Gå til innhold

Jeg er mye og veldig syk.. sølibat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen ha avtalt å ikke ha noe særlig sex pga faren for graviditet. Uavhengig av prevensjon. Det passer virkelig ikke og vi vil ikke ta den sjansen. Det er trist og leit, men det hadde vært enda mer trist og leit skulle jeg blitt gravid. 

Flere i samme situasjon? Er under utredning og i en prosess med å mase på legen om å bytte medisin. De vet ikke hva som feiler meg; står mellom autoimmun sykdom (som en av foreldrene mine har),  og angioødem/innvendig elveblest. Har allergier i tillegg. Jeg blir så syk at jeg må holde sengen i ukevis. Har vært syk i snart 4 uker.. og blir bare verre. 

Så sex, det tør vi ikke. Men jeg vet at den nærheten er viktig. Hvordan taklet du det?

Anonymkode: 288d1...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sex er jo mye mer enn penetrasjon! Kos, onanere hverandre, oralsex, nærhet. Alt dere liker som ikke innebærer penis i skjede :)

Anonymkode: 7a8ab...bba

Skrevet

Vi har også hatt perioder uten samleie, men vi har da hatt sex likevel, som du sier er nærheten viktig.

Det går an å ha sex uten samleie altså, det er flere måter å kose, nyte og få orgasme på.

Anonymkode: 8a934...a21

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har også hatt perioder uten samleie, men vi har da hatt sex likevel, som du sier er nærheten viktig.

Det går an å ha sex uten samleie altså, det er flere måter å kose, nyte og få orgasme på.

Nei, ifølge vår tro er det galt så det utgår 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken tro er det? Har aldri hørt om noen religion hvor bare ren samleie er lov mellom ektefeller? Er sex bare ut-inn-ut-inn for dere?

Men om dere lever etter at det er forbudt å onanere fordi "sæden ikke skal gå til spille" så får dere bare kose da, uten seksuell undertone. Det går jo an å ligge på armen, holde rundt osv uten å ha sex.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hææ?? Tro? Dummeste jeg har hørt.. da er det ikke så viktig med nærhet da om dere ikke kan gjøre noe uten om å pule. Herreminhatt!! 

Anonymkode: 02885...d16

Skrevet

Man kan også bare ligge inntil hverandre, er godt det også. Kondom er et alternativ som beskytter godt mot graviditet. Du vet også at det kun er noen dager pr mnd du kan bli gravid, sikre perioder er jo et alternativ, eks rett før du forventer mens.

Anonymkode: f003d...672

Skrevet

Du har lov til å bruke prevensjon men ikke lov til å ha sex uten penetrering? Og hvilken religion er dette, kommer ikke på en eneste en hvor dette gjelder for.

Du får be mannen om å ta til seg kone nr 2 da, det hører vel også med i en slik steinalderreligion

Anonymkode: 4654e...a5d

Skrevet

Ha sex med kondom de periodene det er minimale sannsynligheter for å bli gravid. Blir du da likevel gravid kan du nok ta det som et tegn fra ovenpå om at dette barnet er ment å komme likevel. 

Anonymkode: af192...b86

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere er så nedlatende i svarene deres? Snakker om steinalderkultur ja! Ikke mye nestekjærlighet å se her. 

Skrevet

Før mannen ble sterilisert, så hadde vi mye ikke penetrerende sex om jeg kan si det sånn. Jeg tåler ikke hormonene i prevensjon. Har prøvd alt på markedet. Men uansett så skapte det forventning og vi ble ganske oppfinnsomme etterhvert. Se på det som en mulighet til å bli kjent med hverandre på en annen måte. 

Anonymkode: 53ce8...61b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere er så nedlatende i svarene deres? Snakker om steinalderkultur ja! Ikke mye nestekjærlighet å se her. 

Men jeg tror kanskje at du bør forklare hvorfor prevensjon er greit, men ikke alternativ sex? 

Hva to samtykkende voksne gjør med hverandre tviler jeg på at noen Gud har noe imot altså. 

Anonymkode: 6a665...71b

Skrevet

Lurer på hvilken tro dette er 

Anonymkode: b52a2...3f5

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva baserer du dette på? Leser du religiøse tekster selv, eller tror du bare på det mannen forteller deg? Religion som ikke godtar annet enn samleie som sex i ekteskapet, høres veldig merkelig ut. 

Anonymkode: 5ef8d...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...