Gå til innhold

Helvetesild hos 6-åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag siden hun har hatt det snart 1 uke. Vi forsto dessverre knapt hva han sa, men fikk resept på antihistaminer. Jeg smører henne godt, men hun har feber og hodepine i tillegg. Gitt Paracet for dette og for smertene ifht utslettet.

Noen andre med gode råd? Han sa det skulle være borte i løpet av 14 dager og jeg måtte bare observere det. Tror ikke han hadde tenkt å gi noe for det, men jeg spurte så da fikk vi. 

Anonymkode: 8828d...762

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som funker er vel det samme som funker på vannkopper? Hvitvask og ikke klø 

Anonymkode: ff0ce...a86

Skrevet

Er du sikker på at du mener helvetesild og ikke elveblest? 

Skrevet

Hvis min 6- åring hadde får helvetesild hadde jeg forlangt utredning . Det er noe det er normalt at eldre og de med dårlig immunforsvar får. Jeg trodde også at det var vanlig å få andre medisiner en antihistaminer,men det er jeg ikke sikker på. 

Anonymkode: f369d...b86

Skrevet

Er det ikke veldig uvanlig at barn får helvetesild? Når hadde han vannkopper da?

Anonymkode: fbb4d...aa5

Skrevet

Oi. Stakkars liten! Vær klar over at hun er smittsom. Har aldri hørt om barn med helvetesild før. Hvordan er immunforsvaret hennes ellers?

Anonymkode: 47346...8d0

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis min 6- åring hadde får helvetesild hadde jeg forlangt utredning . Det er noe det er normalt at eldre og de med dårlig immunforsvar får. Jeg trodde også at det var vanlig å få andre medisiner en antihistaminer,men det er jeg ikke sikker på. 

Anonymkode: f369d...b86

Unge kan også få det. Og det er ikke så mye å gjøre med det heller.

Anonymkode: 0a7f4...4a1

Skrevet

Hun hadde kroppen full av vannkopper når hun var 4 mnd. Legen sa det var helvetesild ja, ikke elveblest som jeg trodde selv. Får se det an noen dager og heller gå til fastlege. Inotyol hjelper veldig på svie, og Paracet for smertene.. 

Takk for svar.

Anonymkode: 8828d...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...