Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Har en liten baby på 9 måneder. Hun sover nesten aldri når jeg er med henne. På dagtid gråter og skriker hun hver gang jeg skal legge. Kan holde på i timesvis uten å få henne til å sove. På natten er det nesten like håpløst. Hun bruker fort halvannen time på å sovne før kvelden, gråter mye og våkner veldig ofte. Gjerne hver time. Hun sutrer og er ofte grinete fordi hun er trøtt, men ikke får sove. Nå tenker du kanskje at dette må skyldes noe som plager henne, men med faren er det en helt annen historie. Han kler på henne på dagtid og legger henne ut, hun sovner av seg selv og sover fort i tre timer uten å klage. På kvelden tar det som regel 10-30 minutter ved siden av han før hun faller til ro og sovner, men da også uten gråt. Når jeg er hjemme sutrer hun mye og gråter en del. Jeg får aldri gå å lage meg mat eller gå på do. Når far er hjemme kan han stort sett gjøre det han vil og hun leker. Hva er det jeg gjør galt? Er veldig sliten og det tærer ekstremt på meg. Anonymkode: c3ba7...2e8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Hvordan sover dere da? Sover du sammen med henne? Anonymkode: abc25...cfb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvordan sover dere da? Sover du sammen med henne? Anonymkode: abc25...cfb På dagtid sover hun ute i vogn. På natten i sengen ved siden av enten faren eller meg. Sove alene vil hun ikke, verken med far eller meg. Anonymkode: c3ba7...2e8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Fordi du er mamma 😊❤ Anonymkode: 573a4...921
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Typisk separasjonsangst i den alderen... går over. Hold ut. Det er slitsomt 😀 Anonymkode: 70064...483
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 Hun er avhengig av deg, og når hun vet at du er der (lukter eller ser deg) blir det selvsagt sutring for å komme opp og ligge inntil trygge og kjærlige mamma. Det går i periodevis. Anonymkode: ec189...395
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Slutt å stritte imot og slutt å stresse med å legge til dupp og kveldslegginga. Hun vil være med deg, føler seg trygg da. Så kjøp bæretøy og bær, kos og klem til hun sovner skikkelig på kvelden. Det er så kort en periode de er sånn, gjør det beste utav det. Anonymkode: 334e1...fba
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 Jeg tror dere misforsto innlegget mitt. De timene jeg prøver å legge innebærer både bæretøy, forsøk på samsoving, trilletur og bæring på armen. Hun får alltid oppmerksomhet og kos. På kvelden legger jeg meg sammen med henne i sengen. Dette har holdt på i mange måneder. Hi Anonymkode: c3ba7...2e8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror dere misforsto innlegget mitt. De timene jeg prøver å legge innebærer både bæretøy, forsøk på samsoving, trilletur og bæring på armen. Hun får alltid oppmerksomhet og kos. På kvelden legger jeg meg sammen med henne i sengen. Dette har holdt på i mange måneder. Hi Anonymkode: c3ba7...2e8 Hun sutrer også utenom leggetider? Eller hun sutrer med det samme du begynner å prøve på å få henne til å sove? Anonymkode: eaa85...b01
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun sutrer også utenom leggetider? Eller hun sutrer med det samme du begynner å prøve på å få henne til å sove? Anonymkode: eaa85...b01 Ja. Sutrer mye fordi hun er trøtt, men ikke får sove. Når jeg prøver å legge gråter hun, høyt Hi Anonymkode: c3ba7...2e8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #11 Skrevet 3. februar 2018 Men på dagtid skriver du at du ikke får spist og gått på do fordi hun gråter. Det må du rett og slett overse. Du må spise og gå på do! Ta hun med deg på do og la hun sutre når du sitter å spiser. Anonymkode: a2844...049
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #12 Skrevet 3. februar 2018 legg henne og gå, da roer hun seg selv, skrikekur abefales ikke, men funker fett med mine, de var slik fra 6mnd alderen da begynte vi, og etter ca 2 uker sov de fra 19-7 , ikke gi opp Anonymkode: 3cf7b...fcb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #13 Skrevet 3. februar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men på dagtid skriver du at du ikke får spist og gått på do fordi hun gråter. Det må du rett og slett overse. Du må spise og gå på do! Ta hun med deg på do og la hun sutre når du sitter å spiser. Anonymkode: a2844...049 Det er det jeg gjør. Hopper over noen måltider eller tar det jeg kan spise med henne på armen. Hvis jeg blir veldig sulten må hun sitte litt i stolen ved siden av mens jeg lager mat. Da gråter hun litt selv om hun får ventemat, men er forholdsvis rolig. Prøver å spise litt samtidig som henne. Doturer venter jeg stort sett med til mannen kommer hjem, men innimellom må jeg og da sitter hun i vippestol rett ved. Sutrer og gråter der også så må alltid være rask. Hi Anonymkode: c3ba7...2e8
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #14 Skrevet 3. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: legg henne og gå, da roer hun seg selv, skrikekur abefales ikke, men funker fett med mine, de var slik fra 6mnd alderen da begynte vi, og etter ca 2 uker sov de fra 19-7 , ikke gi opp Anonymkode: 3cf7b...fcb Det klarer jeg ikke. Anonymkode: c3ba7...2e8
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Det klarer jeg ikke. Anonymkode: c3ba7...2e8 La mannen ta alle legginger da, herregud. Det er da ikke verre enn det. Hvis hun henger på armen din døgnet rundt ellers, så er det vel flott om han kan avlaste deg, og hjelpe barnet å finne roen. Anonymkode: eaa85...b01
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #16 Skrevet 4. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: La mannen ta alle legginger da, herregud. Det er da ikke verre enn det. Hvis hun henger på armen din døgnet rundt ellers, så er det vel flott om han kan avlaste deg, og hjelpe barnet å finne roen. Anonymkode: eaa85...b01 Han er ikke hjemme på dagtid eller kveld hver dag for å legge. Han jobber skift og vi har flere barn. Jeg jobber også skift, derfor trenger jeg søvn før og etter jobb. Det er derfor jeg spør hva jeg gjør galt. Han klarer heller ikke skrikekur. Hi Anonymkode: c3ba7...2e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå