Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 Hei! Jeg jobber i turnus med barn på et senter. For litt siden ble det bestemt at vi skulle i svømmehallen alle sammen en fast ettermiddag i uka. Problemet er at jeg har en hormonforstyrrelse som gjør at jeg har litt mer hårvekst enn normalt, og gjerne på litt "unormale steder" - dvs at noen steder der andre har lyse usynlige hår har jeg mørke kraftige hår. Det betyr at jeg må barbere en del før disse svømmedagene... også har jeg da i tillegg sensitiv hud.... så jeg får forferdelig hud av all barberingen... nupper, arr og røde flekker... lekkert!! Vanligvis kutter jeg så mye ned på barberingen som mulig vinterhalvåret for da er huden ganske fin på sommeren når jeg gjerne må barbere en del for å gå i bikini osv. Men nå som jeg må barbere en gang i uka, ser huden veldig ille ut Jeg gruer meg til hver svømmedag, for jeg skjemmes over den fæle barberte huden min.... og jeg gruer meg til sommeren, for da kommer jeg nok til å se helt jævlig ut! Er redd det blir så ille at jeg kommer til å unngå stranden osv Også synes jeg jo dette er veldig flaut, så jeg har ikke turt å si fra til sjefen.... uff..... Hva ville du gjort?? PS; Hårfjerningskrem, voks osv funker ikke på meg. Blir hoven, rød og får vondt. Anonymkode: 09667...b25
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Ta en prat med sjefen og hør om du kan Gjøre noe annet mens de er og svømmer. Evnt om du kan forandre på turnusen din så du ikke jobber på akkurat det tidspunktet. Anonymkode: 3c897...606
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Kjøpe sånn heldekkende svømmedrakt? Evt bare bukse? Har sett at Nigella Lawson bruker det fordi hun har sensitiv hud Anonymkode: 96326...094
gale damen Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Jeg ville latt håret gro. Vi damene er forskjellige, og ungene har ikke noe vondt av å se det.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Kjøp en badedrakt og ha en badeshorts over, du kan ha en som slutter midt på låret eller en mer surfeshorts som rekker til kne. Da trenger du ihvertfall ikke ta bilinilinje og lår. Hvordan fungerer ladyshaver for deg. Jeg har også veldig sensitiv hud og kan ikke bruke høvel osv, men en vanlig ladyshaver tar det verste uten å irritere huden særlig, jeg tar leggene og under armene med den. https://www.elkjop.no/product/styling-og-velvare/harfjerning-for-kroppen/LS5100/braun-silk-epil-lady-shaver-5100 Anonymkode: f643b...868
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Kjøp sånn badedrakt som går litt nedover lårene. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om det er der hårene dine er, men det er verdt et forsøk Heldekkende vet jeg ikke om jeg ville gått for, det ser kanskje litt rart ut, men har sett mange i sånn som går nedover lårene Anonymkode: b521e...730
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 Det er ingen mulighet for at du kan få denne ettermidagen vekk fra turnusen din, heller jobbe formiddag den dagen. Det forutsetter at du må snakke med sjefen din om det da. Jeg vil ikke tro at det er bra for deg å være i klorbasseng så ofte med irritert barbert hud Anonymkode: ab443...6a9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Du kan jo dra en liten hvit løgn også da, si til sjefen din at du er litt allergisk mot klor og sliter med denne ukentlige badingen. Si huden din blir helt ødelagt av det og det er både plagsomt for deg og mindre pent fordi du blir så rødflammet, sår, tørr og eksemaktig.... Anonymkode: f643b...868
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 jeg har anoreksi og hadde slitt veldig om jeg ble pålagt å eksponere kroppen min på jobb. hadde investert i en slik en tvert;https://www.veilkini.com/ Anonymkode: e1f0d...33b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 Si du ikke tåler klor og dessverre ikke kan være i bassenget, men at du kan stå på siden, og selvsagt stupe ut OM en situasjon oppstår. Da kan du ha på en treningstights og genser. Anonymkode: 3f36e...9ab
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #11 Skrevet 1. februar 2018 Hva skjedde med å akseptere uretusjert versjon av seg selv og at kropp bare er kropp. Gjelder det bare fedme, ikke andre problemer? Anonymkode: 96326...094
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #12 Skrevet 1. februar 2018 Jeg ville ikke løyet for arbeidsgiver. Selv om du har en grunn ved at du synes det er belastende så kan det slå tilbake på troverdigheten din senere. Jeg hadde enten kommet slik jeg var med den hårveksten jeg har i det badetøyet jeg følte meg mest vell i. Eller jeg hadde forklart leder med personalansvar at du har for sart hud til å gå i sterk klor så ofte og at du ønsker å hjelpe til fra kanten eller ha andre oppgaver mens de andre er i bassenget. Anonymkode: 7a854...d1c
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #13 Skrevet 1. februar 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke løyet for arbeidsgiver. Selv om du har en grunn ved at du synes det er belastende så kan det slå tilbake på troverdigheten din senere. Jeg hadde enten kommet slik jeg var med den hårveksten jeg har i det badetøyet jeg følte meg mest vell i. Eller jeg hadde forklart leder med personalansvar at du har for sart hud til å gå i sterk klor så ofte og at du ønsker å hjelpe til fra kanten eller ha andre oppgaver mens de andre er i bassenget. Anonymkode: 7a854...d1c Men forslag nr. 2 som du kommer med er jo løgn?😅 Anonymkode: 72f2c...c8d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #14 Skrevet 1. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva skjedde med å akseptere uretusjert versjon av seg selv og at kropp bare er kropp. Gjelder det bare fedme, ikke andre problemer? Anonymkode: 96326...094 for meg som har anoreksi kan jeg godt akseptere det meste med min kropp. men kommentarene, blikkene, hviskingen er langt værre å akseptere. det treffer noe som er vanskelig for meg, og som jeg jobber med. men at jeg jobber med saken, er ikke det samme som at jobben er gjort og at jeg orker eksponere kroppen min for folk som har meninger om den. Anonymkode: e1f0d...33b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #15 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: for meg som har anoreksi kan jeg godt akseptere det meste med min kropp. men kommentarene, blikkene, hviskingen er langt værre å akseptere. det treffer noe som er vanskelig for meg, og som jeg jobber med. men at jeg jobber med saken, er ikke det samme som at jobben er gjort og at jeg orker eksponere kroppen min for folk som har meninger om den. Anonymkode: e1f0d...33b Støtter deg. Å akseptere egen kropp er ikke det samme som å orke å stå i det når man får blikk og hører det hviskes i kroker. Jeg har selv et skjemmende arr. Jeg aksepterer det, går på stranden og tåler blikk. Men noen ganger er jeg mer sårbar og da gjør blikkene vondt. Det handler om å ikke få oppmerksomhet av andre. Noen ganger tåler jeg altså oppmerksomheten. Andre ganger vil jeg ikke ha den. Jeg har opplevd å få et spørsmål mens jeg leker i bølgene med ungene. Spørsmålet var hyggelig og medfølende, men hvorfor skal jeg måtte fortelle om ulykken min til en fremmed på stranden? Anonymkode: 3f36e...9ab
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #16 Skrevet 1. februar 2018 Jeg vasker godt over med en bomullsdott med pyrisept etter barbering. Da får jeg nesten ikke nupper, kviser osv. Bare et tips. :-) Anonymkode: ea936...16d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #17 Skrevet 1. februar 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: for meg som har anoreksi kan jeg godt akseptere det meste med min kropp. men kommentarene, blikkene, hviskingen er langt værre å akseptere. det treffer noe som er vanskelig for meg, og som jeg jobber med. men at jeg jobber med saken, er ikke det samme som at jobben er gjort og at jeg orker eksponere kroppen min for folk som har meninger om den. Anonymkode: e1f0d...33b Jeg forstår deg godt og skrev det jeg skrev fordi her inne påstås det ofte at nakenhet bør være uproblematisk for alle og enhver. Men kropp er ikke bare kropp for alle, for noen er det veldig privat og man vil dekke den til av ulike grunner. Og hvorfor ikke? Er vi bare likeverdige hvis vi tør være nakne? Jeg synes du og hi bør dekke dere til hvis det passer dere best uten å få dømmende blikk. Anonymkode: 96326...094
