Gå til innhold

Har du lagra tlf.nr. til Giftinformasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du lagra tlf.nr. til Giftinformasjonen på mobilen din?

Kjekt å ha lett tilgjengelig OM en noen gang skulle få bruk for. Helt sikkert enkelt å Google, men kan jo få panikk/blackout i en stresset situasjon.

Sjølv lagret eg det no, for første gang, når eldstemann på 9 år kom heim med laminert lapp, etter å ha vore på førstehjelpskurs.

Anonymkode: 540fa...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Har hatt behov for å ringe de to ganger, og begge gangene klarte jeg å finne det på gule sider

Anonymkode: d0744...893

Skrevet

Det har jeg i hodet og på telefonen. 

Anonymkode: 6e629...628

Skrevet

Ja, det har jeg. Sammen med 02800 i tilfelle jeg skulle kjøre på et dyr

Anonymkode: 75dde...01c

Skrevet

Ja det har jeg.

22591300

Anonymkode: 0c40e...060

Skrevet

Det har vært lagret siden eldste begynte å krabbe (5/6mnd)... nå er han 11.. ligger i tillegg lagret med Aaaa foran slik at det er øverst i telefonlista, sammen med legevakt/politi og div annet viktig. 

Skrevet

Hvorfor?? Får barnet i seg gift, eller om du er usikker på om barnet har fått i seg gift, eller om du lurer på om stoffet barnet har fått i seg er giftig: 

RING 113

Du har ikke tid til å ringe rundt i en evt nødsituasjon, å de på alarmsentralen har kompetanse på giftstoffer +++

Anonymkode: ba3be...d34

Skrevet

Jeg hadde det en gang ungen åt maling. Tok evigheter å komme gjennom og var nummer 8 i køen... når jeg omsider kom meg gjennom ble det brutt.... så det er aldri sååååå akutt at man ikke kan Google!

Anonymkode: bf78a...fde

Skrevet

Nei det har jeg aldri tenkt på å lage, da jeg har et barn som aldri i verden ville smakt på noe nytt frivillig. :P (Spiste aldri sand og stein heller.) Men har lagret det nå for sikkerhets skyld. Det skader jo ikke. :)

Anonymkode: b2f7a...62c

Skrevet

Pålagt å ha det pga jobben min, så ja :)

Skrevet
13 minutter siden, Julie (: skrev:

Pålagt å ha det pga jobben min, så ja :)

Jeg og

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?? Får barnet i seg gift, eller om du er usikker på om barnet har fått i seg gift, eller om du lurer på om stoffet barnet har fått i seg er giftig: 

RING 113

Du har ikke tid til å ringe rundt i en evt nødsituasjon, å de på alarmsentralen har kompetanse på giftstoffer +++

Anonymkode: ba3be...d34

De har ikke nødvendigvis kompetanse om alle stoffer,  nei. Det har du giftinformasjonen til. Slik at du ikke bruker dyrebare ressurser på 113 om ungen har spist fluortabletter...

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har ikke nødvendigvis kompetanse om alle stoffer,  nei. Det har du giftinformasjonen til. Slik at du ikke bruker dyrebare ressurser på 113 om ungen har spist fluortabletter...

Nettopp. Og noen ting skjønner man jo at ikke er livstruende, men man trenger å vite hva man skal gjøre allikevel.

Anonymkode: eeed5...8c2

Skrevet

Nei, ikke nå lenger. Jeg har hatt behov for å ringe de en gang for å spørre om noe.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Og noen ting skjønner man jo at ikke er livstruende, men man trenger å vite hva man skal gjøre allikevel.

Anonymkode: eeed5...8c2

Akkurat.  Og på giftinformasjonen får du svar på alt fra fluortabletter til vaskemidler og planter i hagen. For på giftinformasjonen kan de det aller meste.

Skrevet

Var utrolig glad jeg hadde det da jeg oppdaget at min 2 åring hadde åpnet en boks jerntabletter... riktignok 9 år siden nå. Legevakt for undersøkelse, så inn på sykehus for å ta røntgen (eller hva de gjorde) av magen. Ble konkludert med at han garantert ikke hadde spist mer enn 2, kanskje ingen så det var ingen fare. 

Så til tråden om hvor lenge en 2 åring kan være aleine. 2 åringer er utrolig raske, er det stille i 3 sekunder så sjekker jeg, spesielt nå som jeg har eldre barn og en liten. 

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har jeg. Sammen med 02800 i tilfelle jeg skulle kjøre på et dyr

Da bør du heller ringe 175, Veitrafikksentralen. Det er de som må håndtere saken uansett.

Anonymkode: 4dbca...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...