Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #1 Skrevet 1. februar 2018 God morgen alle sammen. Har dere opplevd at sjefen, hver gang vedkommende blir sint, hever stemmen og rett og slett kjefter og skjeller dere ut? Har opplevd at kollegaer har knekt sammen på grunn av kjeftingen til vedkommende. Og kjeftingen forekommer ofte og særlig hvis de ansatte er uenig med sjefen i noe. Ofte er det også bare én som får gjennomgå selv om det er flere som er involvert i den sammen saken. Og nei, det er ikke alvorlige ting som gjør at vedkommende "klikker", men småe bagateller. Tenker at en leder/sjef burde kunne ta opp ting på en mer saklig måte uten trusler når det dukker opp ting vedkommende ikke er enig i. De ansatte er redd sjefen og tør ikke ta opp ting med vedkommende i frykt for sinneutbrudd. Hva mener dere? Hvordan løse dette? Kan man melde i fra, og i så fall, til hvem? Anonymkode: 2702c...0a1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #2 Skrevet 1. februar 2018 Først og fremst kan du fortelle sjefen at du synes det er ubehageig, ellers er det nesten umulig å gi gode råd med så få opplysni her. Hvis dere har en tillitsvalgt kan det være fornuftig at han eller hun tar det opp. Hvis dere har en høyere sjef kan dere prate med ham eller henne osv. Anonymkode: 66c57...e3f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Har opplevd det en gang, sørget for at han mistet jobben. Men han var ikke god da. Det du beskriver er et arbeidsmiljø problem, snakk med verneombud og tillitsvalgt . Hadde ikke funnet meg i den type tilsnakk. Aldri opplevd det ved dyktige ledere. Anonymkode: 417ac...c1b
Hjertefru Skrevet 1. februar 2018 #4 Skrevet 1. februar 2018 Dårlig sjef da. Dette må du ta opp. Helst face to face med sjefen en dag han er blid... men det ligger jo i sakens natur at man kvier seg for dette. Må jo være en sak for tillitsvalgt el verneombud. Ev å gå til sjefen over, hvis det finnes. Men vær i det siste tilfellet obs på at dere kan få pes for ikke å gå tjenestevei....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #5 Skrevet 1. februar 2018 Verneombudet er den nøytrale part i en konflikt, tillitsvalgt er din "advokat" og jobber utfra en annen del av AML en Vo gjør. Derfor burde du snakke med begge. Anonymkode: 417ac...c1b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #6 Skrevet 1. februar 2018 Kan godt ta det face to face, men som sagt, vedkommende kan bli veldig usaklig og tilslutt begynne å rope og skjelle meg ut. Vi burde absolutt få en ny sjef for den vi har er ikke dyktig selv om vedkommende selv mener det. Må vel ta kontakt med både tillitsvalgt og verneombud. Må høre med de andre om de ønsker å komme med noen innvendinger, men tror dem er for redd til å si i fra. Tusen takk for svar! Anonymkode: 2702c...0a1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #7 Skrevet 1. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan godt ta det face to face, men som sagt, vedkommende kan bli veldig usaklig og tilslutt begynne å rope og skjelle meg ut. Vi burde absolutt få en ny sjef for den vi har er ikke dyktig selv om vedkommende selv mener det. Må vel ta kontakt med både tillitsvalgt og verneombud. Må høre med de andre om de ønsker å komme med noen innvendinger, men tror dem er for redd til å si i fra. Tusen takk for svar! Anonymkode: 2702c...0a1 Hvis du tar det opp med ham face to face, så spill på dine egne følelser. "Jeg blir redd når vi er uenige" f.eks. Kanskje han klarer å roe seg ned noen hakk? Men uansett så ville jeg tatt dette opp med tillitsvalgte og verneombudet hvis ikke du og sjefen kommer noen vei. Anonymkode: 0fe6a...f80
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #8 Skrevet 1. februar 2018 Å spille på følelser funker ikke, da føler h*n seg enda "sterkere". Da en av kollegaene mine begynte å gråte under en diskusjon, som førte til roping fra sjefens side, så jeg på sjefen at h*n godtet seg. Og denne kollegaen som begynte å gråte er en godt voksen mann som vanligvis ikke lar seg pille på nesa og som ikke knekker så lett. Er nok best å ta kontakt med tillitsvalgt og verneombud hvis jeg skal komme noen vei med den her saken. Igjen, takk for tips og innspill! Anonymkode: 2702c...0a1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #9 Skrevet 1. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Å spille på følelser funker ikke, da føler h*n seg enda "sterkere". Da en av kollegaene mine begynte å gråte under en diskusjon, som førte til roping fra sjefens side, så jeg på sjefen at h*n godtet seg. Og denne kollegaen som begynte å gråte er en godt voksen mann som vanligvis ikke lar seg pille på nesa og som ikke knekker så lett. Er nok best å ta kontakt med tillitsvalgt og verneombud hvis jeg skal komme noen vei med den her saken. Igjen, takk for tips og innspill! Anonymkode: 2702c...0a1 Jeg hadde en sånn sjef en gang. Var sekretæren hans. Alle andre sekretærer før man hadde sluttet etter kort tid pga humøret hans. Det at de viste at de ble redde og satt ut av oppførselen hans tente bare «bålet hans» enda mer. Jeg, derimot, fant meg ikke sånt og taklet det ved å gi ham svar på tiltale de gangene det var påkrevd. Hver gang han gav meg kritikk reagerte jeg ved å ta det til meg når kritikken var rettmessig, mens når det var urettmessig kritikk svarte jeg ham på «hans» måte. Feks «det der stemmer ikke, og det vet du godt. Jeg tar til meg den kritikken du gir når du påpeker noe jeg faktisk har gjort feil, men dette er ikke rettferdig, og det vet du!» Jeg sendte ham til og med inn på kontoret en gang. 🤣 det er ca 20 år siden, så husker ikke nøyaktig hva jeg sa, men det var noe ala «nå har jeg fått nok av deg, nå kan du få på kontoret ditt å være sur der!». Og for å si det sånn; jeg var 21 år, han var over 60... Han gjorde som jeg sa den gangen. Og han roet seg kraftig ned også, etter å ha fått «svar på tiltale». Jeg satte meg i respekt hos ham med et språk han forstod. Og jeg ble hos ham i tre år før jeg gikk videre og han ble oppriktig lei seg da jeg sluttet, og hver gang jeg brukte ham som referanse i tiden etter skrøt han sånn av meg st jeg nesten ble flau. Anonymkode: d663f...0ba
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2018 #10 Skrevet 1. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Å spille på følelser funker ikke, da føler h*n seg enda "sterkere". Da en av kollegaene mine begynte å gråte under en diskusjon, som førte til roping fra sjefens side, så jeg på sjefen at h*n godtet seg. Og denne kollegaen som begynte å gråte er en godt voksen mann som vanligvis ikke lar seg pille på nesa og som ikke knekker så lett. Er nok best å ta kontakt med tillitsvalgt og verneombud hvis jeg skal komme noen vei med den her saken. Igjen, takk for tips og innspill! Anonymkode: 2702c...0a1 Da er jo sjefen din alvorlig sjuk i huet. Håper dere blir kvitt vedkommende!! Anonymkode: 01cb7...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå