Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Datteren vår spiller på kulturskolen. Det har de innført et system der de belønner de elevene som øver mest og er ivrigst med dobbelttimer. Det går ikke lengre an å kjøpe ekstra tid. Dette har ført til at foreldrene lyver mye om hvor mye ungene øver. Spørsmålet er om vi skal gjøre det samme. Vi har til nå vært ganske restriktive på hva vi har notert ned.vi har ikke talt med tid til å pakke opp, pusse opp, pakke ned ol og vi har trukket fra om hun har tatt dopause, skravlet eller tatt andre pauser. Bør vi gjøre slik det virker som de fleste andre gjør, å legge på en del eller bør vi bare presisere at det et effektiv øveyid vi skriver ned? Anonymkode: c2b34...c23
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Det virker jo som et problem i systemet. Ta kontakt med skolens ledelse og gjør oppmerksom på problemet. Det virker jo absolutt problematisk om ekstra undervisning blir utløst av hva barnas egne foreldre skriver på et øveskjema. Ta det opp med læreren hvordan dere skal regne øvetid og be om at dette presiseres overfor alle foreldrene. Anonymkode: 1b100...093
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Dette syns jeg dere skal utfordre. Jeg tror ikke en kommunal kulturskole kan lage sånne systemer! Anonymkode: 0ec2f...b79
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette syns jeg dere skal utfordre. Jeg tror ikke en kommunal kulturskole kan lage sånne systemer! Anonymkode: 0ec2f...b79 De kan det. Det er en kommunal kulturskole. Lærerene bestemmer hvem som får ekstra timer og kriteriene er over og hvor mye de øver. Foreldrene må enten skrive under på barnas søkeskjema eller levere oversikt over barnas øving på andre måter. Lærerene har nok en viss peiling på hva som foregår, men jeg synes det er vanskelig å forholde meg til. Som alle andre vil jo jeg også at mitt barn skal få lengre tid med læreren. 20 minutter i uka er for lite. Anonymkode: c2b34...c23
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Er dette normalt?? Herlighet, jeg tror faktisk jeg hadde tatt en prat med ledelsen og bedt dem droppe hele greia, eller så hadde jeg tatt henne ut av kulturskolen (om det finnes andre alternativer). Anonymkode: 83f02...2fb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 Det vil si at de barna som har frekkest foreldre uten "moralsk kompass" vil oppleve belønning når foreldre har godkjent tulletid som øving, eller at de rett og slett bare skriver ned timer som reelt sett er brukt på tv-titting feks... Alltid like festlig med slike belønningsopplegg som er tuftet på ærlighet, og reglene ikke er helt klare 😐 Mange foreldre er ærlige og syns det er viktig å lære barna å være ærlige og jobbe for ting. Det er ofte disse barna som taper "på målstreken" til barn med foreldre som pynter på sannheten for å skaffe egne barn fordeler. Anonymkode: 13c05...89c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #7 Skrevet 3. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: De kan det. Det er en kommunal kulturskole. Lærerene bestemmer hvem som får ekstra timer og kriteriene er over og hvor mye de øver. Foreldrene må enten skrive under på barnas søkeskjema eller levere oversikt over barnas øving på andre måter. Lærerene har nok en viss peiling på hva som foregår, men jeg synes det er vanskelig å forholde meg til. Som alle andre vil jo jeg også at mitt barn skal få lengre tid med læreren. 20 minutter i uka er for lite. Anonymkode: c2b34...c23 Men altså - lærerne hører vel resultatet av "øvingen" også? Jeg har jobba i kulturskolen, og der justerte vi selvsagt timene etter behov. F eks når elevene begynner å holde et høyere nivå som 13-14-åringer, og kanskje vurderer å søke musikklinja, da kan de få mer tid. Men man hører jo hvem som øver og hvem som ikke gjør det. Nivåheving kommer ikke av jukseøving. Det er kun ekte øving som gir resultat. Anonymkode: 0ec2f...b79
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vil si at de barna som har frekkest foreldre uten "moralsk kompass" vil oppleve belønning når foreldre har godkjent tulletid som øving, eller at de rett og slett bare skriver ned timer som reelt sett er brukt på tv-titting feks... Alltid like festlig med slike belønningsopplegg som er tuftet på ærlighet, og reglene ikke er helt klare 😐 Mange foreldre er ærlige og syns det er viktig å lære barna å være ærlige og jobbe for ting. Det er ofte disse barna som taper "på målstreken" til barn med foreldre som pynter på sannheten for å skaffe egne barn fordeler. Anonymkode: 13c05...89c Men de spiller jo ikke bedre til syvende og sist. I så fall har de faktisk øvd også. Anonymkode: 0ec2f...b79
Nyttårs barn Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Dette er et system som aldri vil fungere nettopp fordi alle foreldre har et ønske om å få lengre timer for sitt barn. 20 minutter er veldig lite. Det kan også hende det er usikkerhet over hva som skal regnes med, når du sier at dere ikke regner med oppakking og dobesøk så er det kanskje en selvfølge for andre å regne med slik "ekstrajobb"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå