Gå til innhold

Dere som har chrons

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du fortalt litt om hverdagen din? 

Jeg liker litt en mann som har det, men lurer på hvordan det påvirker hverdagen. Noen? 

Anonymkode: 188e9...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har crohns.

I perioder påvirker det meg mye ved at jeg har vondt i magen, flyr på do hele tiden, og blir oppblåst som en ballong. Jeg mangler generelt mange vitaminer og mineraler, og må av og til innpå sykehus for å få påfyll. Primært gjelder det jern. I disse dårlige periodene kan jeg være slapp og trøtt.

Når jeg har gode tider, er jeg som folk flest. 😊

Anonymkode: 91f99...b1e

Skrevet

Jeg har det ikke, men mannen min har. Merker stort sett ingenting til det jeg. Må nok en del oftere på do enn vanlig. Han går på medisiner hver dag. Har noen dårlige perioder og da har han en del vondt og er generelt i dårlig form, men nå er det et par år siden en slik periode. Er til lege for sjekk ca en gang i året og må inn på koloskopi noen ganger også. Han var mer plaget før de fant en medisin som funker bra, men de siste 7-8 årene har han vært lite plaget.

Anonymkode: 5b2c3...506

Skrevet

Altså ingen med crohns har lik hverdag og er likt preget av sykdommen.

Noen er omtrent friske og jobber 100%, andre er ufør pga sykdommen. Noen har stomi og lever normalt liv og noen har stomi som ikke vil fungere slik den skal og er syke. Noen må ha mange operasjoner, andre ingen. Noen tåler all mat, andre ingen. Noen lar sykdommen prege livet, andre nekter å la sykdommen prege selv om de er syke. Noen går på «enkle» medisiner og andre på biologiske medisin som setter ned immunforsvaret og krever at man tar hensyn.

hva med å spørre han hvordan sykdommen hans er?

Anonymkode: 01fd0...b3e

Skrevet

Tusen takk for svar. 

Mer såpass tidlig at jeg vil ikke spørre for mye. Vet han jobber 100%, men at han er kvalm hver dag f.eks. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar. 

Mer såpass tidlig at jeg vil ikke spørre for mye. Vet han jobber 100%, men at han er kvalm hver dag f.eks. 

Viss han nettopp har startet på medisinen imurell blir man veldig kvalm. Ellers finnes sikkert mange grunner til kvalmen.

jobber han 100% er han jo i ganske god form med crohns. Kanskje han har stomi?

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Viss han nettopp har startet på medisinen imurell blir man veldig kvalm. Ellers finnes sikkert mange grunner til kvalmen.

jobber han 100% er han jo i ganske god form med crohns. Kanskje han har stomi?

Ja, han jobber. Vet ikke om han har det. 

Vondt i magen og kvalm 24 timer i døgnet har han sagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...