GĂ„ til innhold

Dette er vel ikke normalt?đŸ€”

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svoger har en samboer som har to relativt smÄ barn fra fÞr, og de venter nÄ sin egen. Saken er at hver eneste gang vi er i selskap setter de seg langt unna barna og det er alltid min mann og jeg som ender opp med Ä sitte med dem og hjelpe dem. Foreldrene sier heller aldri i fra til dem nÄr de nesten "river" ned huset..Sist, i et bursdagsselskap hos oss, sÄ vi tydelig ifra hvor de skulle sitte, slik at de satt med barna selv, men de knekte seg ned i sofaen som allerede var stappfull, og jagde barna bort slik at de ikke rev ned duk og alt som var pÄ bordet..BÄde min mann og jeg sa flere ganger at de mÄtte sitte seg bort med det andre bordet sammen med barna, men de rett og slett oversÄ oss. SÄ vi endte opp med Ä sitte med barna igjen. NÄr barna er ferdig med Ä spise, blir de propell og jager hverandre og katter, det er et sinnsykt lydnivÄ og vi mÄtte stoppe dem fra Ä slÄ ting hardt ned i gulvet og prÞvde Ä fÄ dem til Ä dempe seg litt. Vi var mange, ogsÄ gamle, og jeg tenker man tar hensyn nÄr man er sÄ mange i en relativt liten leilighet.

NÄ skal vi snart ha et nytt selskap og de burde egentlig blitt invitert, men vi orker rett og slett ikke, vi har nok med Ä vÊre vertskap, servere osv, ikke henge pÄ to smÄ barn og passe pÄ..

Er det ikke normalt Ă„ ta vare pĂ„ sine egne barn i selskap, eller er jeg grinete nĂ„?đŸ€”

Anonymkode: cd0d6...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du er grinete slik er barn,men enig at foreldrene burde sitte med dem

Anonymkode: 477d7...dbd

Skrevet

Det er veldig dÄrlig av foreldrene. Deres unger, deres ansvar!

Anonymkode: b9451...8d9

Skrevet

SelvfÞlgelig er det ikke normalt Ä overlate ungene til vertskapet. 

Siden dette er familie tror jeg jeg hadde invitert dem en gang til, men denne gangen hadde jeg tatt en prat samtidig som jeg inviterte, der jeg fortalte hvordan jeg hadde opplevd det forrige gang, og hva jeg forventet denne gangen.

Anonymkode: 75db1...0f3

Skrevet

Det er kun de som har ufordragelige og ulydige unger som gjÞr det. Med andre ord er det ganske normalt. Jeg ser det overalt. PÄ juleavslutninger, restauranter, diverse besÞk, basar. Til og med i kirka under dÄpen var det noen unger som herja rundt og som Þdela hele gudstjenesten, uten at foreldrene grep inn. Til slutt mÄtte presten gripe inn... Og foreldrene virket ikke Ä vÊre flau en gang. 

Men det at foreldrene bare stÄr Ä ser pÄ, eller rettere sagt ikke ser pÄ, er jo grunnen til at ungene er ufordragelige og ulydige.

Anonymkode: 6b70f...324

Skrevet

Lag bordkort đŸ€Ł

Anonymkode: d077b...31e

Skrevet

Selvsagt er det ikke normalt, og "slik er" ikke barn, slik er dritunger som elendige foreldre ikke har lÊrt Ä oppfÞre seg. Du fÄr si fra at de heretter ikke er invitert med barn siden de ikke ser etter dem og huset ditt er ingen jungelgym. SÄ fÄr de bli fornÊrma eller ta det til seg og gjÞre noe med det, alt etter som.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

ja du er grinete slik er barn,men enig at foreldrene burde sitte med dem

Anonymkode: 477d7...dbd

Jeg spurte jo om det, men nÞyaktig hva er det som gjÞr meg grinete? Ja, barn er barn, men man kan vel forvente litt oppdragelse uansett? Og det er vel normalt at foreldre i det minste ser barna sine og ikke overlater dem til andre nÄr de er i selskap? 

SelvfÞlgelig er det ikke normalt Ä overlate ungene til vertskapet. 

Siden dette er familie tror jeg jeg hadde invitert dem en gang til, men denne gangen hadde jeg tatt en prat samtidig som jeg inviterte, der jeg fortalte hvordan jeg hadde opplevd det forrige gang, og hva jeg forventet denne gangen.

Anonymkode: 75db1...0f3

Vi, eller mannen, har prÞvd Ä snakke med broren, men broren er sÄ vant til at alle andre alltid ordner opp, sÄ han tar det ikke inn over seg..

Det er kun de som har ufordragelige og ulydige unger som gjÞr det. Med andre ord er det ganske normalt. Jeg ser det overalt. PÄ juleavslutninger, restauranter, diverse besÞk, basar. Til og med i kirka under dÄpen var det noen unger som herja rundt og som Þdela hele gudstjenesten, uten at foreldrene grep inn. Til slutt mÄtte presten gripe inn... Og foreldrene virket ikke Ä vÊre flau en gang. 

Men det at foreldrene bare stÄr Ä ser pÄ, eller rettere sagt ikke ser pÄ, er jo grunnen til at ungene er ufordragelige og ulydige.

Anonymkode: 6b70f...324

Er enig, tror barna er slik nettopp fordi mor og stefar ikke bryr seg.. Og nÄ skal de ha en til..3. barnet med 3. mann, pÄ 5 Är..

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lag bordkort đŸ€Ł

Anonymkode: d077b...31e

Lurt!😂😂👍

52 minutter siden, sug lut skrev:

Selvsagt er det ikke normalt, og "slik er" ikke barn, slik er dritunger som elendige foreldre ikke har lÊrt Ä oppfÞre seg. Du fÄr si fra at de heretter ikke er invitert med barn siden de ikke ser etter dem og huset ditt er ingen jungelgym. SÄ fÄr de bli fornÊrma eller ta det til seg og gjÞre noe med det, alt etter som.

Vel, de blir ikke invitert her igjen med det fÞrste.. 

Anonymkode: cd0d6...c4a

Skrevet

Helt normalt at barn er lÞse kanoner ved matbordet og egentlig generelt. Som forelder kan man derfor ikke la slike gÄ pÄ selvstyr i andres hjem.

Den som har valgt Ä fÄ dem, fÄr lÞpe etter dem selv, om ikke annet er eksplisitt avtalt. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...