Gå til innhold

Hvordan få bredere allmennkunnskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva kan jeg gjøre for å få bredere allmennkunnskap? Jeg elsker quiz og spørrespill, men jeg er så dårlig i mange kategorier. 

Anonymkode: 9f547...1a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se dokumentarer. Les biografier. Les magasiner og aviser. Hør på P2 i stedet for musikk. 

Anonymkode: a7f45...918

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Se dokumentarer. Les biografier. Les magasiner og aviser. Hør på P2 i stedet for musikk. 

Anonymkode: a7f45...918

Takk. Noen magasiner du vil anbefale?

Hi

Skrevet

Følge med på det som skjer i samfunnet, lese bøker, aviser eller magasiner som ikke bare handler om de store overskriftene, selv om man også kan plukke fram en del almenkunnskap om man leser litt dypere inn enn overskriftene også. Det er mange gode tv-programmer også, f.eks på NRK (nå føler jeg meg som 70 år gammel som innrømmer at jeg ser på TV og ikke minst at jeg ser på NRK), følge med på samtaler som føres om ting som skjer, lese ungenes skolebøker. I det hele tatt delta i og følge med på det som skjer osv osv

Skrevet
Akkurat nå, Yellow Brick Road skrev:

Følge med på det som skjer i samfunnet, lese bøker, aviser eller magasiner som ikke bare handler om de store overskriftene, selv om man også kan plukke fram en del almenkunnskap om man leser litt dypere inn enn overskriftene også. Det er mange gode tv-programmer også, f.eks på NRK (nå føler jeg meg som 70 år gammel som innrømmer at jeg ser på TV og ikke minst at jeg ser på NRK), følge med på samtaler som føres om ting som skjer, lese ungenes skolebøker. I det hele tatt delta i og følge med på det som skjer osv osv

Ups, dårlig kombinasjon å se på ski og skrive samtidig, ble mye "det som skjer" her. Almenkunnskap handler selvfølgelig ikke bare om ting som skjer, men om ting som har skjedd og som er...  Velg deg et tema av gangen som du vil fordype deg litt i, for når du først begynner å kunne litt om flere forskjellige ting, går det fort rette veien. 

Skrevet

Noen tips til hva man kan lese for å få en grov oversikt over historien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...