Gå til innhold

Synes dere synd i denne personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En beskjent har vært utro mot personen den er gift i månedsvis. Nå har elskeren dumpet h.n. Er jeg stygg visst jeg synes det et tilpass? 

Anonymkode: 7a6de...c5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste det er synd på er den som har blitt bedratt.

Anonymkode: 7fe7f...4d2

Skrevet

Hvorfor må du synes verken eller? Ikke ditt samliv. 

Anonymkode: be94a...6ff

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En beskjent har vært utro mot personen den er gift i månedsvis. Nå har elskeren dumpet h.n. Er jeg stygg visst jeg synes det et tilpass? 

Ingen bryr seg om hva du synes om denne saken. 

Skrevet
2 minutter siden, Evablaum skrev:

Ingen bryr seg om hva du synes om denne saken. 

Snakker du for alle?

Anonymkode: e8e06...a21

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakker du for alle?

Absolutt 

Skrevet

Jeg kan ha empati nok til å se isolert at den som ble dumpet kanskje føler seg såret eller skuffet hvis personen hadde følelser for elskeren/elskerinnen.

Men synd i personen er det ikke, for personen behandler ikke ektefellen med respekt, den lar ektefellen leve på en løgn, den lar elskerens/elskerinnens liv stå på vent om den har sagt den vil gå fra ektefellen og ikke gjør det. At elskeren/elskerinnen da velger å ta ansvar for eget liv, å respektere seg selv, det er bare bra.

Personen som nå er dumpet kan velge å se på dette som en mulighet, rydde opp i seg selv og livet sitt. Eller den kan grave seg ned i selvmedlidenhet og forbli et lite menneske som aldri blir fornøyd og alltid vil bli skuffet.

Anonymkode: 6ce31...0ef

Skrevet

Synes du ikke synd på noen der det er den minste mulighet for at vedkommende kunne ha unngått smerte/sykdom/ulykke, altså? Så du som får hudkreft av soling burde skjønt bedre (vi har visst om skader ved soling i årevis), sangeren som satset alt men aldri slo gjennom nok til å leve av det kan takke seg sjøl - han burde blitt snekker, ikke satset på noe som ikke var en trygg inntektskilde - kompisen din som brakk beinet burde bare ha latt være å stå slalom, og bestefar med lungekreft kan takke seg sjøl siden han røyka?

Skrevet
31 minutter siden, sug lut skrev:

Synes du ikke synd på noen der det er den minste mulighet for at vedkommende kunne ha unngått smerte/sykdom/ulykke, altså? Så du som får hudkreft av soling burde skjønt bedre (vi har visst om skader ved soling i årevis), sangeren som satset alt men aldri slo gjennom nok til å leve av det kan takke seg sjøl - han burde blitt snekker, ikke satset på noe som ikke var en trygg inntektskilde - kompisen din som brakk beinet burde bare ha latt være å stå slalom, og bestefar med lungekreft kan takke seg sjøl siden han røyka?

Hæ? Er da ikke synd i folk som har røyka på seg lungekreft?!

Anonymkode: a32c8...52c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper du ikke har et like instrumentelt menneskesyn over hele fjøla, da. Man "fortjener" ikke en smertefull død selv om man har tatt noen dumme valg. Hvis sønnen din kjører motorsykkel og skader seg i trafikken, håper jeg ikke du ler når han havner i rullestol.

Anonymkode: 150af...837

Skrevet

Jeg synes i grunnen mer synd på deg, ettersom di ikke kan stave/formulere deg, men det er jo en annen sak.

Når det er sagt; ja, det er stygt å godte seg over andres ulykke, selv om tosken bedro deg først.

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det synd på de. Hva med de som har lungekreft uten å ha røyka da? Er det lov å synes synd på de?

Skrevet
3 minutter siden, gale damen skrev:

Jeg synes i grunnen mer synd på deg, ettersom di ikke kan stave/formulere deg, men det er jo en annen sak.

Når det er sagt; ja, det er stygt å godte seg over andres ulykke, selv om tosken bedro deg først.

Alltid like komisk når man kritiserer andre for staving og formulering... og ikke får stavingen korrekt selv... ;)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alltid like komisk når man kritiserer andre for staving og formulering... og ikke får stavingen korrekt selv... ;)

Så har jeg da gledet noen i dag og, og det er jo alltids bra :-)

Skrevet
22 minutter siden, gale damen skrev:

Så har jeg da gledet noen i dag og, og det er jo alltids bra :-)

Kritisere meg for noe du ikke gjør så bra selv heller er supert. Du gledet ingen. Blir bare dumt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...