig grafikk i den filmen at man skulle tro det var ungdommer fra vgs som hadde stått for filmingen.. Anonymkode: 11abd...f13
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #37 Skrevet 3. februar 2018 5 timer siden, februarprins2013 skrev: brødrene løvehjerte gutten med den stripete pysjamasen Harry potter ringenes herre Jeg er ikke glad i filmatiseringer, men gutten i den stripede pysjamasen var faktisk veldig fin. Den levde opp til den historien man lager i hodet når man leser en bok. Tror det er en av de få filmatiseringene der jeg ikke ble skikkelig skuffa Anonymkode: 11abd...f13
skjotta Skrevet 3. februar 2018 #38 Skrevet 3. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg ikke enig i, Ringenes Herre synes jeg er bedre som film. Jurassic Park er også kjempebra, vil anbefale å lese boken! Anonymkode: 85022...b81 Blasfemi!!! Ringenes herre er kanskje en visuelt vakker film, men den gjør makkverk av bøkene. Hollywoodifiseringen tok helt overhånd der. Hobbiten var noe bedre, men det synes jeg muligens fordi mens alle jentene drømte om legolas ville jeg bare se smaug og de gjorde en knalljobb med ham 🤣🤣🤣
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #39 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Life of PI er en av de rareste filmene jeg har sett i mitt liv.. Historien er fin, men er det meningen at det skal se så falskt ut? Er så dårlig grafikk i den filmen at man skulle tro det var ungdommer fra vgs som hadde stått for filmingen.. Anonymkode: 11abd...f13 Jeg har fremdeles ikke sett filmen. Boka var god, da:-) Anonymkode: 682aa...ac3
Gjest grønteple Skrevet 3. februar 2018 #40 Skrevet 3. februar 2018 På 2.2.2018 den 21.59, Anonym bruker skrev: Hit me. Er med i en lesesirkel🤓 Anonymkode: 05df1...c7c Den grønne mil 😍
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #41 Skrevet 4. februar 2018 Hvis det er boka, og ikke filmen, som er av interesse, så blir mitt forslag The Ultimate Hitchhikers Guide av Douglas Adams. Boka er filmatisert to ganger tror jeg, men begge filmene kan med fordel forbigås i stillhet, mens boka er morsom og full av underfundigheter, og bør forøvrig absolutt leses på engelsk. En artig liten tvist her er at en annen bok av samme forfatter er "Dirk Gentlys Holistic Detedtive Agency", hvor boka oppleves som bare ok og grei nok, mens filmatiseringen (netflix-serie) er genial og helt hinsides, og en virvelvind av holistisk "interconnectedness" Anonymkode: 18551...de9
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #42 Skrevet 4. februar 2018 Dinas bok Alias Grace(TV-serie) Anonymkode: 08307...d4a
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #43 Skrevet 4. februar 2018 The Help /Barnepiken Anonymkode: d8d52...316
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #44 Skrevet 4. februar 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er jeg ikke enig i, Ringenes Herre synes jeg er bedre som film. Jurassic Park er også kjempebra, vil anbefale å lese boken! Anonymkode: 85022...b81 Ringenes herre??? Eksisterer det virkelig NOEN som mener at filmene er bedre enn boka? 🙈🤦🏻♀️ Anonymkode: 014c9...23f
frk Nilsen Skrevet 4. februar 2018 #45 Skrevet 4. februar 2018 En mann med navn Ove - synes filmen fikk med mye av boka.
steinbukk30 Skrevet 4. februar 2018 #46 Skrevet 4. februar 2018 Den afrikanske farm. Boka er fantastisk, filmen er bra.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #47 Skrevet 4. februar 2018 Fidty shades of grey ❤️❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: 4048f...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #48 Skrevet 4. februar 2018 På 2.2.2018 den 22.36, sug lut skrev: Ingen bøker tåler filmatisering. Tja, noen filmer er da faktisk bedre enn bøkene de er basert på, og dette sier jeg som en stor bokelsker. (The Shining er jo et klassisk eksempel. Filmen er et mesterverk, mens boken i beste fall er en ok spøkelseshistorie.) Anonymkode: 0729b...394
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #49 Skrevet 4. februar 2018 18 hours ago, skjotta said: Blasfemi!!! Ringenes herre er kanskje en visuelt vakker film, men den gjør makkverk av bøkene. Hollywoodifiseringen tok helt overhånd der. Hobbiten var noe bedre, men det synes jeg muligens fordi mens alle jentene drømte om legolas ville jeg bare se smaug og de gjorde en knalljobb med ham 🤣🤣🤣 Hva, du synes Hobbiten var bedre??? Den første var ok, men den andre var så dårlig at jeg har enda ikke orket å se den siste 🙈 jeg synes bare de gjorde en så flott jobb med RH, den er så vakker og passe med action og musikken er nydelig! Boken synes jeg er litt lang og tung med mye unødvendige deler hvor ingenting skjer. Det er godt vi er forskjellige 😅 Anonymkode: 85022...b81
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #50 Skrevet 4. februar 2018 5 hours ago, Anonym bruker said: Ringenes herre??? Eksisterer det virkelig NOEN som mener at filmene er bedre enn boka? 🙈🤦🏻♀️ Anonymkode: 014c9...23f Vi er nok i mindretall, men vi finnes! 😅😉 Anonymkode: 85022...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå