Gå til innhold

Vanskelig sjef....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Vi har en sjef som har en utrolig "ovenfra og ned" holdning. Er sjef med stor "S". Kaller inn på samtale om de sier han imot, og er utrolig ufin. Går på person. Merker det skaper voldsomt misnøye på arbeidsplassen. Har fått klager før, men sitter ganske så beskyttet. Alle prøver å skygge banen merker jeg, men det går jo ikke i lengden...

Anonymkode: 487ce...ffc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en slik sjef nylig..ble innkalt til "medarbeider samtale" 3 ganger på ett år. Men det var ikke noe vanlig samtale..det var personangrep fra start til slutt. Gikk til legen og fortalte hva sjefen hadde sagt. Fikk sykemelding i 2 uker og kontaktet handel og kontor..dem sa det var en vanskelig problemstilling som var vanskelig å gjøre noe med..men at jeg kunne "true" med at jeg hadde kontaktet dem. Så det gjorde jeg..sendte en kopi av et brev til sjefen som jeg hadde tiltenkt å sende til arbeidstilsynet og handel og kontor. Ble da straks innkalt til nytt møte hvorpå sjefen benektet alt han hadde sagt og jeg hadde misforstått samtalen osv..han ble redd og det ble bra en periode på ca 6 mnd før han begynte å gjøre alt for å få meg ut av stillingen. Endret arbeidstid drastisk..endret arbeidsoppgaver..hadde de andre ansatte til å fotfølge med for å så rapportere til han om dem så noe som helst kritikkverdig. Ble da innkallt gang på gang for bitte små filleting som han ikke kunne nevne navn på hvem som hadde fortalt ham. Slik som at :du satt 5 min lengre i pausen i dag. Du har tatt betalt mindre for et frimerke..osv osv.. endte opp med å bli langtidssykemeldt og skal snart si opp jobben nå som jeg er sykemeldt. En slik sjef kan man bli alvorlig syk av. Jeg vil anbefale deg å komme deg ut av arbeidsforholdet fortest mulig.

Anonymkode: 21ff3...873

Skrevet

Hater slike dårlige sjefer. Gi meg en god leder.

Korfor bruker dei frykt og trusler? Oppnår dei gode resultater slik? Eller er dei bare psyke?

Anonymkode: 30701...1ee

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hater slike dårlige sjefer. Gi meg en god leder.

Korfor bruker dei frykt og trusler? Oppnår dei gode resultater slik? Eller er dei bare psyke?

Anonymkode: 30701...1ee

Som regel er det bare når arbeidstakerens ikke holder mål man må gi klær beskjed om at de må forbedre seg.

En god leder har bedriftens beste i fokus. Fornøyde ansatte kan være et virkemiddel for å nå målene, men ikke bestandig.

Anonymkode: 20093...4b7

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en slik sjef nylig..ble innkalt til "medarbeider samtale" 3 ganger på ett år. Men det var ikke noe vanlig samtale..det var personangrep fra start til slutt. Gikk til legen og fortalte hva sjefen hadde sagt. Fikk sykemelding i 2 uker og kontaktet handel og kontor..dem sa det var en vanskelig problemstilling som var vanskelig å gjøre noe med..men at jeg kunne "true" med at jeg hadde kontaktet dem. Så det gjorde jeg..sendte en kopi av et brev til sjefen som jeg hadde tiltenkt å sende til arbeidstilsynet og handel og kontor. Ble da straks innkalt til nytt møte hvorpå sjefen benektet alt han hadde sagt og jeg hadde misforstått samtalen osv..han ble redd og det ble bra en periode på ca 6 mnd før han begynte å gjøre alt for å få meg ut av stillingen. Endret arbeidstid drastisk..endret arbeidsoppgaver..hadde de andre ansatte til å fotfølge med for å så rapportere til han om dem så noe som helst kritikkverdig. Ble da innkallt gang på gang for bitte små filleting som han ikke kunne nevne navn på hvem som hadde fortalt ham. Slik som at :du satt 5 min lengre i pausen i dag. Du har tatt betalt mindre for et frimerke..osv osv.. endte opp med å bli langtidssykemeldt og skal snart si opp jobben nå som jeg er sykemeldt. En slik sjef kan man bli alvorlig syk av. Jeg vil anbefale deg å komme deg ut av arbeidsforholdet fortest mulig.

På hvilke grunnlag ble du sykemeldt? Jeg har det akkurat likt, og gruer meg enormt til jobb (har sagt opp, men har tre måneder oppsigelse). Legen mente det ikke var sykemeldingsgrunnlag.. 

Anonymkode: 61a2c...9e6

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som regel er det bare når arbeidstakerens ikke holder mål man må gi klær beskjed om at de må forbedre seg.

En god leder har bedriftens beste i fokus. Fornøyde ansatte kan være et virkemiddel for å nå målene, men ikke bestandig.

kan du vise til noe dokmentasjon når det gjelder din som regel, her?
en god leder har bedriftens beste i fokus... kan du definere hva som er bedriftens beste? 
siden vanligvis er det ansett å være til bedriftens beste å ha medarbeidere som er motiverte og trives - de yter gjerne best.
fornøyde ansatte kan være et virkemiddel? får virkelig ikke håpe du er noen leder - du er jo fullstendig fjern.

Anonymkode: ee0b6...c56

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

kan du vise til noe dokmentasjon når det gjelder din som regel, her?
en god leder har bedriftens beste i fokus... kan du definere hva som er bedriftens beste? 
siden vanligvis er det ansett å være til bedriftens beste å ha medarbeidere som er motiverte og trives - de yter gjerne best.
fornøyde ansatte kan være et virkemiddel? får virkelig ikke håpe du er noen leder - du er jo fullstendig fjern.

Anonymkode: ee0b6...c56

Fornøyde ansatte er sjelden noe mål i seg selv. Det kan være det i enkelte verende bedrifter, men normalt sett er det økonomisk overskudd eller høy produktivitet målt på andre måter som er målet. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fornøyde ansatte er sjelden noe mål i seg selv. Det kan være det i enkelte verende bedrifter, men normalt sett er det økonomisk overskudd eller høy produktivitet målt på andre måter som er målet. 

Dårlig økonomi å hele tiden måtte lete etter og ansette nye arbeidere.

Mer økonomisk med fornøyde ansatte som er stolt av bedriften yter godt og blir lenge.

Anonymkode: d74a1...81f

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dårlig økonomi å hele tiden måtte lete etter og ansette nye arbeidere.

Mer økonomisk med fornøyde ansatte som er stolt av bedriften yter godt og blir lenge.

Anonymkode: d74a1...81f

Det er nettopp det. Det vil ofte være lønnsomt å holde de ansatte fornøyde, men det er ikke det som er hovedmålet. Hvis mitt mål er høyest mulig overskudd vil gjerne et av midlene for å nå det være å finne dyktige ansatte og jeg vil ikke få beholde dem om de ikke er tåleig fornøyde. Dermed vil det å gjøre de ansatte fornøyde være et middel for å oppnå overskudd som er det egentlige målet.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

På hvilke grunnlag ble du sykemeldt? Jeg har det akkurat likt, og gruer meg enormt til jobb (har sagt opp, men har tre måneder oppsigelse). Legen mente det ikke var sykemeldingsgrunnlag.. 

Anonymkode: 61a2c...9e6

Legen skrev "midlertidig psykisk ubalanse" høres litt grymt ut men det var den diagnosen han var nødt til å sette da det ikke var andre alternativer sa han. Jeg bare forklarte at jeg ble skjelven av tanken på å møte sjefen, hadde problemer med å sove om natten pga han og at jeg følte meg helt kvalm ved bare å tenke på å gå tilbake på jobb :) konflikt med sjefen er ikke sykemeldingsgrunnlag men det er symptomene som følger av en "konflikt" på det nivået. Jeg byttet forresten lege før jeg ble sykemeldt pga jeg visste at den legen jeg hadde fra før var vanskelig og lite forståelsesfull

Skrevet

Fornøyde ansatte er alfa omega for at en bedrift skal gå bra!

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fornøyde ansatte er alfa omega for at en bedrift skal gå bra!

Helt enig! en ting om folk ikke gjør jobben sin godt nok, men det er ikke tilfelle her vi jobber. Han benekter også ting som han har sagt, de gangene noen har tatt det videre. Lager mye misnøye på jobb. HI

Anonymkode: 487ce...ffc

Skrevet

Jeg har en litt sær sjef, som det går an å takle med visse teknikker.

Men jeg har også hatt en dårlig sjef som rett og slett ikke fungerte. Splitt og hersk og dårlig miljø. Det lureste jeg gjorde var å bytte jobb. Burde bare gjort det før!

Så mitt råd er å bytte jobb. Å varsle om sånt er dessverre ofte en større belastning enn det er verdt 

Anonymkode: da6a0...7f5

Skrevet

Mannen min har også en sånn sjef som kaller inn til møter i hytt og pine, kjefter og smeller, bytter på arbeidstider osv. Han virker helt forstyrret, og mannen er mektig lei. Dette gjelder flere på arbeidsplassen. De eneste som får fordeler er de han åpenlyst flørter med eller ligger med. Dette er i en svær dagligvarebutikk som er med i en av landets største kjeder. Man kan jo lure på hvordan slike idioter klarer å lande en lederstilling? Tallene synker for hvert år, men sjefen sitter fremdeles i stillingen sin. Han tok ut stor bonus, mens de ansatte fikk hvert sitt gavekort på 250kr til jul.. 

Anonymkode: 9da3f...7cb

Skrevet

Bare en liten filleting..men når man er ansatt i en liten matvarebutikk med 6 faste ansatte og noen få vikarer..Så er det jo koselig og få en liten oppmerksomhet(gave) rundt juletider. Det fikk aldri vi ansatte i denne butikken..men derimot så drev "nk" og sendte ut masse meldinger på messenger og krevde inn penger for å kjøpe gave til den dårlige sjefen hvert år! Fyttegrisen altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...