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #18 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men forslag nr. 2 som du kommer med er jo løgn?😅 Anonymkode: 72f2c...c8d Nei. Etter det HI skrev så opplever jeg det som riktig, selv om det ikke er hel sanheten. Klor er sterkt og å gi i klor med nybarbert sart hud så ofte tåler ikke huden til HI. Det blir enda riktigere om hun sier noe slik som at hun har en hormonforstyrrelse som skaper ekstra hårvekst og at huden hennes ikke tåler den barberingen hun finner nødvendig og klor så ofte. Men om Hi synes det er for vanskelig å si alt dette mener jeg at det også er greit å si at hun har for sart hud til å gå i sterk klor så ofte og ikke gå i detalj om barberingen. Anonymkode: 7a854...d1c
Nyttårs barn Skrevet 1. februar 2018 #19 Skrevet 1. februar 2018 Må bare si at det å ha hårvekst, kilo for mye osv ikke er det andre ser etter i svømmehallen. Jeg har i grunnen nok med min egen kropp og mine egne komplekser og bryr meg fint lite om å studere andres kropper i detalj.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #20 Skrevet 1. februar 2018 2 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Må bare si at det å ha hårvekst, kilo for mye osv ikke er det andre ser etter i svømmehallen. Jeg har i grunnen nok med min egen kropp og mine egne komplekser og bryr meg fint lite om å studere andres kropper i detalj. Det er vel rimelig naivt å tro at ingen andre ser Anonymkode: ab443...6a9
Nyttårs barn Skrevet 1. februar 2018 #21 Skrevet 1. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er vel rimelig naivt å tro at ingen andre ser Anonymkode: ab443...6a9 Ja, men de fleste av oss har nok med våre egne uperfekte kropper. Hva så om jeg har hår på leggene når jeg går i svømmehallen, er der for å bade.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #22 Skrevet 1. februar 2018 14 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Ja, men de fleste av oss har nok med våre egne uperfekte kropper. Hva så om jeg har hår på leggene når jeg går i svømmehallen, er der for å bade. Jeg mener å avfeie andres problemer med at ingen ser, er naivt, for det stemmer ikke. Om du går med hårete legger i svømmehallen og er komfortabel med det, så er jo det greit. Men ikke sikkert alle er like komfortable med å gjøre det Anonymkode: ab443...6a9
Nyttårs barn Skrevet 1. februar 2018 #23 Skrevet 1. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener å avfeie andres problemer med at ingen ser, er naivt, for det stemmer ikke. Om du går med hårete legger i svømmehallen og er komfortabel med det, så er jo det greit. Men ikke sikkert alle er like komfortable med å gjøre det Anonymkode: ab443...6a9 Nei nettopp fordi vi er altfor opptatt av hvordan vi fremstår. Går du og studerer andre i svømmehallen? Der var det ei som burde barbert bikinilinja gitt,og han der kunne gjerne bygd litt muskler.. nei du er der for å bade og kose deg og er mest opptatt av din egen kropp.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #24 Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, Nyttårs barn skrev: Nei nettopp fordi vi er altfor opptatt av hvordan vi fremstår. Går du og studerer andre i svømmehallen? Der var det ei som burde barbert bikinilinja gitt,og han der kunne gjerne bygd litt muskler.. nei du er der for å bade og kose deg og er mest opptatt av din egen kropp. Men det er jo ikke det jeg sier i det hele tatt. Anonymkode: ab443...6a9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #25 Skrevet 1. februar 2018 Anbefaler laser hvis du plages med hårveksten. Ikke til svømmingen nå, men på generell basis. Det er litt dyrt og man må gå flere ganger, men for meg var det absolutt verdt det. Anonymkode: 8026a...1d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå