Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #26 Skrevet 4. februar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er sånne detaljer jeg mener fungerer som instruksjonsbok. Anonymkode: 91776...645 Det skjønner jeg godt at du tenker. Og det kan jo hende. Samtidig kan det jo hende det også får rista litt godt i den delen av befolkningen med empatien på plass. Realitetsorienterer oss. Jeg håper det! Anonymkode: c4f9f...091
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #27 Skrevet 4. februar 2018 23 timer siden, Himmel og hav skrev: Artikkelen var fin og fæl på en gang. Fin, fordi den røsket meg ut av den illusjonen jeg har pakket meg inn i hvor ting ikke er så brutalt, sadistisk og jævlig, og fæl fordi den beskriver hvor jævlig det faktisk er. Jeg vet det jo, jeg har lest om dette før, men det er så mye mer behagelig å skyve det vekk, skjerme meg, lulle meg inn i en tanke om at verden er snillere enn den er. Jeg tror vi trenger sånne artikler, vi, som samfunn, må snakke om det, få det opp i lyset og gjøre det til noe som kan sies høyt. Kanskje det gjør at noen tør å be om hjelp, enten det er et offer eller en nettovergriper, og at man smått om senn kan komme flere av disse miljøene til livs og redde noen ofre. Jeg beundrer de som jobber med dette, som bruker arbeidsdagene sine på å saumfare bilder av grusomme overgrep etter noe som kan identifisere offeret, jeg beundrer de som går inn i dette med hele seg og gjør en forskjell. De er helter. Vi kan ikke alle være det, men vi kan alle snakke med våre barn, våre venner, våre kolleger, og fjerne noe av hemmeligholdet. Troll sprekker i sola. Jeg er helt enig i at de som jobber med å avdekke dette gjør en tøff og viktig jobb. MEN. Disse monstrene får jo nesten ikke straff! Det er jo helt utrolig, man bruker enorme ressurser på å jakte på dem og avdekke, for så å gi dem noen usle måneder i fengsel. Så er det ut og på an igjen (regner jeg med). Personvernet beskytter dem så de slipper å henges ut i offentlig gapestokk, og de kan fortsette sine grusomheter uten at de kan identifiseres av potensielle ofre eller deres foreldre. En av dem som ble intervjuet i artikkelen hadde blitt dømt for nedlasting og spredning av masse materiale pluss overgrep mot egne barn (tror jeg), og var ute igjen etter ni måneder tror jeg det var. Han "skulle aldri gjøre det mer". Jadda. Det blir litt sånn, hva er vitsen? Hvis vi ikke kan gi ordentlige straffer, holde disse psyke sadistene vekk fra samfunnet på en eller annen måte. Noen av disse overgrepene kan jo sammenlignes med slik nazistene holdt på i konsentrasjonsleirene. Føler meg litt maktesløs i et samfunn der individets rettigheter står så sterkt, at det ikke er mulig å beskytte befolkningen på en ordentlig måte mot denne ondskapen. Anonymkode: 370c2...c41
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #28 Skrevet 4. februar 2018 åhr, skulle inn å lese artikkelen nå.. Ble glad da jeg så jeg kom inn å fikk lese... Helt til nei, du må betale for å lese resten. Hadde det ikke vært for at jeg må snu på hver krone nå så hadde jeg betalt kun for å lese dette. Så viktig at vi ikke lukker øynene for slikt. Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #29 Skrevet 4. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: åhr, skulle inn å lese artikkelen nå.. Ble glad da jeg så jeg kom inn å fikk lese... Helt til nei, du må betale for å lese resten. Hadde det ikke vært for at jeg må snu på hver krone nå så hadde jeg betalt kun for å lese dette. Så viktig at vi ikke lukker øynene for slikt. Anonymkode: fb4b9...a85 Helt ærlig: Ville du personlig ha hjulpet flere barn om du hadde lest detaljene? Eller er det en hyene-greie? Anonymkode: 91776...645
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #30 Skrevet 4. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt ærlig: Ville du personlig ha hjulpet flere barn om du hadde lest detaljene? Eller er det en hyene-greie? Anonymkode: 91776...645 Handler vel mer om å blir mer bevisst, slik at man i det minste ikke glemmer at det finnes og være med å se egne barn og de man er rund. Jeg vet ikke. Og jeg har jo ikke lest artikkelen, kun lest det som står her.. Så hva mener du egentlig med "hyene-greie"? Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #31 Skrevet 4. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Handler vel mer om å blir mer bevisst, slik at man i det minste ikke glemmer at det finnes og være med å se egne barn og de man er rund. Jeg vet ikke. Og jeg har jo ikke lest artikkelen, kun lest det som står her.. Så hva mener du egentlig med "hyene-greie"? Anonymkode: fb4b9...a85 Jeg fikk også den vibben, sensasjonslyst og fråtse i fæle greier for å pirre seg selv. Samme som får folk til å stå og glo på bilulykker etc. Anonymkode: 370c2...c41
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #32 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk også den vibben, sensasjonslyst og fråtse i fæle greier for å pirre seg selv. Samme som får folk til å stå og glo på bilulykker etc. Anonymkode: 370c2...c41 Hva er seriøst galt med dere? Takk for meg Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #33 Skrevet 4. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er seriøst galt med dere? Takk for meg Anonymkode: fb4b9...a85 Det er vel ikke OSS det er mest galt med. Anonymkode: 91776...645
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #34 Skrevet 4. februar 2018 Dere er inne på denne tråden, har kanskje lest denne artikkelen, hva vet jeg. Jeg ønsket også å lese artikkelen, men har ikke råd til å betale .. Av dette leser dere at jeg er en person som liker å fråtse i fæle greier for å pirre meg selv! Seriøst, også er det meg det er noe galt med? "på seg selv kjenner man andre" er det noe som heter. Men her har du/dere tatt veldig feil av meg hvertfall, så dere får se litt innover tenker jeg. Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #35 Skrevet 4. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere er inne på denne tråden, har kanskje lest denne artikkelen, hva vet jeg. Jeg ønsket også å lese artikkelen, men har ikke råd til å betale .. Av dette leser dere at jeg er en person som liker å fråtse i fæle greier for å pirre meg selv! Seriøst, også er det meg det er noe galt med? "på seg selv kjenner man andre" er det noe som heter. Men her har du/dere tatt veldig feil av meg hvertfall, så dere får se litt innover tenker jeg. Anonymkode: fb4b9...a85 Hvis du leser tråden, vil du også se hvorfor jeg ikke leser slike artikler. Anonymkode: 91776...645
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #36 Skrevet 4. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis du leser tråden, vil du også se hvorfor jeg ikke leser slike artikler. Anonymkode: 91776...645 Du er anonym her, jeg vet ikke hva du gjør og ikke gjør. Men du legger syke tanker om hva du mener jeg tenker og mener ut her. Hva sier det om deg? At vi er uenige om man burde lese innholdet eller ikke er greit nok, men at jeg pirres av slikt osv. Hva i alle dager? Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #37 Skrevet 4. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er anonym her, jeg vet ikke hva du gjør og ikke gjør. Men du legger syke tanker om hva du mener jeg tenker og mener ut her. Hva sier det om deg? At vi er uenige om man burde lese innholdet eller ikke er greit nok, men at jeg pirres av slikt osv. Hva i alle dager? Anonymkode: fb4b9...a85 Les anonymkodene også, du. Anonymkode: 91776...645
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #38 Skrevet 4. februar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Les anonymkodene også, du. Anonymkode: 91776...645 Så jævlig, det du har vært gjennom. Ingen skulle måtte gå gjennom slike ting. Det er grusomt på alle mulige måter. Jeg er likevel uenig med deg (uten å ha lest artikkelen selvsagt). Jeg syntes det er viktig at vi voksne tåler å vite hva det faktisk er snakk om, slik at vi ikke skal kunne lage glansbilder av ting og tenke at det sikkert ikke kan bli så ille. Noen mennesker har vært gjennom ting som er verre enn det er mulig å fatte, og jeg syntes man burde tåle å høre disse historiene også. Hva du vil dele er selvfølgelig opp til deg. Jeg er selv vokst opp i et hjem med psykisk vold og noe fysisk. Vi måtte tie om det hele barndommen, det var skamfullt. Vi snakket ikke om det med hverandre engang, vi søsken. Det ligger desverre utrolig mye jeg har måttet bearbeide i voksen alder, med varierende resultat. Men, da det ble meldt til politiet og plutselig noen ville høre, det var først da vi kunne ta tak i det. Og jeg syntes det er viktig at folk vet hva som kan skje i tilsynelatende flotte hjem. Uansett, selv om jeg ikke er lik deg, eller har en annen mening, så syntes jeg det er å gå over streken ved å fortelle meg at jeg liker å fråtse i andres ulykke, og at det pirrer meg. Forstår fortsatt ikke helt hvordan du fikk det ut av mitt innlegg. Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #39 Skrevet 4. februar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så jævlig, det du har vært gjennom. Ingen skulle måtte gå gjennom slike ting. Det er grusomt på alle mulige måter. Jeg er likevel uenig med deg (uten å ha lest artikkelen selvsagt). Jeg syntes det er viktig at vi voksne tåler å vite hva det faktisk er snakk om, slik at vi ikke skal kunne lage glansbilder av ting og tenke at det sikkert ikke kan bli så ille. Noen mennesker har vært gjennom ting som er verre enn det er mulig å fatte, og jeg syntes man burde tåle å høre disse historiene også. Hva du vil dele er selvfølgelig opp til deg. Jeg er selv vokst opp i et hjem med psykisk vold og noe fysisk. Vi måtte tie om det hele barndommen, det var skamfullt. Vi snakket ikke om det med hverandre engang, vi søsken. Det ligger desverre utrolig mye jeg har måttet bearbeide i voksen alder, med varierende resultat. Men, da det ble meldt til politiet og plutselig noen ville høre, det var først da vi kunne ta tak i det. Og jeg syntes det er viktig at folk vet hva som kan skje i tilsynelatende flotte hjem. Uansett, selv om jeg ikke er lik deg, eller har en annen mening, så syntes jeg det er å gå over streken ved å fortelle meg at jeg liker å fråtse i andres ulykke, og at det pirrer meg. Forstår fortsatt ikke helt hvordan du fikk det ut av mitt innlegg. Anonymkode: fb4b9...a85 Les anonymkodene enda en gang, da. Anonymkode: 91776...645
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #40 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Les anonymkodene enda en gang, da. Anonymkode: 91776...645 du får heller forklare da, hvis du vil jeg skal forstå Anonymkode: fb4b9...a85
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #41 Skrevet 4. februar 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: du får heller forklare da, hvis du vil jeg skal forstå Anonymkode: fb4b9...a85 Du tillegger meg utsagn jeg ikke har kommet med. Anonymkode: 91776...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå