Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Førsteklassingen har to venninner som er greie jenter. Men, når vi spiser middag så har de en tendens til å begynne og tulle og grise litt med maten. I går hadde vi spagetti, og da hadde gjesten spagetti hengende ut av munnen, og begynte å kaste hodet til siden så spagettien slang rundt i ansiktet og håret hennes. Hun syns det var hysterisk morsomt🙄 Hvordan takler dere slik oppførsel? Anonymkode: 9ae2e...70e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Min umiddelbare reaksjon ville nok være å si noe sånt som "Nei nei, sånt gjør vi ikke" for så å sprette opp og finne våtservietter og vaske bort griset. Men ser at jeg sikkert er en skikkelig festbrems... jeg kan jo egentlig forstå at de kan synes det er morsomt når jeg tenker over det. Men jeg er ikke vant til barn som gjør sånt, så jeg hadde blitt litt tatt på senga. Anonymkode: c4c9d...acb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Det her testet jeg som barn også. Server ganske morsomt. Et måltid må ikke være så alvorlig. Jeg ville nok hatt det gøy sammen med henne de første to gangene og så sagt at nå må vi spise pent, nok moro nå Anonymkode: 6d9a3...12d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Jeg hadde vært "på" med en gang. I en vennlig tone sagt "ikke gris med maten, det er ikke greit". Fortsetter det så er jeg like tydelig ovenfor kompiser av mine sønner som jeg er med mine sønner, og blir strengere på at nok er nok. I verste fall så hadde de måtte gå fra bordet, men har aldri opplevd å måtte gå lenger en "trinn en" Anonymkode: fb10c...a36
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #5 Skrevet 2. februar 2018 Syns det er litt vanskelig. Vil ikke være den sure og strenge mammaen, samtidig som jeg egentlig ikke syns noe om grising med maten, og mine barn gjør ikke slik. Det jeg gjorde i dette tilfellet var å overse det. Jeg begynte å snakke med min datter om noe, slik at hun ikke skulle gi dette noe oppmerksomhet. Da ga hun seg. Hi Anonymkode: 9ae2e...70e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #6 Skrevet 2. februar 2018 Jeg ville ledd og gitt det noen sekunder før jeg hadde sakt at nå er det nok og så hadde jeg sendt henne noe papir eller en klut slik at hun kunne fått tørket vekk sølet. Anonymkode: 1bda0...f0b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #7 Skrevet 2. februar 2018 Har ikke noe problem med å si i fra på en vennlig måte at vi ikke griser med maten. Dersom man bare skal være «snill og grei» hele tiden gjør du alle barna en bjørnetjeneste. Lek og skøyerier er greit, men ikke når vi spiser. alt til sin tid Anonymkode: ff6ef...307
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #8 Skrevet 3. februar 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns det er litt vanskelig. Vil ikke være den sure og strenge mammaen, samtidig som jeg egentlig ikke syns noe om grising med maten, og mine barn gjør ikke slik. Det jeg gjorde i dette tilfellet var å overse det. Jeg begynte å snakke med min datter om noe, slik at hun ikke skulle gi dette noe oppmerksomhet. Da ga hun seg. Hi Anonymkode: 9ae2e...70e I min bok er måltidet over så snart noen begynner å leke med maten. Det har vært praksis fra mine var under 2 år, for logikken er at barn som leker med mat ikke egentlig er sultne. Velbekomme, du kan gå. Anonymkode: 84d6a...1a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå