Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Har du merket noe til overgangsalderen, og i så fall hva merker du? Anonymkode: b0e33...268
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Nei, ikke lagt merke til noe. Regner med at jeg har genene å skylde på for det, min mor og mine bestemødre har ikke kommet i overgangsalderen før flere og 50 år. Anonymkode: f454e...beb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Jeg skjønner. Noen andre her som har erfaringer å dele? Anonymkode: b0e33...268
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner. Noen andre her som har erfaringer å dele? Anonymkode: b0e33...268 Er 46 1/2, har ikke merket noe, men jeg har hormonspiral da. Kan jo spille inn. Anonymkode: 33cba...f76
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Begynte da jeg var 47 med rare sykluser et års tid, alt fra to uker til tre måneder, og så kom hetetokter, halvannet år tok det før mensen stoppet helt, det er et år siden nå. Anonymkode: 8bd14...939
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Ja, sist mens ved 45. Anonymkode: 20da5...268
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Er 47. Mulig mensen ikke er like regelmessig som tidligere, men jeg har aldri vært helt etter kalenderen, så er ikke helt sikker Ikke merket noe ellers. Anonymkode: 3bc2e...917
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Er 46. Merker at mensen er begynt å bli uregelmessig men holder på med lakvarbo og vektnedgang så har egentlig skylt på det. Anonymkode: c5b2e...73f
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #9 Skrevet 2. februar 2018 Har noen av dere muskelsmerter, og i så fall hvor? Anonymkode: b0e33...268
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #10 Skrevet 2. februar 2018 Jeg er 44, men har allerede vært i overgangsalderen i 1 år. Sliter med å få sove, hetetokter hvor svetten renner fra hodet og nedover, nattesvette ,voldsomme humørsvingninger, null sexlyst, hjertebank og til tider smerter i leddene, men leddmertene er minste problemet. Mensen forsvant også for et år siden Anonymkode: 0d2f0...d0c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #11 Skrevet 2. februar 2018 Vondt i armer og bein. Anonymkode: 20da5...268
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #12 Skrevet 2. februar 2018 Fikk kjempelange blødninger, dette sto på i omtrent to år. Ble jernfattig og slapp, men det kom seg når jeg fikk tilskudd. Så var mensen normal i halvannet år, før den begynte å hoppe over en mnd, så to. Nå har jeg blødning ca hver tredje mnd. Noe hetetokter, men ikke kjempeplagsomt. Ikke andre plager, bortsett fra litt hjertebank av og til. Er 53, merket de lange blødningene når jeg var 47 omtrent. Anonymkode: 80266...d18
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #13 Skrevet 2. februar 2018 Hi her. Jeg har så vondt i muskulaturen i overarmene uten at jeg har gjort noe spesielt som skulle gi meg vondt her. Lurer på om det kan komme på grunn av overgangsalderen... Har mensen enda, men den kommer etter bare 18-22 dager. Er også veldig lei meg og motløs. Vet at man kan oppleve ulike ting i overgangsalderen, og leser lange lister med alle symptomene, men har aldri snakka med noen som faktisk står midt oppi det.. Tusen takk for alle svar så lant... Anonymkode: b0e33...268
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2018 #14 Skrevet 2. februar 2018 Jeg er bare 44, men det er snart 3 år siden jeg hadde min siste mens Siden jeg kom i overgangsalderen så tidlig anbefalte de hormontilskudd, og jeg gikk på det nesten et år. Da gav jeg opp pga bivirkninger De verste plagene er over for min del, noen små hetetokter innimellom enda, men ikke sånn som det var Om du lurer på om plagene du kjenner på kommer av overgangen eller ikke kan du gå til i legen og ta noen blodprøver for å sjekke om du faktisk er i overgangsalderen nå Anonymkode: 6481f...850
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #15 Skrevet 3. februar 2018 jeg er 47, småbarnsmor, og har fortsatt mensen Anonymkode: 55a6a...f30
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #16 Skrevet 3. februar 2018 Jeg er også 47 og har mensen, men jeg har begynt å bli fryktelig varm!!! Anonymkode: 41047...6f0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #17 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har akkurat fylt 48 og har fortsatt mensen, men har inntrykk av at den i løpet av det siste året har begynt å bli mer uregelmessig. Jeg har mye ledd-og muskelsmerter, men har flere autoimmune sykdommer (og en belastende jobb) som kan forklare det. Jeg har det ganske j**lig i perioder og misistenker egentlig at jeg har fibromyalgi, men er foreløpig uten diagnose. Anonymkode: 15a56...e28
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #18 Skrevet 3. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: jeg er 47, småbarnsmor, og har fortsatt mensen Anonymkode: 55a6a...f30 Hvor gammel var du da yngste barnet kom? 😀 Anonymkode: 53fa9...2ee
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #19 Skrevet 3. februar 2018 Jeg er straks 47 år og har ikke merket noe enda. Har hormonspiral så vet ikke hvordan mensen er. Har ikke merket noe til smerter i skjelett og muskulatur. Min mor og mormor kom i overgangsalderen før de var 40, så jeg i hvert fall ikke lik dem. Anonymkode: 4493b...86f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2018 #20 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har diverse symptomer, angst bl.a. Aldri hatt det før.. Men få deg en legesjekk, det kan jo skyldes alt mulig. Anonymkode: 20da5...268
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #21 Skrevet 4. februar 2018 Tusen takk for alle svar. Veldig koselig at vi er flere over 45 her. Jeg begynte å følge ulike forum her inne da jeg fikk barn. Eldste er nå snart 15 år. Det er fint å ha noen å "snakke med" om ting. Er veldig glad for dette forumet. Anonymkode: b0e33...268
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #22 Skrevet 4. februar 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel var du da yngste barnet kom? 😀 Anonymkode: 53fa9...2ee 46 Anonymkode: 55a6a...f30
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #23 Skrevet 4. februar 2018 Snart 50, er ulidelig varm, null sexlyst, ganske regelmessig, men smertefull og voldsom mens. Skulle gjerne vært ferdig med alt dette. Anonymkode: d2985...9e3
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #24 Skrevet 4. februar 2018 Er 53. Tar Femarelle kapsler for hetetokter, synes de hjelper bra. Sjelden jeg har nattesvette nå. Men har helt mistet lysten på sex og det plager meg. Kjæresten som er 49 er som en kåt 20 åring og tenker ikke på annet. Og han blir skikkelig sur fordi vi har så sjelden sex. Men jeg glemmer det rett og slett og tenker ikke på at vi kanskje burde ha det. Og det synes jeg er veldig trist. Anonymkode: 5d23e...bdd
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2018 #25 Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er 53. Tar Femarelle kapsler for hetetokter, synes de hjelper bra. Sjelden jeg har nattesvette nå. Men har helt mistet lysten på sex og det plager meg. Kjæresten som er 49 er som en kåt 20 åring og tenker ikke på annet. Og han blir skikkelig sur fordi vi har så sjelden sex. Men jeg glemmer det rett og slett og tenker ikke på at vi kanskje burde ha det. Og det synes jeg er veldig trist. Anonymkode: 5d23e...bdd Hadde siste mens i månedsskiftet juli/august i fjor og den var svak. Før det hadde jeg en sterk en i midten av april. Anonymkode: 5d23e...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå