Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Må bare få blåse ut litt. Jeg VET at jeg overreagerer, men jeg har altså influensa. Svigermor har passet ungene i dag, pga planleggingsdag. Mannen har vært på jobb. Jeg har lagt strak ut hjemme med feber og influensa. Da jeg og mannen snakket sammen på telefonen var jeg krystallklar på at jeg ikke orket noe besøk av svigermor i ettermiddag. Hun skulle bare droppe av ungene, og videre i ny avtale. Huset er bombet, kjøkkenbenken full av oppvask og gulvene fulle av støv og drit. Jeg har ikke hatt krefter til noen ting. Så kommer mannen hjem og sier at svigermor straks kommer innom for kaffe. Jeg ble sur. Jeg har høy feber, og orker knapt meg selv i dag. Og han forstår ikke at det er så viktig om huset ser greit ut. Jeg synes det er veldig flaut å ha besøk under slike omstendigheter. Jeg måtte selvsagt panikkrydde hele stuen. Gikk og la meg på soverommet. Jeg klarer bare ikke besøk nå, er ikke det jævla innlysende?! Sånn, ferdig. Takk for meg. Anonymkode: 93d7d...a52
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Da ville jeg gått rett i seng med en gang, svigermor er jo klar over at du er syk, mannen kunne vel ryddet om han synes det er viktig. Synes ikke man skal panikkrydde i en sånn tilstand uansett. Jeg er sikkerpå at svigermor har full forståelse for det om du ikke hadde ryddet. Anonymkode: 9a1ef...359
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hadde blitt sur på mannen, men ikke ryddet. Hadde holdt sengen. Anonymkode: 90119...6ac
Snella1 Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Jeg mÃ¥ si jeg synes du er urimelig. Hjemmet deres er jo ogsÃ¥ mannen din sitt eneste hjem, og hans eneste frisone i livet, og da er det ikke rett at du har all bestemmelsesrett. Jeg kunne skjønt det om han hadde invitert masse venner pÃ¥ middag eller en lang kveld med pilsing og okkupasjon av stuen hele kvelden. Men jeg synes en voksen mann mÃ¥ fÃ¥ bestemme selv om han vil ha moren sin hjem pÃ¥ en kaffe. Og samtidig fÃ¥ være en likestilt voksen i hjemmet som kan fÃ¥ vurdere selv om huset ser ok nok ut til Ã¥ invitere nærmeste familie pÃ¥ kaffe. Din standard er ikke den eneste gyldige i ett felles hjem. Og siden du uansett er syk og sengeliggende, tenker jeg at det ikke er noe ekstra bry for deg Ã¥ ligge pÃ¥ soverommet mens han har besøk. Jeg hadde blitt ekstremt lei meg om min mann hadde blitt sint pÃ¥ meg hvis jeg inviterte min mor pÃ¥ kaffe hvis han uansett var sengeliggende, bare for at huset var rotete. Jeg synes du er lite raus.Â
Mostly Harmless Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Jeg synes du er litt urimelig, her. Svigermor har passet barna hele dagen, og sÃ¥ skal hun mÃ¥tte snu i oppkjørselen nÃ¥r hun leverer? Jeg skjønner at du ikke vil være selskapelig, men det var da ingenting i veien for at din mann kunne sludre med din mor mens du holdt senga? Hadde ikke panikkryddet bare for det.Â
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 37 minutter siden, Snella1 skrev: Jeg må si jeg synes du er urimelig. Hjemmet deres er jo også mannen din sitt eneste hjem, og hans eneste frisone i livet, og da er det ikke rett at du har all bestemmelsesrett. Jeg kunne skjønt det om han hadde invitert masse venner på middag eller en lang kveld med pilsing og okkupasjon av stuen hele kvelden. Men jeg synes en voksen mann må få bestemme selv om han vil ha moren sin hjem på en kaffe. Og samtidig få være en likestilt voksen i hjemmet som kan få vurdere selv om huset ser ok nok ut til å invitere nærmeste familie på kaffe. Din standard er ikke den eneste gyldige i ett felles hjem. Og siden du uansett er syk og sengeliggende, tenker jeg at det ikke er noe ekstra bry for deg å ligge på soverommet mens han har besøk. Jeg hadde blitt ekstremt lei meg om min mann hadde blitt sint på meg hvis jeg inviterte min mor på kaffe hvis han uansett var sengeliggende, bare for at huset var rotete. Jeg synes du er lite raus. Signerer denne Anonymkode: 6b430...ada
