Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Jeg har glemt det. Hva er det man ikke skal gjøre klart for tidlig? Hadde lyst til å ta fram babysengen, men mener å huske at man ikke skulle sette den i stand for tidlig. Eller var det vogn? Eller alt sammen? Ja, jeg er overtroisk. Ja, jeg vet det er tåpelig. Anonymkode: 612a0...3ad
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Du skal ikke se på psykisk utviklingshemmede. Da vil barnet ditt bli besatt av de samme onde åndene. (Du spurte om overtro) Anonymkode: 8e443...733
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Huff, tenk å ha trodd det om psykisk utviklingshemmede 😢 Men jo, jeg spurte. Hi Anonymkode: 612a0...3ad
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Overtro bringer ulykke. Derfor drepes blant annet albino-barn, og derfor dør det sørlige Afrika av aids - menn mener de kan kureres ved å ha sex med jomfruer. Anonymkode: 8b02e...1e7
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Overtro bringer ulykke. Derfor drepes blant annet albino-barn, og derfor dør det sørlige Afrika av aids - menn mener de kan kureres ved å ha sex med jomfruer. Anonymkode: 8b02e...1e7 Nå begynner dette å bevege seg ganske langt utenfor det jeg egentlig lurte på, ang gammel norsk overtro! Hi Anonymkode: 612a0...3ad
Himmel og hav Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 I følge min svigermor så kunne man ikke gjøre noe klart før babyen kom, for det brakte ulykke, så hun mente at mens jeg lå "på klinikken" så skulle mannen min ut og handle babytøy, barnevogn og alt som skulle til. Det ble litt vrient i og med at det var et par måneders leveringstid på den vogna vi ville ha og babytøy ikke var helt hans greie, så vi valgte å ikke tro på det. Jammen fikk vi flotte barn allikevel
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Vognen er vel den jeg fikk beskjed om. Men, like mye fordi den er vanskeligere å pakke bort skulle det mot formoding gå galt. Seng og annet utstyr kan lett flatpakkes og puttes på loftet. Så når jeg gikk med første, kjøpte og bestilte vi vogn og annet utstyr. Men, mannen hentet ikke hjem vognen og monterte opp før jeg låg med babyen på sykehuset. Anonymkode: 8dbbc...ee3
Virre Vips Skrevet 2. februar 2018 #8 Skrevet 2. februar 2018 Ikke planlegg for framtiden til ungen, som dåp etc. Ikke innkjøp, ikke gjør noe klar. Helst så skal du ikke glede deg, eller forvente noe noe. Jeg kan godt skjønne disse greiene i gamle dager hvor det faktisk gikk galt med så mange barn - men å sitte her å leite etter ting å få angst for. Om det da skulle gå galt, kommer du til å klandre deg sjøl for å ha gledet deg til barnet kom, eller å ha kjøpt inn vogn? Skal du da tenke - denne ungen hadde ikke dødd hadde jeg bare ikke kjøpt inn vogn? Eller, tenker du det om andre som mister barn i fødsel - at de nok påvirket hvordan hjertet og lungene til det barnet fungerte eller ikke fungerte basert på innkjøp og montering av seng? Og denne galskapen leiter du etter på forum, når du ikke kommer på det sjøl...?!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #9 Skrevet 3. februar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå begynner dette å bevege seg ganske langt utenfor det jeg egentlig lurte på, ang gammel norsk overtro! Hi Anonymkode: 612a0...3ad Ikke se på harer, barnet får hareskår. Anonymkode: e71c1...03f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #10 Skrevet 3. februar 2018 Det er jo ikke det du lurte på. men min oldemor ville ikke at det skulle bli født så mange barn i familien for da måtte noen av de gamle dø. Som om familier bare fikk ha et gitt antall medlemmer. Anonymkode: a5b07...009
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 På 3. februar 2018 den 1.30, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke det du lurte på. men min oldemor ville ikke at det skulle bli født så mange barn i familien for da måtte noen av de gamle dø. Som om familier bare fikk ha et gitt antall medlemmer. Anonymkode: a5b07...009 Jeg har lært den på en litt annen måte: at man ikke må oppkalle et nytt barn etter en levende person i familien. Da ønsker man vedkommende død, nærmest, for visstnok kan bare én bære navnet av gangen! Anonymkode: e71c1...03f
Serepta Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 Ifølge min bestemor så måtte man aldri ta barnet ut før det ble døpt. Min mor fikk kjeft for å ta med sin førstefødte på tur i vogna før dåpen. Det var visst en tanke om at det er farligere ute, og om barnet døde så kom det ikke til himmelen siden det ikke var døpt enda. (Bestemor var ikke spesielt kristen ellers) I "min" tid så var det eneste jeg hørte at man ikke skulle re opp babysengen før barnet var født, det skulle bringe ulykke.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 Flere sa til meg at jeg skulle vente med å sette opp seng, fordi det betød ulykke. Heldigvis var jeg ikke dum som et kneippbrød, så jeg satte opp sengen akkurat når det passet meg. Hi, overtro er bullshit. Og som en annen påpeker: Overtro føler til at uskyldige barn blir torturert fordi de blir anklaget for hekseri. Barn blir voldtatt fordi "jomfruer kurerer hiv/aids". Mennesker blir ofret for å glede guder. Ikke vær en av dem som tror på noe så latterlig. Anonymkode: 61e21...e4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå