Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Min svoger har en samboer som har to relativt smĂ„ barn fra fĂžr, og de venter nĂ„ sin egen. Saken er at hver eneste gang vi er i selskap setter de seg langt unna barna og det er alltid min mann og jeg som ender opp med Ă„ sitte med dem og hjelpe dem. Foreldrene sier heller aldri i fra til dem nĂ„r de nesten "river" ned huset..Sist, i et bursdagsselskap hos oss, sĂ„ vi tydelig ifra hvor de skulle sitte, slik at de satt med barna selv, men de knekte seg ned i sofaen som allerede var stappfull, og jagde barna bort slik at de ikke rev ned duk og alt som var pĂ„ bordet..BĂ„de min mann og jeg sa flere ganger at de mĂ„tte sitte seg bort med det andre bordet sammen med barna, men de rett og slett oversĂ„ oss. SĂ„ vi endte opp med Ă„ sitte med barna igjen. NĂ„r barna er ferdig med Ă„ spise, blir de propell og jager hverandre og katter, det er et sinnsykt lydnivĂ„ og vi mĂ„tte stoppe dem fra Ă„ slĂ„ ting hardt ned i gulvet og prĂžvde Ă„ fĂ„ dem til Ă„ dempe seg litt. Vi var mange, ogsĂ„ gamle, og jeg tenker man tar hensyn nĂ„r man er sĂ„ mange i en relativt liten leilighet. NĂ„ skal vi snart ha et nytt selskap og de burde egentlig blitt invitert, men vi orker rett og slett ikke, vi har nok med Ă„ vĂŠre vertskap, servere osv, ikke henge pĂ„ to smĂ„ barn og passe pĂ„.. Er det ikke normalt Ă„ ta vare pĂ„ sine egne barn i selskap, eller er jeg grinete nĂ„?đ€ Anonymkode: cd0d6...c4a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 ja du er grinete slik er barn,men enig at foreldrene burde sitte med dem Anonymkode: 477d7...dbd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Det er veldig dÄrlig av foreldrene. Deres unger, deres ansvar! Anonymkode: b9451...8d9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 SelvfÞlgelig er det ikke normalt Ä overlate ungene til vertskapet. Siden dette er familie tror jeg jeg hadde invitert dem en gang til, men denne gangen hadde jeg tatt en prat samtidig som jeg inviterte, der jeg fortalte hvordan jeg hadde opplevd det forrige gang, og hva jeg forventet denne gangen. Anonymkode: 75db1...0f3
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Det er kun de som har ufordragelige og ulydige unger som gjÞr det. Med andre ord er det ganske normalt. Jeg ser det overalt. PÄ juleavslutninger, restauranter, diverse besÞk, basar. Til og med i kirka under dÄpen var det noen unger som herja rundt og som Þdela hele gudstjenesten, uten at foreldrene grep inn. Til slutt mÄtte presten gripe inn... Og foreldrene virket ikke Ä vÊre flau en gang. Men det at foreldrene bare stÄr Ä ser pÄ, eller rettere sagt ikke ser pÄ, er jo grunnen til at ungene er ufordragelige og ulydige. Anonymkode: 6b70f...324
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Lag bordkort đ€Ł Anonymkode: d077b...31e
sug lut Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Selvsagt er det ikke normalt, og "slik er" ikke barn, slik er dritunger som elendige foreldre ikke har lÊrt Ä oppfÞre seg. Du fÄr si fra at de heretter ikke er invitert med barn siden de ikke ser etter dem og huset ditt er ingen jungelgym. SÄ fÄr de bli fornÊrma eller ta det til seg og gjÞre noe med det, alt etter som.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: ja du er grinete slik er barn,men enig at foreldrene burde sitte med dem Anonymkode: 477d7...dbd Jeg spurte jo om det, men nĂžyaktig hva er det som gjĂžr meg grinete? Ja, barn er barn, men man kan vel forvente litt oppdragelse uansett? Og det er vel normalt at foreldre i det minste ser barna sine og ikke overlater dem til andre nĂ„r de er i selskap?  1 time siden, Anonym bruker skrev: SelvfĂžlgelig er det ikke normalt Ă„ overlate ungene til vertskapet. Siden dette er familie tror jeg jeg hadde invitert dem en gang til, men denne gangen hadde jeg tatt en prat samtidig som jeg inviterte, der jeg fortalte hvordan jeg hadde opplevd det forrige gang, og hva jeg forventet denne gangen. Anonymkode: 75db1...0f3 Vi, eller mannen, har prĂžvd Ă„ snakke med broren, men broren er sĂ„ vant til at alle andre alltid ordner opp, sĂ„ han tar det ikke inn over seg..  1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er kun de som har ufordragelige og ulydige unger som gjĂžr det. Med andre ord er det ganske normalt. Jeg ser det overalt. PĂ„ juleavslutninger, restauranter, diverse besĂžk, basar. Til og med i kirka under dĂ„pen var det noen unger som herja rundt og som Ăždela hele gudstjenesten, uten at foreldrene grep inn. Til slutt mĂ„tte presten gripe inn... Og foreldrene virket ikke Ă„ vĂŠre flau en gang. Men det at foreldrene bare stĂ„r Ă„ ser pĂ„, eller rettere sagt ikke ser pĂ„, er jo grunnen til at ungene er ufordragelige og ulydige. Anonymkode: 6b70f...324 Er enig, tror barna er slik nettopp fordi mor og stefar ikke bryr seg.. Og nĂ„ skal de ha en til..3. barnet med 3. mann, pĂ„ 5 Ă„r..  54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Lag bordkort đ€Ł Anonymkode: d077b...31e Lurt!đđđ  52 minutter siden, sug lut skrev: Selvsagt er det ikke normalt, og "slik er" ikke barn, slik er dritunger som elendige foreldre ikke har lĂŠrt Ă„ oppfĂžre seg. Du fĂ„r si fra at de heretter ikke er invitert med barn siden de ikke ser etter dem og huset ditt er ingen jungelgym. SĂ„ fĂ„r de bli fornĂŠrma eller ta det til seg og gjĂžre noe med det, alt etter som. Vel, de blir ikke invitert her igjen med det fĂžrste.. Anonymkode: cd0d6...c4a
Mostly Harmless Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 Helt normalt at barn er lĂžse kanoner ved matbordet og egentlig generelt. Som forelder kan man derfor ikke la slike gĂ„ pĂ„ selvstyr i andres hjem. Den som har valgt Ă„ fĂ„ dem, fĂ„r lĂžpe etter dem selv, om ikke annet er eksplisitt avtalt.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