Gå til innhold

Det har klikka helt for vennina mi. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å være kort. 

Kjæresten hennes er smått psykisk ustabil. ADHD og manglende impulskontroll. Har holdt på med masse dritt. Gjør vel noe i ny og ne. 

Hun har aldri gjort noe ulovlig eller brukt noenting. 

De har prøvd å få barn lenge og ønsker nå å kutte ned festing og få barn. 

I helgen forteller hun meg at hun synes det er drit deilig å Snorte kokain og skryter veldig. Hun har også prøvd amfetamin. Han sitter i fengsel nå, og hun sier at de vurderer om han skal selge kokain der inne (han har fått tilbud om det). Og drite i å få barn. Bare være "bad" (hennes ord). 

Jeg VET at hun vil ha barn, få eget hjem, gifte seg. Leve fredelig. Men de vanker rundt folk som ruser seg og nå begynner hun å bli som han. 

Obs han er verdens snilleste til vanlig. Bare så det er sagt og de har vært sammen 12 år. De har også våpen hjemme. Som jeg frykter kan bli veldig dårlig om han mister impulskontroll på feil tid. 

Høres ut som en film. Men neida. Er helt sjokka!! Hva ville du gjort?? 

Anonymkode: d9b0c...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de har våpen hjemme nå så kan du jo tipse politiet...

Anonymkode: f03de...6ea

Skrevet

Jeg ville kuttet henne ut. Sagt at hennes livsstil er langt fra min, og sagt at jeg er voksen nå. Og også sagt at døren er åpen om hun vil være venner igjen, men siden vi har forskjellig syn på hva som er greit å gjøre som voksen og ikke, får vi ta en pause nå.

Anonymkode: 621b8...5cf

Skrevet

"Obs, han er verdens snilleste til vanlig." Der har du jo mye av problemet - både din venninnes og alle rundt.

Se på det du skriver om han - han er psykisk ustabil, har dårlig impulskontroll, han bruker narkotika, han er kriminell, han sitter nå i fengsel og planlegger å være kriminell mens han sitter inne, han planlegger å fortsette å selge kokain når han kommer ut. Dette er IKKE en mann som man kan kalle "verdens snilleste"!!!!

Dette er en mann som har så store psykiske problemer at han ikke har kontroll på livet sitt, med det + dårlig impulskontroll er det stor sannsynlighet for at han har psyket ned din venninne i disse 12 årene de har vært sammen. Du kan heller ikke se bort fra at han har vært og er voldelig, men at hun skjuler det fra deg og vil benekte det om hun blir spurt om det.

Det første DU og ALLE rundt din venninne må innse er at dette er en farlig mann, en så psykisk ustabil mann at han også ødelegger din venninne! Nå skal han også gjøre henne til kriminell... Takk og pris for at de ikke har fått barn så langt, og om din venninne fortsetter å være sammen med denne farlige mannen så håper jeg også at hun aldri vil bli gravid. For hverken hun eller han er skikket til å være foreldre. Og nei, det er ingen garanti at hun (og langt mindre han) vil greie å snu livet sitt til det positive selv om de får barn, heller tvert imot.

Jeg mener du må gjøre to ting. Det ene er at du bør kontakte hennes familie og fortelle hvor ille forholdet hennes faktisk er, hvor store problemer hun selv har siden hun nå bruker narkotika og har et ønske om å drite i verden og livet og bare være "bad". Trolig kunne din venninne trengt samtaler med et krisesenter (de driver også rådgiving), for nå mens typen sitter i fengsel er det faktisk en mulighet for henne å komme seg unna denne farlige og destruktive mannen.

Videre ville jeg gått til politiet og tipset om at han har fått tilbud om og vurderer å selge kokain i fengselet. Videre ville jeg tipset dem om at han og din venninne har våpen hjemme, at han har adhd og at han mangler impulskontroll OG at både han og hun bruker narkotika. Da har politiet en mulighet til å fjerne våpnene. Det er dessuten også en mulighet for at de våpnene de har ikke er skaffet på lovlig måte, da kan politiet rydde opp i det også.

Denne mannen har sikkert noen gode sider som alle har, men du og alle rundt din venninne må slutte å se på ham som "verdens snilleste til vanlig". Han er en ekstremt destruktig mann som er farlig for de rundt ham!

Anonymkode: b7f15...0b9

Skrevet

Jeg ville tatt en bekymringstelefon til politiet og nevnt det du sier: rusmidler, evnt salg i fengsel, våpen hjemme (mulige konsekvenser), at hun ruser seg og rett og slett be om råd. 

Skal hu skjerpe seg må hun få en advarsel tror jeg. Er nok ikke annet som hjelper.

Anonymkode: 0e574...03b

Skrevet

Kutt kontakt. Enkelt og greit. Om de er på vei utfor stupet skal du skikke motsatt vei.

Anonymkode: f0193...21a

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal prøve å være kort. 

Kjæresten hennes er smått psykisk ustabil. ADHD og manglende impulskontroll. Har holdt på med masse dritt. Gjør vel noe i ny og ne. 

Hun har aldri gjort noe ulovlig eller brukt noenting. 

De har prøvd å få barn lenge og ønsker nå å kutte ned festing og få barn. 

I helgen forteller hun meg at hun synes det er drit deilig å Snorte kokain og skryter veldig. Hun har også prøvd amfetamin. Han sitter i fengsel nå, og hun sier at de vurderer om han skal selge kokain der inne (han har fått tilbud om det). Og drite i å få barn. Bare være "bad" (hennes ord). 

Jeg VET at hun vil ha barn, få eget hjem, gifte seg. Leve fredelig. Men de vanker rundt folk som ruser seg og nå begynner hun å bli som han. 

Obs han er verdens snilleste til vanlig. Bare så det er sagt og de har vært sammen 12 år. De har også våpen hjemme. Som jeg frykter kan bli veldig dårlig om han mister impulskontroll på feil tid. 

Høres ut som en film. Men neida. Er helt sjokka!! Hva ville du gjort?? 

Anonymkode: d9b0c...d36

Herregud. 

Ville ha sagt til henne at hun har rabla helt, og at jeg ikke ønsker å ha kontakt med narkomane kriminelle. 

Anonymkode: 132a7...640

Skrevet

Meld dem for våpen. Sjansen er stor for at det er uregistrerte våpen. Resten får du ikke gjort noe med.

Anonymkode: 03a8f...640

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...