Gå til innhold

Dere som er sykepleiere se her :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet hjelpepleier men har alltid hatt lyst og bli sykepleier, har ok karakterer fra VGS, men pga at min selvtillit ikke er den beste, kan tenke det verste om meg selv så er jeg redd for at jeg ikke klarer å bli sykepleier. Et nederlag på en eksamen er nok til å tro at jeg ikke er bra nok.  Noen vil sikkert si at jeg kanskje ikke egner med som sykepleier men det er nå det jeg kunne tenkt meg om jeg skulle gå mer på skole i mitt liv.

Er f.eks legemiddel eksamen ekstremt vanskelig? Har 5 fra videregående i matte fra før av men har såklart glemt at noe fra tiden på vgs.

Anatomi er det mest pugging og det samme med sykdomslærè? Er det de mest vanlige sykdommene man skal ha kjennskap til eller også sjeldne som syndromer etc?

Hva er det man bør lese aller mest på gjennom studiet?

Anonymkode: bb42e...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste som stryker på legemiddelprøven gjør tullefeil. Det er nulltoleranse for feil der, men vil ikke si at det er så vanskelig. Du med 5 i matte har et mer enn godt nok utgangspunkt. Må ha orden på desimalregning, gram milligram osv.

Det sytes ekstremt mye over examen i anatomi. Du har helt rett, det er pugging. Min teori er at de som stryker som regel er de som tror de kan surfe gjennom uten å jobbe. På siste eksamen var fex et av spørsmålene «hva er puls». 😊

To andre oppgaver var å navngi strukturer i hjertet. Og å sette rett (latinske) navn på div muskler. Pugging. Sjeldne syndromer er ingen stor del av examen.

Kom foresten på et spørsmål til: Hvilken rolle har skjelettmuskulaturen i å opprettholde temperaturen nå det er kaldt?

Tipper du også kan svare på det! 

Kjør på 😊

Skrevet

Klart du klarer det! Du kan ta alle eksamener tre ganger og søke om en fjerde om det virkelig skulle knipe.. legemiddelregning klarer du glatt, det er elementær matematikk! Søk du, du kommer ikke til å angre!! 

Anonymkode: fb944...fbf

Skrevet

Som hjelpepleier og med livserfaring kommer du langt! Kom igjen 😊Og skulle du være uheldig å stryke så gjør det ingenting. Det sier ingenting om hvilken sykepleier du blir eller hvem du er. Du leser mer og fikser det neste gang, og viser alle rundt deg at hvis man snubler så reiser man seg og går videre.

Anonymkode: 00ebb...d4b

Skrevet

Jeg hadde 2 i matte, legemiddelregning er lett om du gidder å lese.

Anonymkode: befb5...13e

Skrevet

Jeg suger i matte, hadde en 2er. Og sliter med å konsentrere meg, har adhd, men jeg suste igjennom fordi det var så viktig for meg😊Strøk ikke på medikamenten en gang, men det handler om å lese og pugge, gjør man det og er interessert i faget er det lett😊Jeg lå på en C i snitt, er veldig fornøyd med det, ingen stryk og en deilig følelse når siste og avgjørende er sendt inn🤗Det var mange i klassen min som strøk på forskjellige eksamener, medikamenten hadde 48% stryk på første feks, og det var strykprosenter på alle eksamene, men det handlet om de ikke leste og pugget🙄Jeg var alene med et barn og klarte å ligge jevnt på C, så det er absolutt overkommelig😊

Anonymkode: fd1d6...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...