Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bra å ikke ha samvær med et barn da mann har hatt samvær regelmessig i 4 år og nå vil instanser at samvær med overnatting stopper en periode for å finne ut om barnet endrer adferd. Er det bra for barnet ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva de mener med at barnet kan endre adferd det. Hvis barnet feks utagerer etter samvær, så kan det være til barnets beste, det kan indikere at noe er galt i omsorgen hos samværsforelder

Anonymkode: 4624a...747

Skrevet

Vanskelig å si uten hele bilde. Men det er et tiltak for å bedre barnets hverdag. Hvis det fungerer så er det jo bra for barnet. Spesielt ettersom barnet fortsatt er hos hovedomsorgsgiver.

Anonymkode: 59f0c...fe6

Skrevet

Det er verdt å forsøke. Her måtte vi stanse overnattingssamvær med mim stedatter i en periode over noen mnd. Det var fordi fars helsesituasjon påvirket henne og gjorde henne utrygg. Når det var stabilt startet vi forsiktig med overnatting igjen og trappet opp over tid. Så lenge barnet har gode omsorgspersoner rundt seg så tar det ikke skade av dette. 

Anonymkode: 6c59d...a74

Skrevet
1 time siden, Pappa45 skrev:

Er det bra å ikke ha samvær med et barn da mann har hatt samvær regelmessig i 4 år og nå vil instanser at samvær med overnatting stopper en periode for å finne ut om barnet endrer adferd. Er det bra for barnet ? 

Hvilke instanser sier dette? Og hvilken type atferd er det de reagerer på?

Anonymkode: a3ff6...32c

Skrevet

Har selv stanset samvær med far til mine og han yngste (6 år da), da barnet taklet dårlig å være hos han. Han kom hjem etter en samværshelg og oppførte seg skikkelig dårlig. Da jeg spurte om han ikke hadde hatt der bra hos pappa i helgen så knakk ham sammen å gråt. Han sa at det var så lite regler og at han ikke visste hvordan han skulle oppføre seg, og at han hadde så dårlig samvittighet for at han tenkte at han ikke ville være hos pappaen. Siden jeg er den voksne så tok jeg ifra han det store ansvaret med å "velge bort" sin far, og bestemte at han måtte ha en pause. 

Heldigvis samarbeider faren hans og jeg veldig godt, og vi hadde samværstopp frem til den dagen guttungen selv spurte om han kunne få dra til faren. Da begynte vi med en natt om gangen, og økte så til to. Nå går det bra igjen :)

Det kan være VELDIG stressende for enkelte barn med delt bosted /samvær. Så jeg synes dere skal gjøre ett forsøk. Det er tross alt til barnets beste

Anonymkode: de788...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...