Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Moren til en jeg var forlovet med for ca.20 år siden er død. Syntes dette er trist, da vi hadde et flott forhold den gangen. Jeg har ikke så mye kontakt med min eks da han bor i en annen by. Vi er venner på FB. Hans mor skal begraves her i byen og jeg er i tvil om jeg skal gå. Jeg har lyst iom at hun var en flott dame den gangen jeg var forlovet med hennes sønn. Både han og jeg er gift på hver vår kant, jeg har aldri truffet hans kone. Bør jeg gå? Anonymkode: 18e1e...5c6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Det er ekstremt sjelden feil å gå i begravelse. Din eks vil kanskje se deg, og han vil helt sikkert sette pris på at du ærer hans mor. Regner med at du tenker å sitte langt bak i kirken, og kun delta i den kirkelige seremonien. Anonymkode: d0e8d...f9b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ekstremt sjelden feil å gå i begravelse. Din eks vil kanskje se deg, og han vil helt sikkert sette pris på at du ærer hans mor. Regner med at du tenker å sitte langt bak i kirken, og kun delta i den kirkelige seremonien. Anonymkode: d0e8d...f9b Ja, tenkte bare sette meg anonymt helt bak. Anonymkode: 18e1e...5c6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 Jeg tenker det er en fin ting å gjøre siden dere hadde et godt forhold den gangen. Jeg vil tro hennes sønn også vil sette pris på at du kommer. Anonymkode: f5716...101
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg tenker det er en fin ting å gjøre siden dere hadde et godt forhold den gangen. Jeg vil tro hennes sønn også vil sette pris på at du kommer. Anonymkode: f5716...101 Takk! Anonymkode: 18e1e...5c6
TinaK 1990 Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 Ja, jeg ville gått hadde jeg vært deg. En fin ting og han setter nok pris på det. Sjelden feil å gå i en begravelse
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #7 Skrevet 31. januar 2018 Æres den som æres kan.. å gå i noens begravelse er en fin ting å gjøre! Gå du! Anonymkode: 7bd87...e67
Yellow Brick Road Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Så sant du ikke har tenkt til å kaste deg over familien eller andre som er der og være så fryktelig lei deg fordi du kommer til å savne denne flotte damen så uendelig mye fordi du aldri kommer til å glemme så fantastisk hun var da du var forlovet med sønnen hennes.... og ellers kreve en god dose oppmerksomhet som du syns du har krav på, hun har tross alt vært din svigermor en gang i tiden.... (jadda - har utrolig nok opplevd akkurat det der...), så er det helt ok å gå. En av mine ekser, kom i min mors begravelse mange år etter at det var slutt mellom oss, og det satte jeg stor pris på. Og jeg vet at min mor ville ha satt pris på det også.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 Omtrent aldri feil å gå begravelse. Og ihvertfall ikke om man setter seg litt diskret langt bak dersom situasjonen tilsier det. Jeg har én gang opplevd noe upassende i en begravelse. En eldre mann var død, og rett før seremonien skulle starte, traver det inn to voksne med to halvvoksne unger i småsjabby klær og setter seg på første benk. Det viste seg å være den avdødes hemmelige datter med familie. Du kan jo tenke deg reaksjonen til enka og barna (som var både yngre og eldre enn den ukjente dattera)... Altså, hun hadde jo rett til å være i begravelsen til sin far. Men det er jo naturlig å gi seg til kjenne på en annen måte enn å hevde sin rett til første benk 5 minutter før en begravelse... Dette var en avsporing. Gå i begravelsen du HI! Anonymkode: 5afa1...c3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå