Gå til innhold

Hva er det med mangoene for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper ofte mango. De har alltid vært fine, passe modne og GODE. Men det siste halve året ca, har de jo vært helt ubrukelige! Det er ikke skader utenfra, men de er jo brune/svarte fra steinen og utover. Hvorfor?? 

Anonymkode: e7be8...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke akkurat sesong for mango i de landene som produserer mest..

Anonymkode: 90dcf...b0c

Skrevet

Har nok med sesong å gjøre, og behandling underveis. Det er ikke alltid frukt og grønt blir behandlet like bra i butikker og i fruktdisker. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke akkurat sesong for mango i de landene som produserer mest..

Anonymkode: 90dcf...b0c

Sant det, men likevel. Jeg har aldri opplevd det før, og jeg har alltid kjøpt året rundt. 

Kan liksom ikke forstå at de er så fine å se til, men så stygge inni? 

Skrevet
1 minutt siden, Yellow Brick Road skrev:

Har nok med sesong å gjøre, og behandling underveis. Det er ikke alltid frukt og grønt blir behandlet like bra i butikker og i fruktdisker. 

Godt poeng. Lurer likevel på hvorfor det ser ut som om skaden kommer fra innsiden. 

Kjøpte bananer her om dagen. I stede for å modnes på normalt vis, med brune flekker, gikk de fra grønngule til grå (!) over natten. Jeg tenker at de kanskje har blitt oppbevart for kaldt eller lignende. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt poeng. Lurer likevel på hvorfor det ser ut som om skaden kommer fra innsiden. 

Kjøpte bananer her om dagen. I stede for å modnes på normalt vis, med brune flekker, gikk de fra grønngule til grå (!) over natten. Jeg tenker at de kanskje har blitt oppbevart for kaldt eller lignende. 

Du skal ikke se bort i fra at det kan ha noe å gjøre.  De plukkes umodne, oppbevares for kaldt og dermed stopper modningsprosessen som blir erstattet med en forråtnelsesprosess når temperaturen øker igjen.  Det siste er ikke noe jeg vet, men jeg tror at det kan være en gjetting som i det minste er i nærheten av virkeligheten. 

Skrevet

Meny sine har vært fine i det siste. 

Anonymkode: b430c...bc2

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meny sine har vært fine i det siste. 

Anonymkode: b430c...bc2

Nei, ikke hos oss.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir banane grå har de fryst. Det kan ha skjedd fra du har forlatt butikken til du har kommet inn hjemme, det er ikke alltid det skal så mye til på denne tiden av året. Bananer bør ikke være under 10grader, da kan dette skje. Det skal ikke pdelegge smaken om du spiser de innen grei tid, men de ser ikke delikate ut for å si det slik. 

Mango er det ikke sesong for nå, det er skifte mellom land som har sesong for mango. Eller, det er alltid sesong for mango ett eller annet sted men vi merker skifte med varierende kvalitet noen ganger i året, tror det er tre ganger i året dette skjer om jeg ikke husker feil. Så nå kan vi få mango fra ett sted de sesongen er på hell og fra ett sted der det egentlig er litt for tidlig. Slik blir det når etterspørselen er større enn hva produsentene kan gi. Det blir nemlig ramaskrik om butikkene ikke har mango hele året, noen uker uten mango går ikke. Grønne epler har feks noen mnd i året der det ikke går ann å få tak i, det blir det også ramaskrik om selv om detet er eplene vi selger minst av. 

Anonymkode: ed9b6...d3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...