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Han vet selv hvor ryddig moren hans er. Så om det var "påkrevd" at det var mer ryddig ville jeg bare antatt at han hadde ryddet selv, og holdt sengen selv. Hadde evt stukket hodet ut av døra, takket for hjelpen, ledd litt og sagt "neste gang du stikker innom er det nok litt mer orden her". Deretter ville jeg sagt at jeg måtte bare finne senga igjen. Avsluttet med "kos dere". Anonymkode: c6504...a79
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 45 minutter siden, Snella1 skrev: Jeg må si jeg synes du er urimelig. Hjemmet deres er jo også mannen din sitt eneste hjem, og hans eneste frisone i livet, og da er det ikke rett at du har all bestemmelsesrett. Jeg kunne skjønt det om han hadde invitert masse venner på middag eller en lang kveld med pilsing og okkupasjon av stuen hele kvelden. Men jeg synes en voksen mann må få bestemme selv om han vil ha moren sin hjem på en kaffe. Og samtidig få være en likestilt voksen i hjemmet som kan få vurdere selv om huset ser ok nok ut til å invitere nærmeste familie på kaffe. Din standard er ikke den eneste gyldige i ett felles hjem. Og siden du uansett er syk og sengeliggende, tenker jeg at det ikke er noe ekstra bry for deg å ligge på soverommet mens han har besøk. Jeg hadde blitt ekstremt lei meg om min mann hadde blitt sint på meg hvis jeg inviterte min mor på kaffe hvis han uansett var sengeliggende, bare for at huset var rotete. Jeg synes du er lite raus. Signerer denne  Anonymkode: 4f6fe...19b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bare få blåse ut litt. Jeg VET at jeg overreagerer, men jeg har altså influensa. Svigermor har passet ungene i dag, pga planleggingsdag. Mannen har vært på jobb. Jeg har lagt strak ut hjemme med feber og influensa. Da jeg og mannen snakket sammen på telefonen var jeg krystallklar på at jeg ikke orket noe besøk av svigermor i ettermiddag. Hun skulle bare droppe av ungene, og videre i ny avtale. Huset er bombet, kjøkkenbenken full av oppvask og gulvene fulle av støv og drit. Jeg har ikke hatt krefter til noen ting. Så kommer mannen hjem og sier at svigermor straks kommer innom for kaffe. Jeg ble sur. Jeg har høy feber, og orker knapt meg selv i dag. Og han forstår ikke at det er så viktig om huset ser greit ut. Jeg synes det er veldig flaut å ha besøk under slike omstendigheter. Jeg måtte selvsagt panikkrydde hele stuen. Gikk og la meg på soverommet. Jeg klarer bare ikke besøk nå, er ikke det jævla innlysende?! Sånn, ferdig. Takk for meg. Anonymkode: 93d7d...a52 100% støtte fra meg. Jeg hadde blitt kraftig irritert på mannen. Anonymkode: 1fc45...cdb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 Selvsagt er det mannen sitt hjem også,men samboeren er syk som sikkert ikke er så ofte,så må det da gå ann å ta hensyn! Den ene dagen syns jeg at han burde respektere at hun ikke ønsket noe besøk. Anonymkode: 5312c...48c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Hadde ikke brydd meg jeg, bare holdt meg i sengen og slappet av. Gjør vel ikke noe at mannen og hans mor tar seg en kopp kaffe? Hun har sikkert sett en rotete benk og støvete gulv før og hun vet jo at du har influensa og det er naturlig at dere ikke har strigla huset da. Anonymkode: 6e40d...ee0
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hater å ha besøk hvis det ikke er ryddig nok. Litt rot går greit. Jeg syns han skulle hørt på deg og sagt at hun kan komme en annen dag. Jeg hadde også sagt nei til besøk. Orker ikke det når jeg er syk. Anonymkode: f35eb...a1d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 Den kaffekoppen kan ho komme å ta en annen dag altså. Full sympati fra meg! Jeg er kronisk syk. Mange ganger INGEN slipper inn her. Men når det er sagt, så har svigers klart å komme seg inn her ! Hehe. Så de vet nå hvordan det ligger an her. Veldig flaut 😣 Anonymkode: 7badf...e1c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 Jeg skjønner deg fullstendig.  Jeg hater når det kommer besøk når jeg er syk og jeg føler huset er kaos. Liker ikke at folk ser hvordan vi har det i unntakstider. Men, jeg er samtidig helt enig med Snella1. Det er mannen din sitt hjem også, og hans mor, og hans rot også. Rotet skal jo ikke gå på din samvittighet når du er syk. Tror du mannen din får dårlig samvittighet for rot når han er syk? Det gjør ikke min ihvertfall. La mannen ha besøk. Ligg på rommet og sov du. 😊 Anonymkode: 0b61c...2c3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #15 Skrevet 2. februar 2018 Takk for alle svar! Jada, jeg var vel urimelig. Men er altså skikkelig syk. Synes jeg har lov å være litt barnslig og egoistisk når jeg har høy feber, jeg da. Synes det var ganske morsomt det forslaget om at jeg gledesstrålende skulle si «kos dere!» mens jeg fnisende skulle beklage rotet. Du husker åpenbart ikke hvor ræva man føler seg med influensa. Jeg synes det generelt er fryktelig pinlig å ha besøk i et skittent og rotete hus, spesielt av svigermor.. jeg er en ganske privat person. Liker besøk, men ikke uten forvarsel og ikke i et kaotisk hus. Anonymkode: 93d7d...a52
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #16 Skrevet 2. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar! Jada, jeg var vel urimelig. Men er altså skikkelig syk. Synes jeg har lov å være litt barnslig og egoistisk når jeg har høy feber, jeg da. Synes det var ganske morsomt det forslaget om at jeg gledesstrålende skulle si «kos dere!» mens jeg fnisende skulle beklage rotet. Du husker åpenbart ikke hvor ræva man føler seg med influensa. Jeg synes det generelt er fryktelig pinlig å ha besøk i et skittent og rotete hus, spesielt av svigermor.. jeg er en ganske privat person. Liker besøk, men ikke uten forvarsel og ikke i et kaotisk hus. Anonymkode: 93d7d...a52 Jo jeg husker hvor ræva man føler seg med influensa. Jeg huskdr også på det at selv om jeg er syk så snurrer ikke hele verden rundt meg og gir meg freepass til å være "barnslig og egoistisk". Det er hans hjem også, svigermor har passet barna og mannen kan fint klare å nødrydde han også. Om det trengs. At DU har behov for at det skal vøre slik og sånn når MANNEN din har besøk, er ditt problem. Jeg er privat og liker ikke å vise hjenmet mitt rotete, men om mannen min går god for at det er bra nok for hans mor, atoler jeg på det. Får være grenser for hvor mye jeg skal micro-manage han og hvordan han vil pleie relasjonen til sin mor, i hans eget hjem. Anonymkode: c6504...a79
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #17 Skrevet 2. februar 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo jeg husker hvor ræva man føler seg med influensa. Jeg huskdr også på det at selv om jeg er syk så snurrer ikke hele verden rundt meg og gir meg freepass til å være "barnslig og egoistisk". Det er hans hjem også, svigermor har passet barna og mannen kan fint klare å nødrydde han også. Om det trengs. At DU har behov for at det skal vøre slik og sånn når MANNEN din har besøk, er ditt problem. Jeg er privat og liker ikke å vise hjenmet mitt rotete, men om mannen min går god for at det er bra nok for hans mor, atoler jeg på det. Får være grenser for hvor mye jeg skal micro-manage han og hvordan han vil pleie relasjonen til sin mor, i hans eget hjem. Anonymkode: c6504...a79 Det er da ikke barnslig og egoistisk å ikke ønske besøk når man er influensasyk! Det er mannens hjem, men også kvinnens hjem. Jeg hadde ikke hatt besøk hvis mannen min lå syk hjemme. Svigermor kan få blomster som takk for gaven, og middag når alle er friske igjen.  Anonymkode: f8022...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #18 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er da ikke barnslig og egoistisk å ikke ønske besøk når man er influensasyk! Det er mannens hjem, men også kvinnens hjem. Jeg hadde ikke hatt besøk hvis mannen min lå syk hjemme. Svigermor kan få blomster som takk for gaven, og middag når alle er friske igjen.  Anonymkode: f8022...1eb «Som takk for hjelpen» Anonymkode: f8022...1eb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #19 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hadde blitt rimelig forbanna på mannen om han hadde nektet meg at mamma kom inn for en kopp kaffe da hun leverer barna og mannen ligger syk på rommet. Anonymkode: 41c9e...88d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #20 Skrevet 3. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde blitt rimelig forbanna på mannen om han hadde nektet meg at mamma kom inn for en kopp kaffe da hun leverer barna og mannen ligger syk på rommet. Anonymkode: 41c9e...88d Jeg nektet ingenting altså. Svigermor kom, lå på soverommet. Jeg ba mannen hilse fra meg og si at jeg hadde feber. Det hører med til historien at svigers ikke helt forstår mine grenser. Feks kan hun låse seg inn i huset vårt, for å sette fra seg et eller annet, uten å spørre på forhånd. Hun kan komme en halvtime for tidlig til  bursdagsbesøk, sånn at jeg ikke får stelt meg ferdig, fordi hun trenger badet. Hun plukker plommene våre, uten å spørre først. Både hus og bil blir lovet bort til hans single søsken, om vi skal dra på ferie, uten at jeg blir spurt. Alt er jo veldig bagatellmessig, men jeg er som sagt en veldig privat person, og det bygger seg opp irritasjon. Anonymkode: 93d7d...a52
Mostly Harmless Skrevet 3. februar 2018 #21 Skrevet 3. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg nektet ingenting altsÃ¥. Svigermor kom, lÃ¥ pÃ¥ soverommet. Jeg ba mannen hilse fra meg og si at jeg hadde feber. Det hører med til historien at svigers ikke helt forstÃ¥r mine grenser. Feks kan hun lÃ¥se seg inn i huset vÃ¥rt, for Ã¥ sette fra seg et eller annet, uten Ã¥ spørre pÃ¥ forhÃ¥nd. Hun kan komme en halvtime for tidlig til  bursdagsbesøk, sÃ¥nn at jeg ikke fÃ¥r stelt meg ferdig, fordi hun trenger badet. Hun plukker plommene vÃ¥re, uten Ã¥ spørre først. BÃ¥de hus og bil blir lovet bort til hans single søsken, om vi skal dra pÃ¥ ferie, uten at jeg blir spurt. Alt er jo veldig bagatellmessig, men jeg er som sagt en veldig privat person, og det bygger seg opp irritasjon. Anonymkode: 93d7d...a52 Alle disse tingene her (kanskje minus Ã¥ komme for tidlig i selskap) er mer grenseoverskridende enn kaffebesøket i gÃ¥r, sÃ¥ skjønner du reagerer ekstra pga tidligere erfaring. Folk som lÃ¥ser seg inn ubedt, bør miste nøkkelprivelegiene sine, synes nÃ¥ jeg. Og jeg hadde ikke lÃ¥nt bort hus og bil uten videre. Det er hjemmet mitt, ikke et hotell, sÃ¥ dem som ønsker Ã¥ lÃ¥ne mÃ¥ i det minste avtale direkte med oss som bor her.Â
3 i april Skrevet 3. februar 2018 #22 Skrevet 3. februar 2018 Skjønner egentlig ikke hvorfor svigermor er sÃ¥ ivrig pÃ¥ Ã¥ komme inn til dere nÃ¥r du ligger strekk ut med influensa. Personlig sÃ¥ hadde jeg holdt meg langt unna bÃ¥de med tanke pÃ¥ smitte og av respekt for den som er syk.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå