Gå til innhold

I dag har jeg kamuflert....

Anbefalte innlegg

Skrevet

..... poteter og løk! Potetene er kamuflert så de ligner fiskeboller. Løken er finhakket og synes ikke. Barna spiste med største glede. 

Hva slags mat kamuflerer dere?

Anonymkode: 34d72...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan får du poteter til å ligne fiskeboller? 🤔

Anonymkode: 9d3a6...708

Skrevet

Jeg kamuflerer ikke mat. Mine barn liker å vite hva de spiser, så her fungerer det best at all mat ser ut som akkurat det det er, og serveres hver for seg. Altså poteter i en bolle, gulrøtter i en annen, fiskeboller i en tredje og løk  en skål ved siden av. Da har de kontroll og tør å smake.

Skrevet

Kamuflerer ikke mat, men det er ikke alltid jeg har opplyst om hva som er i supper, gryteretter etc. Men spør de, får de svar.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får du poteter til å ligne fiskeboller? 🤔

Lager det som gryterett

Skrevet

Kamuflerer ikke akkurat. Men vet at mat med løk i ikke spises hvis løken vises, selv ikke pizza. Men er den "sundtmost" i maten, glir det ned på høykant. Jeg har alltid rikelig med løk i kjøttkakene, en gang hadde jeg ikke løk og droppet det. Da var barna helt klar på at blæh, disse kjøttkakene var ikke så gode som vanlig. Men ellers er jeg så heldig å ha barn som spiser det meste.

Skrevet

Nytter ikke å kamuflere noe her, mitt kresne barn spiser ingenting han ikke er sikker på hva er. Og ser det litt ukjent ut så må han selv sjekke med en veldig liten bit før han kan spise det, han kan ikke ta mitt ord for det selv om jeg aldri har prøvd å lure ham. :P

Jo forresten så "kamuflerer" jeg grovt mel i pannekakene. Men mest for mannen, sønnen har ikke noe imot det. :P

Anonymkode: 7cd0f...c9f

Skrevet
23 minutter siden, Salomine skrev:

Kamuflerer ikke akkurat. Men vet at mat med løk i ikke spises hvis løken vises, selv ikke pizza. Men er den "sundtmost" i maten, glir det ned på høykant. Jeg har alltid rikelig med løk i kjøttkakene, en gang hadde jeg ikke løk og droppet det. Da var barna helt klar på at blæh, disse kjøttkakene var ikke så gode som vanlig. Men ellers er jeg så heldig å ha barn som spiser det meste.

Mine også spiser det meste, men potet og løk er vanskelig. Trengte ikke kamuflere gulrøttene heldigvis😂 fikk et par «noen av fiskebollene smaker litt annerledes»

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lager det som gryterett

Men altså... konsistensen på poteter og fiskeboller er rimelig forskjellig. 

Jeg er for øvrig enig med flere her. Jeg kamuflerer ikke mat. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mine også spiser det meste, men potet og løk er vanskelig. Trengte ikke kamuflere gulrøttene heldigvis😂 fikk et par «noen av fiskebollene smaker litt annerledes»

Men de må vel smake at det ikke er fiskeboller, uansett om det er kamuflert i en gryterett?

Anonymkode: 41970...8de

Skrevet

Kamuflerer aldri. Er det grønnsaksvafler så er det grønnsaksvafler. Eller blomkål. Eller brokkoli.

Anonymkode: 1c8d5...170

Skrevet

Her har vi ikke bevisst kamuflert mat, men registrerer jo at broccoli har blitt lagt for hat hos toåringen etter at han ble for stor for grønnsaksmosen vi lagde med poteter, gulrøtter, søtpoteter og broccoli.  

Skrevet

Kamuflerer ikkje, men finhakkar ein del, slik at dei ikkje ser det så godt.  Finrevne gulrøtter, og evt sellerirot, er godt i kjøttsaus og lasagne. Selelrirot er og godt i potetmos. Blomkål/brokkolisuppe vert mosa med stavmiksar osv.

Skrevet

Jeg kamuflerer bønner og kikerter. Barna er ikke så glade i bønner, så de lever i salig uvitenhet om at det knallgode, litt spicy tomatsuppa inneholder minst en boks av hver. Litt stavmiksermagi, og vips, så er de borte. 

Skrevet

Fisk og gulrøtter! Gulrøtter tar jeg gjerne å rører inn i pastasaus,eller tar gulrot i smoothie som han er så glad i. Med fisken er det noen ganger nok å bare kalle det noe annet enn fisk ettersom han lært av de andre barna i barnehagen at fisk det liker vi ikke.

Anonymkode: eea67...c7c

Skrevet

Kjører en del supper og sauser med stavmikser slik at det ikke blir klumper og mystisk for dem. Men svarer hva det er om de spør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...