Gå til innhold

Sykepenger i høyere stilling - vikar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i 2 år som fastlønnet vikar i 35% stilling og fra 01.02 går jeg opp i 75% (fortsatt som vikar).  Jeg har blitt sykemeldt fra den 29.01 i 8 uker pga skade. Har jeg rett til sykepenger? Evt ja, hvor mye? Er det noen som kan orientere meg om dette? Takk for hjelpen!

Anonymkode: a9fc3...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har jobbet i 2 år som fastlønnet vikar i 35% stilling og fra 01.02 går jeg opp i 75% (fortsatt som vikar).  Jeg har blitt sykemeldt fra den 29.01 i 8 uker pga skade. Har jeg rett til sykepenger? Evt ja, hvor mye? Er det noen som kan orientere meg om dette? Takk for hjelpen!

Anonymkode: a9fc3...557

Du har rett på sykepenger fra NAV i henhold til det du tjente dagen du ble sykemeldt, altså for 35% stillingen.

Anonymkode: 0293c...85f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du har rett på sykepenger fra NAV i henhold til det du tjente dagen du ble sykemeldt, altså for 35% stillingen.

Om arbeidsgiver forskutterer er det mulig de vil gi det for 75% jobben, men de får nok ikke dette igjen fra NAV.

Skrevet

Sykepengerettighetene dine tjener du deg opp før du blir syk, så i utgangspunktet er det det du har tjent i perioden før sykemelding du får i sykepenger.

Men det er noe som heter at du ikke skal tape penger på å bli syk, og når du har kontrakt på økt stilling fra dagen etter sykemelding kan det faktisk hende de gir deg din nye lønn. Det er jo uansett arbeidsgiver som betaler ut sykepenger første 16 dagene, kanskje de betaler ut din nye lønn?

Anonymkode: f5878...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...