Gå til innhold

Barnehagelærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å søke, har fagbrev som barn og ungdomsarbeider samt påbygg, elsker å jobbe i barnehage! Tok påbygg for å kunne bli barnehagelærer.

Men etter å ha lest om alle som er gått lei jobben sin, som angrer, så er jeg blitt utrulig usikker, jeg vil virkelig ikke angre på studievalget. Jeg har jo vært lærling, men jeg vet at ansvaret til ped.leder er mye mer anvasert, men samtidig så ønsker jeg å jobbe med planlegging og utvikling, altså, jeg missunte jobben til ped.lederen må den avdelingen jeg jobbet på. 

Valget står mellom sykepleier og barnehagelærer. Jeg kunne gjerne vært sykepleier, men da velger jeg ikke med hjertet, men med sunn fornuft (bedre lønn, flere som er fornøyd med yrket). 

Er det noen som faktiskt ikke angrer på at de studerte barnehagelærer, men er glad for at de ble barnehagelærer og/eller ped.leder? Er lønnen til å leve et gjennomsnittlig liv med goder som sommerferie tur, og boliglån? Ønsker å kunne kjøpe leilighet, reise og kunne leve gjennomsnittlig med barn. Vil gjerne høre det gode sidene av jobben!:) 

Anonymkode: 0ac05...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 20 års jubileum i år, nyutdannet i 1998. De første to årene var veldig utfordrende, jobbet som ped.leder i Oslo Øst med mange utfordringer i gruppa, barn fra asylmottak, foreldresamtaler med tolk etc. Årslønn på drøye 200 tusen. Tok en liten pause på 2 år, men returnerte i 2003 og aldri angret siden. Er travelt, utfordrende men aller mest givende, moro og varierende. Er man glad i friluftsliv kan man jobbe mye med det, musikk, forming etc. Man får brukt sine sterke sider og har man et godt team er det en super jobb. 

Tjener ca 520 tusen i året nå på topp ansiennitet, utbetalt 30 tusen i mnd. Veldig familievennlig arbeidstider, lite overtid, reising og fri hver helg. 5 ukers ferie som avvikles i samarbeid med de andre kollegaene. 

Anonymkode: fedbd...2bd

Skrevet
5 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har 20 års jubileum i år, nyutdannet i 1998. De første to årene var veldig utfordrende, jobbet som ped.leder i Oslo Øst med mange utfordringer i gruppa, barn fra asylmottak, foreldresamtaler med tolk etc. Årslønn på drøye 200 tusen. Tok en liten pause på 2 år, men returnerte i 2003 og aldri angret siden. Er travelt, utfordrende men aller mest givende, moro og varierende. Er man glad i friluftsliv kan man jobbe mye med det, musikk, forming etc. Man får brukt sine sterke sider og har man et godt team er det en super jobb. 

Tjener ca 520 tusen i året nå på topp ansiennitet, utbetalt 30 tusen i mnd. Veldig familievennlig arbeidstider, lite overtid, reising og fri hver helg. 5 ukers ferie som avvikles i samarbeid med de andre kollegaene. 

Anonymkode: fedbd...2bd

Dette var uturlig gøy å lese, motivasjon min økte mye mer! Er en veldig kreativ person, ønsker en jobb der jeg kan bruke kreativiteten, tegning, maling, forming og naturen. Å lære barn om blomster og steiner, og lære gjennom musikk og lek er virkelig det jeg brenner for! Sykepleierstudiet er herved utelukket, tusen takk!

Anonymkode: 0ac05...280

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...