Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #1 Skrevet 2. februar 2018 Hei. Jeg er selvstendig næringsdrivende og har i den forbindelse et stort bygg på min eiendom. Her har jeg jobben min. Ønsker ikke å utdype mer. Problemet er at unger som er i slekt med meg og unger som jeg ikke kjenner har tatt seg inn i bygget og herjet når ingen voksne var til stede. Det er snakk om litt store barn, så jeg ble overrasket da jeg så at de hadde veltet store tunge ting, flyttet på alt der inne og rotet utover saker som koster penger. De har også ødelagt en gjenstand. Jeg ble ganske forbannet da jeg oppdaget dette. Har ryddet opp halvparten og skal rydde opp resten i morgen lørdag. Foreldrene til de her drittungene følger ikke med på hva de gjør. De bare ler og tar lett på alt mulig. Egentlig ganske voldsomme og idiotiske i oppførsel selv. Jeg blir bare så forbannet, for mine barn har aldri gjort lignende og de er med meg på jobb stadig vekk. Enkelte barn er faen meg så voldsomme. Jeg hater foreldre som ikke setter grenser. Anonymkode: 1f340...ee3
Twintipp Skrevet 2. februar 2018 #2 Skrevet 2. februar 2018 Jeg hadde sendt mld til foreldrene om at enten møter de opp i morgen og rydder opp, eller så blir de anmeldt..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Har du tatt det opp med foreldrene? Anonymkode: fcbbb...b7a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Hadde anmeldt det som innbrudd Anonymkode: 555a2...f98
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Hvordan har de tatt seg inn i bygget da? Uansett er det bare å anmelde både hærverket og innbruddet. Anonymkode: e031e...000
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Hvordan vet du hvem de er? Vet de/foreldrene deres at du vet om denne konkrete episoden? Jeg kan skjønne at det sitter langt inne å anmelde hvis det er kjente som har gjort det, men du bør allikevel gjøre det! Du taper på å ikke gjøre det - på flere områder enn ett - og de kommer til å fortsette som før.. Snakk med foreldrene først (hvis de vet at du vet). Ubehagelig? Ja. Nødvendig? Også ja. Anonymkode: 872d6...e40
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde anmeldt det som innbrudd Anonymkode: 555a2...f98 Samme her. Anonymkode: b9741...b3a
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 Jeg forstår ikke med min beste vilje at du bare rydder opp selv og bare skriver et irritert innlegg på et anonymt forum. Jeg ville ikke rørt en ting før jeg hadde anmeldt og politiet hadde sikret bevis. Er ungene under 15 år vil de komme til samtaler hos politiet og barnevernet vil kobles inn (noe som kanskje ikke er det dummeste). Er de over 15 år er de over den kriminelle lavalder, og da får det større følger strafferettslig. Du klager på "drittunger og drittforeldre", du hater foreldre som ikke setter grenser... men når du selv ikke tar dette videre så er du minst like dårlig på å sette grenser som foreldrene til disse ungene tydeligvis er. Det hjelper ikke å fremheve deg selv og si "mine unger gjør ikke slikt", for du er konfliktsky! DU kan være den personen som gjør at disse grenseløse ungene får den hjelpen de trenger... men det vil du tydeligvis ikke (da ville du vel nevnt det). Se på hva du selv kan - og ikke minst bør! - gjøre. Du kan være den som gjør at disse barna får de grensene og den hjelpen foreldrene deres tydeligvis ikke greier å gi dem på egen hånd. Spørsmålet er om du kommer til å gjøre noe? Anonymkode: 6145d...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå